Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vårkänslor yeayh

  • DoctorWho 21 mars 2011

    Skrivet av sikaal den 20 mar 2011

    Skrivet av Transporter den 20 mar 2011

    Pappa pekade på rabatten med krokusar i dag och sa; Titta en fjäril. Jag såg inte först, den var orange- och brunmönstrad och satt på vissna lejongap. Såg sedan att det var TRE fjärilar! Det ger hopp om att våren är här för att stanna.


    Så roligt! Var det Vinbärsfuks? Jag gogglade lite och såg att den flyger tidigt på våren.


    Googlade namnet, och det var tre vinbärsfuks som satt i rabatten.

  • MelleBandolo 21 mars 2011

    Leriga hagar, mindre täcken och hästhår överallt! Det börjar bli vår även på stallet :D

  • sikaal 21 mars 2011

    Rätt rejäl sjörök, då är det kraft i solen!

  • evaldo 21 mars 2011

    Vi blev lurade av för tidig vår i år. Men den kommer det märks på fåglarnas intensiva friarsånger. Det är det bäsra tecknet på att vårern kommer.
    Själv har jag inga direkt tydliga vårkännslor, är kanske för gammal?.

  • Cassiopeya 21 mars 2011

    Ja här har inte solen lyst så mycket idag, men värmen har väl kommit, även om det inte känns när det blåser {dont-know} Inga fjärilar har jag sett, men kul att så många andra gjort det! Ett helt gäng med tofsvipor lyckades jag dock se i helgen, och en skock tranor som flög förbi skränandes :D Härligt är det!

  • littlejohn 21 mars 2011

    12 grader varmt, ingen sol och ingen blåst. Snön försvinner i floder idag, hur mysigt som helst. Fåglarna kvittrar och några flugor har vaknat, det går mot vår. {blowkiss}

  • amoz 22 mars 2011

    Idag har vi uppmätt 15 + och det är underbart. Både snödroppar, krokus och vintergäck blommar för fullt och nu har påskliljorna stuckit upp en decimeter ur jorden. Två citronfjärilar såg jag idag och flera flockar av vildgäss flög in från söder i v-formationer.
    Kaffet intogs på trappan i solen!!! Det är gott att leva!!!\o/

  • Cassiopeya 26 mars 2011

    Strålande solsken, tranor, svanar, tofsvipor, fullt med lökar som sticker upp i rabatten - nog är våren på väg! :DD

  • sikaal 26 mars 2011

    - 7 grader i natt, men nu är det strålande sol och stilla! (H) I rabatten syns rabarbernas röda runda "skott". Jag skall hänga ut tvätt! Våren är på gång! :DD

  • DoctorWho 29 mars 2011

    Både svanar och skator bygger bo. Talgoxarna sjunger vårsången. Tomatplantorna växer i drivhuset. Den övervintrade knölbegonian, som började växa igen i julas, har blivit jättekraftig. Fredskallan och flamingoblomman som inte har blommat på evigheter har stora knoppar. Och katten som vägrat gå ut, vill vara ute hela natten. Det är vår både ute och inne.

  • MosterNettan 3 april 2011

    Skrivet av Zeldasmatte den 7 mar 2011

    Är det bara jag som hela tiden letar efter "Gilla" knappen när man har läst olika inlägg? :DD


    Nädå - det är inte bara du...
    {laugh}

  • MosterNettan 3 april 2011

    Snöstormar, spöregn eller inte. Vi går mot våren...
    Jag mår vår!

  • DoctorWho 6 april 2011

    En svala gör ingen sommar säger man. Men två sniglar, är det vår då? :)

  • sikaal 6 april 2011

    Skrivet av Transporter den 6 apr 2011

    En svala gör ingen sommar säger man. Men två sniglar, är det vår då? :)


    Det gör det nog! :D
    Dottern har hittat en 3-4 st också. Det var i en solbacke i Uddevalla. Här har jag inte sett någon... än!

  • Lunchdax 6 april 2011

    Fiskmåsar flygande över husen med sina somriga läten måste ju ändå vara ett duktigt vårtecken! :D
    Men det största vårtecknet av alla: Sopbilen och sopade gator! Det är det bästa jag vet tror jag! :D

  • Cassiopeya 6 april 2011

    Barn som vägrar har skor och jackor på för att det är såååååå varmt, det är vår det ;)
    Men glöm inte "Än får ni gå med strumpor och skor, än är det vinter kvar, säger mor." {beauty}

    "

  • annelieberggren 6 april 2011

    Här är det vår, tranor, tofsvipa, koltrastar, bofink, svanar har kommit.
    Grävlingen är ute och söker mat.
    Hästarna tappar päls och vatten sörja på gården.

  • 123Linnea 6 april 2011

    Det blåser och blåser...
    men...
    VÅRIRISEN blommar!!

  • DoctorWho 7 april 2011

    Tibasten blommar! Nu är det vår.

  • miabok 7 april 2011

    I dag har jag köpt tre krukor med persilja, basilika och gräslök att så. Det var med fina krukor, jord och frön. Köpt på Åhlens för 69kr.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.