Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Snö, snö, snö....

  • flabban 4 december 2010

    Gillar snön, för ljuset men avskyr väglaget med halka. Föredrar kyla för att slippa slask. Just nu känns det som det är för mycket av allt. Längtar redan till våren.

  • svengelsk 4 december 2010

    Regnade hela natten, barmark igen. Det är väl därför ingen skottar.

  • kekke46 4 december 2010

    Det är så vackert ute granen är så vacker nu när det har kommit snö på den.
    Man får riktig julstämning.

  • Pirjoporopuro 4 december 2010

    Kunde vara en bild från min gård här i Montana, Amerika!.... och kallt så det förslår har vi haft det oxå... Just nu endast ett fåtal minus grader... Jag vill så gärna komma Hem igen,,,,, Hem är både Sverige och Finland. Och jag försöker hitta bra gemensanhets boende -STOR Familj och /eller grupper/ Kollektiv , som är gla a, lättsamma och ÄLSKAR matlagning och öh är into LIFE CELEBRATION!!! min web - site är www.heavenlyearth.net och e-mail
    [email protected] feel ffree! :)
    Jul bestyr!.... Lyckan Ostar alla ni som har det...min amerikanska make är 100% EMOT Jul (och alla andra LYCKLIGA Dagar!.... ) Nästa år tänker jag nog vara i Skandinavien så att jag kan börja Jule Pyntet och Bakandet redan till Lilla JUl och sedan hela vägen till Jul Afton!....

    Go Jul på er alla!

  • Annlis 4 december 2010

    Tranås, småland, ca en halvmeter snö och kallt och jag fullkomligt älskar det, njuter för fullt just nu. Önskar att det får vara så här i vinter, avskyr när vädret hoppar fram och tillbaks, när det är slaskigt ena stunden och sen fryser det på igen eller ännu värre regn och gröna vintrar!!!
    Kan det bli mycket vackrare än så här.......(L)

    God Jul till er alla!! :)

  • irrevirre 5 december 2010

    Till och med här, söder om Malmö, har vi massor av snö! {snowman}Och just nu vräker det ner.
    Så vackert ..... Men tyvärr hanterar man snö dåligt här nere (ser man när man kommer från småland) både i trafiken och när det gäller snöröjning{sidefrown}

  • boz1965 5 december 2010

    Vit sk*t var man än ser. Det vräker ner i massor nu. :@

  • sikaal 5 december 2010

    Här är blött nu och plusgrader! :s Vi har som tur är bara ca 5 cm snö men det är tungt så det räcker att få bort vallen som plogen lagt upp. Som tur har vi en jättebra "plogare", heder åt honom! {highfive} Han vet tydligen att maken inte kan skotta, så han puttar det han har på plogen åt sidan, när han kommer till vår bil!

  • Bumbis 5 december 2010

    Nu har vi ordentligt med snö här oxå. Började igår kväll och det verkar inte som det har lust att sluta. Snälla du där uppe, inte mer nu.

  • chrisq 5 december 2010

    :DD oj oj vad snö vi fått har vräkt ner hela dan o håller på än vitt o vackert är det inifrån haha tror vi i skåne har fått mest just nu

  • boz1965 5 december 2010

    Edinburgh har 450.000 invånare - alla skottar! :DD

  • FruAst 5 december 2010

    Mycket snö är det!

  • Josses 5 december 2010

    Skrivet av boz1965 den 5 dec 2010

    Edinburgh har 450.000 invånare - alla skottar! :DD
    (Y)

  • ky6 6 december 2010

    Vill ha mer av den vita varan(Y) just nu är det bara kallt -18 och lite snö {excruciating}
    Nä mycket snö och -10 fram med skotern och matsäcken det är drömmen det

  • cawn 6 december 2010

    I natt har det varit plusgrader och det töar rejält.Nu vill jag att det inte kommer mer denna veckan så att jag kan komma ner till stugan på Österlen nästa helg.Fast då måste den>:)ichiasen ge med sig oxå.

