Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakverksbuffé

  • Egonlock 22 februari 2009

    Min mormor fyller 70 om nån månad och ska ha kaffekalas och jag ska baka allt. Superkul men hur ska jag kunna bestämma vad det ska bli? Jag vill ha minst 5 olika saker som man antingen tar en liten bit av eller som är portionerat i små skålar eller former. Ju mer som går att förbereda i förväg, desto bättre!
    Jag vill ha olika smaker och konsistenser.
    En eller två sorters småkakor.
    Nåt chokladigt, typ kladdkaka (fast gärna nåt mer spännande)
    Nåt fruktigt
    Nåt lent (kanske små skålar med chokladmousse eller pannacotta)
    Kanske nån mjuk kaka

    Ja, snälla, kom med tips och förslag!

  • ros 22 februari 2009

    :)Hej!
    Hur många personer kommer det på 70-årskalaset?

  • Egonlock 22 februari 2009

    Drygt 40 st är inbjudna, sen så kanske inte alla kan komma. Det är öppet hus så alla kommer nog inte samtidigt.

  • majamia 22 februari 2009

    Hej
    Här kommer några förslag från mig! Mvh Marie :D

    Solkaka

    Axelvoldstårtan

    Chokladmuffins med glasyr

    Hallongrottor

    Lime-mazariner

  • Eery 22 februari 2009

    kika på fudgekaka, receptet finns här. världens enklaste och godaste kaka som alla älskar(L)

  • AnneNi 22 februari 2009

    Kolla in på recept.nu. Leila Lindholms "Chocolate Chip Walnut Brownies" och
    "Jättegoda kolasnittar" är väldigt goda. Som mjuk kaka kanske det skulle var gott med morotskaka med glasyr. Har inte testat något recept härifrån men det finns säkert något gott. Lycka till!

  • FarmorMaya 22 februari 2009

    (L) Detta recept på toppengoda Rullrån känns bara som ett MÅSTE på
    mormors 70 års dag.
    Kram och Lycka till med dagen (Y)

    http://www.matklubben.se/matklubben/FarmorMaya/kokbok/?id=655093&recipeid=56764&offset=4

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.