Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kronfågels problem med glasbitar i kycklingköttet - Har någon drabbats?

  • Gnurf 1 april 2009

    Har precis slängt in 1kilo kycklinglårfilé i ugnen på efterstekning, själv steker jag överkroppen ute på altan i det underbara vårvintervädret här uppe i Norrland :p En förträfflig produkt tycker jag med sitt fetare, rödare och smakrikare kött jämfört med bröstfilé....(Y)

    Oj, risk för syftningsfel där ser jag. Menar alltså kycklinglårfilé jämfört med kycklingbröstfilé...å inte min egen överkropp....(H)

  • tottemaja 3 april 2009

    Skrivet av systeryster den 30 mar 2009

    Kan bara notera att det inte är någon som skrivit i tråden att den råkat ut för glas i kycklingen personligen eller känner någon personligen som råkat ut för det. Hur omfattande är detta problem egentligen.Hur många förpackningar har innehållit glas? Har läst tidningarna dåligt de senaste veckorna. Det är väl i alla fall verkligt och inte en begynnande urban legend... som råttan i pizzan :o
    Jag fick en benbit i Melkers korv en gång och höll på att bita ur en plomb.
    Jag fick kompensation för det, undrar om Kronfågel kompenserat de som råkat ut för detta, och om sådant sprider sig? Kanske blir en epedemi av glas i allt möjligt...
    Nä man kanske borde skriva någon science fiction eller något om konspirationer, eller söka till psyket för att man börjat bli för misstänksam. Kommer nog att fortsätta lita på kyckling trots allt!:p

    Nää precis....jag har också börjat tvivla:o
    Ingen i den här tråden verka ha råkat ut för glasbitar o ändå så är alla här i tråden från hela landet:o
    Skumt...nån måste väl ändå.....
    Ska hur som helst käka kyckling imorgon, jag kan ju rapportera om vi har hittat nåt:p
    Tottemaja

  • anluk 3 april 2009

    Här blir det kyckling ikväll. Men kommer nog kolla den lite extra noga....

  • tottemaja 4 april 2009

    Näää...inga glasbitar ikväll heller(Y)
    Eller så har vi plåtgommar o plåtmagar i familjen så vi kände inte bitarna:D
    Skämt åtsido....vi hade tur den här gången iaf:)

  • Annelie66 4 april 2009

    Jag käkade pytt i panna för två veckor sedan och fick lite problem när jag skulle svälja. Men jag vet inte om det kanske var en liten benbit eller vad som rev mej i halsen. Gick bra ialla fall. Tycker att det är förjävligt om någon/några saboterar maten. Man kan inte hindra ex. kyckling uppfödning genom att göra så. Det blir ju fel för privatpersoner drabbas inte industrin. Tänk om ett litet barn får glasbit i halsen. :@ Har dom tänkt på det? eller är dom så korkade så dom inte inser vad dom gör.? Det finns andra sätt att göra det på. Nej,fy för sabotage. Nu finns det också kanske endel som utnyttjar detta och ljuger, men det får dom stå för själva. Eller hur?(N)

  • Matglad-54 4 april 2009

    (H) Vi åt färsk Kronkyckling till middag...........undersökte den noga först.........inge glas vad jag kände eller kändes sen när vi åt! Det var bara så väldans gott!!!!!(Y)

  • Monika46 4 april 2009

    Nu har de hittat glas i lite allt möjligt. Senast hade de hittat glas i ett gönskspaket i Finland,, Grönsakerna kom från ett svenskt företag... Fruktansvärt, man vet inte vad syftet med detta är ens... Snart vågar man inte äta något utan att först undersöka med att trycka och dissikera...(N)(N)