  • JennyV 6 december 2010

    Här i norra bohuslän har vi nu snö men det kom inte förrän i lördags. Tror vi var de ända i hela Sverige som inte hade snö.... men nu så! Både ont och gott men inte så kallt och väldigt vackert!! Bara kommunen kunde sköta det bättre!!

  • Lunchdax 6 december 2010

    Själv älskar jag alla årstider och vintern är absolut min favorit! Ju mer snö desto bättre - och när det blir snökaos i stan med stående bussar och tunnelbanor - utnyttja situationen!! Jag tycker det är ganska roligt när det blir stopp och allt raserar (självklart inte glad över att missa jobbet och komma försent och andra tråkigheter) för plötsligt raseras alla människors välplanerade o tidsbaserade liv och man bara måste stanna upp och människor börjar plötsligt prata med varandra! Alltid när nåt händer här i Stockholm så möter jag nya roliga människor som annars bara suttit gömda under sin portfölj eller tidning! Det gäller att ta fram det positiva ur saker och se möjligheterna istället!

    Och sen älskar jag när man hittar riktigt vuxna människor som vågar ha roligt utan att bry sig om vad andra tycker och som helt plötsligt kanske kastar en snöboll eller rullar nerför backen. Ofta verkar vuxna behöva en anledning (som exv barn) för att våga ha roligt ute i snön.

  • Lunchdax 6 december 2010

    Men ett tips är att köpa ull-underställ och gärna alla kläder i ull - det finns inga plast-material i världen som kan mäta sig med ullens värmande egenskaper! Själv är jag extremt frusen person (bär långkalsonger redan i slutet av augusti), men att det är kallt är oftast (åtminstone i stan) bara en ursäkt för att inte sätta på sig rätt kläder - utan att behöva se ut som ett levande berg. :P

    men att det är halt förstår jag, många råkar bryta ett ben speciellt äldre. Jag såg att det har börjat säljas skor med inbyggda små broddar som är mycket bättre, skönare, bekvämare och snyggare än "dra-på-broddar". Har hört att man också kan be sin skomakaren att göra ny sula med liknande broddar och halkfrisula.

  • Josses 6 december 2010

    Skrivet av Lunchdax den 6 dec 2010

    Själv älskar jag alla årstider och vintern är absolut min favorit! Ju mer snö desto bättre - och när det blir snökaos i stan med stående bussar och tunnelbanor - utnyttja situationen!! Jag tycker det är ganska roligt när det blir stopp och allt raserar (självklart inte glad över att missa jobbet och komma försent och andra tråkigheter) för plötsligt raseras alla människors välplanerade o tidsbaserade liv och man bara måste stanna upp och människor börjar plötsligt prata med varandra! Alltid när nåt händer här i Stockholm så möter jag nya roliga människor som annars bara suttit gömda under sin portfölj eller tidning! Det gäller att ta fram det positiva ur saker och se möjligheterna istället!

    Och sen älskar jag när man hittar riktigt vuxna människor som vågar ha roligt utan att bry sig om vad andra tycker och som helt plötsligt kanske kastar en snöboll eller rullar nerför backen. Ofta verkar vuxna behöva en anledning (som exv barn) för att våga ha roligt ute i snön.
    (Y)
    Ja, det är lustigt hur vi människor är, lite oordning i planeringen så blir vi helt annorlunda!

    Eftersom jag är norrlänning och VET att på vintern kommer det snö kan jag inte sluta förundras varje år när jag ser på nyheterna om snökaos söderöver i Sverige och alla ÄR SÅ förvånade att det kommer snö nerdimpandes ifrån himlen!
    Många har sommardäck och kan inte förstå hur det kommer sig att de hamnade på sidan av vägen!? Man SKA ha vinterdäck på bilen och man BÖR lyfta lite på höger foten när man hamnar i bl.a snörök och inte ser något framför sig.

  • Mandelblom42 6 december 2010

    Hej!
    Här i Ö-vik tar vi gärna emot lite mera snö - vi har ju bara någon decimeter! Och nu är det jättebra temperatur också - bara ca 8 grader, så en skön promenad ska sitta gott.
    Ljuset brinner i islyktan utanför dörren, härlig rimfrost i träden och inne doftar det kanel och kardemumma. Kan det bli mycket bättre?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.