Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

alla chokladälskare!!

  • Jennie39 5 december 2007

    Hejsan! Älskar också choklad men äter den som är 70%ig.
    Den är bara så god!
    Försöker dra ner på konsumtionen!

  • nettans 6 december 2007

    Skrivet av Jennie39 den 5 dec 2007

    Hejsan! Älskar också choklad men äter den som är 70%ig.
    Den är bara så god!
    Försöker dra ner på konsumtionen!




    Om du äter fin mörk choklad av god kvalitet så är det ingen fara att äta, bra kvailtet är faktiskt nyttigt.... (Y)

  • mumsigt 6 december 2007

    Choklad är otroligt gott(Y)Jag älskar all sorts choklad,men kan heller inte äta för mycket godis pga av sockerkänningar.
    Är det någon som får utslag av choklad?
    Jag får utslag av tomatketcup och ost också..men äter det ändå.
    Jag har något så ovanligt som köldallergi också och får äta Tavegyl vatje dag.
    Det blir nässelutslag och andninigspåverkan av det och man får inte bada,för då kan man få blodtrycksfall och drunkna.
    Enligt hjärt o lungläkaren som jag går hos är det relativt ovanligt,men jag har faktiskt träffat några stycken som har detta.Trots att detta inte riktigt hör hit så tänkte jag ändå passa på att fråga.
    Allergier av mat,färgämnen osv är ju väldigt vanligt.
    Jag är allergisk mot antibiotika av olika slag och kontrastmedel..
    Och nu kyla.
    Min mor dog i cancer för ca4 ,5 år sedan ..hon var allergisk mot solen och fick Quickens ödem .
    Jag får ha en Epipen spruta i fickan alltid när jag går ut:(
    Jobbigt.
    Finns det någon därute ´som har några tips?(L)

  • 6 december 2007

    Skrivet av nettans den 6 dec 2007

    Skrivet av Jennie39 den 5 dec 2007

    Hejsan! Älskar också choklad men äter den som är 70%ig.
    Den är bara så god!
    Försöker dra ner på konsumtionen!




    Om du äter fin mörk choklad av god kvalitet så är det ingen fara att äta, bra kvailtet är faktiskt nyttigt.... (Y)


    Ja jag hörde det faktiskt av en läkare. Att Choklad i sig är bättre än allt annat som tex. Lösviktsgodis. men den finaste är som du säger ingen fara att äta! Kram

  • 6 december 2007

    Skrivet av nettans den 6 dec 2007

    Skrivet av Jennie39 den 5 dec 2007

    Hejsan! Älskar också choklad men äter den som är 70%ig.
    Den är bara så god!
    Försöker dra ner på konsumtionen!




    Om du äter fin mörk choklad av god kvalitet så är det ingen fara att äta, bra kvailtet är faktiskt nyttigt.... (Y)


    Nä min läkare har sagt det också. När jag gick ner för några årsedan så uteslöt jag allt med socker. Men det var inte bra jag blev så sjuk. Så läkarna rekomenderade mig att börja äta choklad i gen i alla fall. För kroppen behöver ju lite socker med faktiskt.
    Så idag är jag inte rädd fär chokladen. Men tänker ju på vad det är för sort naturligtvis.Kramar(Y)

  • 6 december 2007

    Sällar mig till gruppen chokladälskare!
    Har alltid gillat den mörka bäst, när man började skriva
    om hur nyttig den med hög kakaohalt är så blev jag glad förstås!
    Både gott och nyttigt, vilken kombination!

  • ThomasP 6 december 2007

    Äter all choklad gärna med fyllning //Thomas

  • 6 december 2007

    Satt i ett väntrum i morse och hittade ett recept på en chokladkaka med chokladfyllning.
    Nästan ett halvt kg choklad ska det vara i den! (L)
    Jag har just skickat in receptet så om du är intresserad
    kommer det förhoppningsvis inom ett dygn.

