Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Budapest tårta

  • marinkovic 12 november 2008

    Hjälp !
    Jag älskar att baka,men en sak som snart gör mej galen är när jag gör en Budapest tårta.Vet inte hur många jag har gjort & ALLA spricker,när jag ska rulla ihop den.

    Min familj & vänner säger att jag är perfektionist,MEN jag vill ha en hel tårta & inga sprickor där grädden sticker ut.
    Snälla kan någon ge mej ett gott råd,för jag samt familj & vänner ÄLSKAR denna tårta.

  • Annras 12 november 2008

    Hej marinkovic! Du ska ha lite marsanpulver i äggvitesmeten och sedan ska du spritsa ut längsgående tjocka längder på plåten, så att de blir som "gångjärn". Spricker aldrig! Lycka till!(Y)

  • irko 12 november 2008

    Prova mitt recept Budapestrulle, jag tycker att det är bra! ////norrbacka

  • Smulpajen 12 november 2008

    Kanske har du den för länge i ugnen så den blir för torr? Lite sprickor på ytan ska det ju vara, det ser bara gott ut :p
    Budapestrulle / bakelse, gluten- och mjölkfri

  • marinkovic 14 november 2008

    (Y)¨
    Tack till er som tipsat mej om Budapest tårtan.När jag läser detta inser jag nog att jag haft den i ugnen lite för länge.Men sedan undrar jag om jag gjort den för tjock.Har inte provat att spritsa ut smeten,men det ska jag göra nästa gång.
    Tack & lova att höra av mej efter nästa tårtbak.

  • ros 14 november 2008

    :)Här är mitt recept på budapesttårta
    Vad gör lite sprickor, det ska väl synas att den är hemmagjord och inte fabriksgjord och perfekt
    Budapesttårta
    Lycka till(Y)(Y)(Y)

  • UllaC 14 november 2008

    Jag har ett recept på budapesttårta som jag fick av en bekant för många år sedan.
    Kan inte minnas att den spricker, däremot skär jag av ändarna efter att jag har rullat den.
    Budapestrulle från Havstenssund
    Lycka till!

  • marinkovic 14 november 2008

    Skrivet av ros den 14 nov 2008

    :)Här är mitt recept på budapesttårta
    Vad gör lite sprickor, det ska väl synas att den är hemmagjord och inte fabriksgjord och perfekt
    Budapesttårta
    Lycka till(Y)(Y)(Y)


    Hej
    Ja jag vet att det ska synas att den är hemmagjord,meen jag är "lite" perfektionist även när det gäller bakning.Mest arg på mig själv att jag inte kan lyckas hela vägen.

    Som barn fick jag ofta höra OM du ska göra något SÅ gör det ORDENTLIGT annars KAN du låta bli !
    Tyvärr men jag ÄLSKAR & BAKA så lite sprickor är inget fel.MEN jag vill lyckas bara EN gång.

  • irrevirre 14 november 2008

    Här var det många tips!
    Min favorit gör jag så här. Blir snygg också tycker jag.
    Lycka till!
    Marängrulle Budapest

  • irko 30 november 2008

    Har precis fått lära mig att man ska låta kakan kallna UNDER plåten så den inte blir torr, då spricker den inte när man rullar ihop den!

  • ruksana 10 december 2008

    Skrivet av marinkovic den 12 nov 2008

    Hjälp !
    Jag älskar att baka,men en sak som snart gör mej galen är när jag gör en Budapest tårta.Vet inte hur många jag har gjort & ALLA spricker,när jag ska rulla ihop den.

    Min familj & vänner säger att jag är perfektionist,MEN jag vill ha en hel tårta & inga sprickor där grädden sticker ut.
    Snälla kan någon ge mej ett gott råd,för jag samt familj & vänner ÄLSKAR denna tårta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.