  • Arkenstone 5 april 2009

    Men egentligen...
    Enligt den tidning jag läste senast så rör det sig om minst 10, som mest 15 fall av glas. Chansen är ju större att få en högvinst på ett lotteri i morgon än att få glas i munnen! Det vore bra om media besinnade sig lite och tar ner det till den nivå där det hör hemma. All uppmärksamhet gör bara att fler sickos får ljusa idéer, vilket kan förklara bristen på gemensamma nämnare.
    Jag har aldrig fått nån högvinst och kommer knappast få glas i munnen när jag testar "Lisa62´s" Kyckling Papregano idag. :)

  • Gnurf 5 april 2009

    "Det vore bra om media besinnade sig lite och tar ner det till den nivå där det hör hemma"

    Det där låter inte så troligt va!?? :D Media önskar sälja sina lösnummer kosta vad det kosta vill....:)

    En äkta CHOCK-löpsedel vore:

    "KVÄLLSPRESSEN
    besinnar sig och är
    numera SAKLIGA"

    Jättebra inlägg Arkenstone (Y)

  • Arkenstone 5 april 2009

    :D Det skulle vara den första löpsedel på många år som fick mig att köpa en kvällstidning!

    Jag var själv rädd för att äta kyckling och slängde till och med ett paket kycklingfilé innan jag fick klart för mig hur få fall det egentligen handlade om. Jag trodde att var och varannan människa hittat glas i kycklingen så mycket som det skrevs om det. Tyvärr så begrep jag aldrig sannolikhetsmatten när jag gick i skolan annars skulle jag gärna räkna på risken.

    Om någon undrar: Kyckling Papregano var "gôr go" och inte minsta lilla glasbit i munnen.

    "En förträfflig produkt tycker jag med sitt fetare, rödare och smakrikare kött jämfört med bröstfilé...." Ett sånt ovanligt sätt att framhäva sin fysik. :D

  • jenkar 5 april 2009

    ojojoj va vi äter kyckling!:D

  • pia61 5 april 2009

    Jag åt Ivars kycklingfilé igår, inget glas!
    Jag jobbar inom omsorgen och där det ibland kan hända att någon biter sönder glas och dylikt, så sparris som jag läst innan här, bomull eller vetebulle ska man tugga i sig. (Y)

  • Arkenstone 5 april 2009

    Skrivet av pia61 den 5 apr 2009

    Jag jobbar inom omsorgen och där det ibland kan hända att någon biter sönder glas och dylikt, så sparris som jag läst innan här, bomull eller vetebulle ska man tugga i sig.
    Bomull? Sugen man blir...

  • Gnurf 6 april 2009

    Måste man bara äta Spaghetti nuförtiden eller går det fortfarande bra med Glasnudlar!?? :o

  • monfo 6 april 2009

    :D:D:D:D

  • pia61 6 april 2009

    Skrivet av Arkenstone den 5 apr 2009

    Skrivet av pia61 den 5 apr 2009

    Jag jobbar inom omsorgen och där det ibland kan hända att någon biter sönder glas och dylikt, så sparris som jag läst innan här, bomull eller vetebulle ska man tugga i sig.
    Bomull? Sugen man blir...


    Javisst blir man...som tur är har jag aldrig tuggat i mig glas...:D

  • boz1965 6 april 2009

    Överbliven kyckling lämnas lämpligen till glasåtervinningen.

  • The_mama97mia 6 april 2009

    hmmmmm... Inget kalas utan kras??? har man ju hört talas om...
    :'(

  • tottemaja 7 april 2009

    Min jobbarkompis hittade glasbit/bitar i köttfärs som var då malet o packeterat här i orten.
    När hon gjorde köttbullar så fick hon skärssår, tänkte inte mera på det men när dom käkade så hittade hennes man en bit i maten.(N)
    Det blev lite pådrag i butiken där dom köpte det, vet ej hur det slutade:o

  • rullan 7 april 2009

    Tyvärr är det nog någon riktigt sjuk människa som vill sabotera på något sätt.
    Skär kycklingbitarna i skivor så märker du om det finns något glas iden.
    Ruskigt är det ju i alla fall. Rullan

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.