Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • Josses 6 december 2010

    Skrivet av Lunchdax den 6 dec 2010

    Jag såg att det har börjat säljas skor med inbyggda små broddar som är mycket bättre, skönare, bekvämare och snyggare än "dra-på-broddar". Har hört att man också kan be sin skomakaren att göra ny sula med liknande broddar och halkfrisula.
    Jag köpte för två år sedan ett par skor med dubbar under hela sulan!
    De var aningen dyr men de är GULD värda när jag går t o fr jobbet eller är ute med hunden på promenad. Det är bara att trampa på, spänner mig inte när jag går utan har en behaglig hållning. Enda nackdelen är ju att det blir märken i plastgolven om man går inne i affärer som inte har klinkers golv, får tänka sig för vars man går i när man har de på sig.

  • svengelsk 6 december 2010

    Skrivet av Josses den 6 dec 2010

    Skrivet av Lunchdax den 6 dec 2010

    Jag såg att det har börjat säljas skor med inbyggda små broddar som är mycket bättre, skönare, bekvämare och snyggare än "dra-på-broddar". Har hört att man också kan be sin skomakaren att göra ny sula med liknande broddar och halkfrisula.
    Jag köpte för två år sedan ett par skor med dubbar under hela sulan!
    De var aningen dyr men de är GULD värda när jag går t o fr jobbet eller är ute med hunden på promenad. Det är bara att trampa på, spänner mig inte när jag går utan har en behaglig hållning. Enda nackdelen är ju att det blir märken i plastgolven om man går inne i affärer som inte har klinkers golv, får tänka sig för vars man går i när man har de på sig.

    Har just beställt broddar från en företagsam dam i Skottland, som köpt in ett lager från Sverige. Har köpt en skyffel också så nu snöar det nog inte mer i år.

  • flabban 7 december 2010

    Och nu börjar det igen. Ett ymnigt snöfall. Det är så vackert, träden är snötyngda, snön är vit, liknar mest ett vykort. Bara jag slipper att gå ut. (längtar så till våren)

  • mafia 7 december 2010

    Här i Uddevalla har det kommit 10-15 cm i natt. Ska det aldrig upphöra. Våra vänner, som har egna villor, skottar och skottar. En inte helt ofarlig sysselsättning när man fått några år på nacken. Det gäller att ha bra hjärta när man i kylan ska tampas med snömassorna.
    Själv så ser jag fram mot 4.e januari. Då reser vi till Cypern, för vår 10 veckors övervintring i som jag tror, Europas "bästa vinterväder".

  • ingbrittan 7 december 2010

    Mafia du har helt rätt 15 cm har det kommit, Leif har varit ute och skottat i 3 timmar.
    Men nu tittar solen fram,visst är det vackert ute.

  • evaldo 7 december 2010

    Jag hatar snö och vinter över huvudtaget.

  • DoctorWho 10 december 2010

    Skottade balkongen för den andra gången i förrgår för att avlasta den och sätta upp en ljusslinga (var lite sen med det i år för en var trasig,var tvungen att köpa nytt), fick då syn på 5-6 tonårskillar som hade en 6-åring i en pulka med sig (lillebror till en av killarna). Lillebror tröttnade på att bli dragen i pulkan, så en av tonåringarna satte sig i den och lillebror drog pulkan med hjälp av en tonåring. Sedan släppte de båda snöret och killen i pulkan for snabbt i väg nerför den svagt sluttande backen skrikande. Gänget kom skrattande springande efter. Kunde inte låta bli att skratta jag med. Tur att det finns minst en tonårig storebror som låter lillebrorsan följa med.

  • ky6 13 december 2010

    Vart har snön tagit vägen ligger bara lite av den vita varan ute:(
    Vill ju ha massor och inte så kallt

  • boz1965 13 december 2010

    Snö? Vaddå snö? Vi har ingen snö. Den regnade bort häromdan. (Y)

  • mafia 13 december 2010

    Här i sydväst finns mycket snö, men efter en dags töväder förra veckan, är det inte så vackert längre.