  • Libra 6 december 2007

    Mmmmmmm......Marabou......!! :D Den nya Marabou med Non-Stop.......GODAST...!!! (Y)

  • 6 december 2007

    mmmmm..... snart är det jul och då blir det paradis-choklad:p
    så gott, min favorit bland dem är Gräddnougat:p:D(Y)

  • angeleye82 6 december 2007

    Älskar choklad..både mörk och ljus! Men favoriten är marabou helnöt, daim och sweichernöt..eller apelsin, el mint..äsch..ja gillar alla:D:D:D:D

  • Superbruden 6 december 2007

    Upplever oxå att kärlekslivet får sig en skjuts efter intag av mörk choklad (L) :D

    Skrivet av nettans den 24 nov 2007

    Jag äter nog oxå helst ren mörk choklad. det är nyttigt för både det ena och det andra. Hjärtat, blodtrycket, kärlekslivet m.m.

  • Jennie39 6 december 2007

    Skrivet av mumsigt den 6 dec 2007

    Choklad är otroligt gott(Y)Jag älskar all sorts choklad,men kan heller inte äta för mycket godis pga av sockerkänningar.
    Är det någon som får utslag av choklad?
    Jag får utslag av tomatketcup och ost också..men äter det ändå.
    Jag har något så ovanligt som köldallergi också och får äta Tavegyl vatje dag.
    Det blir nässelutslag och andninigspåverkan av det och man får inte bada,för då kan man få blodtrycksfall och drunkna.
    Enligt hjärt o lungläkaren som jag går hos är det relativt ovanligt,men jag har faktiskt träffat några stycken som har detta.Trots att detta inte riktigt hör hit så tänkte jag ändå passa på att fråga.
    Allergier av mat,färgämnen osv är ju väldigt vanligt.
    Jag är allergisk mot antibiotika av olika slag och kontrastmedel..
    Och nu kyla.
    Min mor dog i cancer för ca4 ,5 år sedan ..hon var allergisk mot solen och fick Quickens ödem .
    Jag får ha en Epipen spruta i fickan alltid när jag går ut:(
    Jobbigt.
    Finns det någon därute ´som har några tips?(L)
    Hej vännen! Har du provat att dricka Alovera Gel?
    Jag och flickan är pollen allergiker och jag är även astmatiker idag behöver jag inte ta några medeciner för det och inte våran flicka heller, inte billigt men värt varenda krona tycker vi. Min fybromylagi har blivit mycket bättre. Kramar(Y)

  • tuden 7 december 2007

    JA det är gott med choklad äter allt utom mörk den tycker jag blir för stark.
    På tal om Aloe Vera jag äter 2 kapslar varje dag och det fungerar mår mycket bättre.:D(Y) mvh tuden

  • haxxx0rz 7 december 2007

    lol?

  • emelieskrypin 7 december 2007

    För alla er chokladälskare där ute finns det en jättebra hemsida med en massa härliga chokladrecept och mycket mycket mer:

    www.chokladsajten.com

  • mumsigt 7 december 2007

    Tack för tipset med aloevera juicen.Har inte provat det ,men ska göra det.
    1 liter för ca100kr eller mer är inte så billigt,men jag måste ändå prova.Det är ju värt det om det hjälper:)Är medlem i astmach allergiförbundet..ska rekommendera detta(Y)

  • mumsigt 7 december 2007

    Skrivet av mumsigt den 7 dec 2007

    Tack för tipset med aloevera juicen.Har inte provat det ,men ska göra det.
    1 liter för ca100kr eller mer är inte så billigt,men jag måste ändå prova.Det är ju värt det om det hjälper:)Är medlem i astma och allergiförbundet..ska rekommendera detta(Y)

  • 7 december 2007

    Skrivet av tuden den 7 dec 2007

    JA det är gott med choklad äter allt utom mörk den tycker jag blir för stark.
    På tal om Aloe Vera jag äter 2 kapslar varje dag och det fungerar mår mycket bättre.:D(Y) mvh tuden

    Ja Aloveran är bra. Här i familjen så dricker vi en sup som vi brukar tre gånger om dagen. har aldrig mått så bra som jag gör nu. Okej all värk försvinner inte med det har blivit betydligt bättre kan jag säga.
    Roligt att höra att det fungerar på fler!

  • 7 december 2007

    Skrivet av emelie118 den 7 dec 2007

    För alla er chokladälskare där ute finns det en jättebra hemsida med en massa härliga chokladrecept och mycket mycket mer:

    www.chokladsajten.com



    den har jag varit inne på flera gånger, bra sajt(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.