Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad skulle du välja för maträtt om det vore den sista i livet?

  • boz1965 5 augusti 2010

    Verkar som om kåldolmar vinner stort här... :p

  • 7201 5 augusti 2010

    Kåldolmar,skämtar ni ???? Nä,min egengjorda plankstek får det bli.....och en STOOOR öl.
    Kan man jämföra Kåldolmar och Plankstek????
    Ok då, smaken är som baken. ;)

  • chrisq 5 augusti 2010

    :DDidag är det SVENSKA KRÄFTOR O ÅTER KRÄFTOR BLIR NOG ETT SKALDJUR I NÄSTA LIV O IMORGON ÄR DET PREMIÄR HOS MIG {kiss}

  • boz1965 5 augusti 2010

    Skrivet av 7201 den 5 aug 2010

    Kåldolmar,skämtar ni ???? Nä,min egengjorda plankstek får det bli.....och en STOOOR öl.
    Kan man jämföra Kåldolmar och Plankstek????
    Ok då, smaken är som baken. ;)


    Jaaadu. Men kåldolmar är iaf den enskilda rätt som förekommer flest gånger här. Och plankstek vet jag inte riktigt... Smaken är ju som baken, men det känns bara så väldigt mycket 70-tal med plankstek. Kåldolmar och kålpudding är däremot tidlösa klassiker.

  • Rocker76 11 augusti 2010

    Jag skulle välja skaldjur av alla slag till förrätt. Huvudrätten skulle bli en perfekt nygrillad köttbit, hemgjorda, tjocka pommes (eller möjligen en potatisgratäng gjord på riktig grädde och massa vitlök) kantarellsås och ugnsbakad hel vitlök. Till efterrätt blir det Tiramisu OCH min egna supergoda kladdkaka med vispgrädde! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.