  • gladavmat 13 december 2010

    Här i Skellefteå är det vackert som ett vykort men -20 grader kallt. Det är minst 50 garder för kallt tycker jag som hatar kylan och redan är less snö o vinter!

  • Cassiopeya 13 december 2010

    Åh jag tycker det är så härligt med snö och vinter. Den mysigaste tiden på året! Så fint med alla adventsljustakar och granar med ljusslingor som lyser upp i mörkret. {snowman}

  • Tingeling13 14 december 2010

    Mycket bättre med snö än regn och slask i alla fall.
    Vinter = vitt och ca - 5 grader är lagom.
    Men självklart föredrar jag sol och + 25 grader ;o)

  • soccermum 14 december 2010

    Skrivet av Transporter den 10 dec 2010

    Skottade balkongen för den andra gången i förrgår för att avlasta den och sätta upp en ljusslinga (var lite sen med det i år för en var trasig,var tvungen att köpa nytt), fick då syn på 5-6 tonårskillar som hade en 6-åring i en pulka med sig (lillebror till en av killarna). Lillebror tröttnade på att bli dragen i pulkan, så en av tonåringarna satte sig i den och lillebror drog pulkan med hjälp av en tonåring. Sedan släppte de båda snöret och killen i pulkan for snabbt i väg nerför den svagt sluttande backen skrikande. Gänget kom skrattande springande efter. Kunde inte låta bli att skratta jag med. Tur att det finns minst en tonårig storebror som låter lillebrorsan följa med.


    (Y) :DD (Y)

  • boz1965 14 december 2010

    Skrivet av Transporter den 10 dec 2010

    Skottade balkongen för den andra gången i förrgår för att avlasta den och sätta upp en ljusslinga (var lite sen med det i år för en var trasig,var tvungen att köpa nytt), fick då syn på 5-6 tonårskillar som hade en 6-åring i en pulka med sig (lillebror till en av killarna). Lillebror tröttnade på att bli dragen i pulkan, så en av tonåringarna satte sig i den och lillebror drog pulkan med hjälp av en tonåring. Sedan släppte de båda snöret och killen i pulkan for snabbt i väg nerför den svagt sluttande backen skrikande. Gänget kom skrattande springande efter. Kunde inte låta bli att skratta jag med. Tur att det finns minst en tonårig storebror som låter lillebrorsan följa med.


    Tur att det finns storebrorsor. :)

    Min storebror var min stora idol när jag var barn. Dessvärre är jag äldre än han nu. Han var bara 31 när cancern tog honom.

  • soccermum 14 december 2010

    Skrivet av boz1965 den 14 dec 2010

    Tur att det finns storebrorsor. :)

    Min storebror var min stora idol när jag var barn. Dessvärre är jag äldre än han nu. Han var bara 31 när cancern tog honom.


    (L) :'( (N)

  • littlejohn 16 december 2010

    Det varnas för snö, blåst och klass 2 varningar, låter hemskt. Här fick vi ca 3 cm snö inatt och ingen blåst har vi sett på hela dagen. Det är kanonskönt ute för det är bara -5 grader och det var länge sedan det var mindre än -10 eller mer. Hur ser det ut i vårt avlånga land en dag som denna? {question}

  • Cassiopeya 16 december 2010

    Här blåser det ganska mycket, men någon snö har vi knappt fått. Vet tyvärr inte hur kallt det är, är dålig på att kolla termometern :$

  • sikaal 16 december 2010

    Här var det tö, (2-3 plus) blåst och regn i förmiddags = snorhalt!!! (N) Sedan frös det på och är nu ca 3 minus, fortfarande halt! {snowman} Det är tur det finns flis och salt, man vill ju inte ramla och bryta något!

  • sussisus 16 december 2010

    Just nu: +0, blötsnö, blåsigt och halt här i Åkersberga, samma väder rådde i Stockholm när jag åkte från jobbet för fyra timmar sedan.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.