Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lördagsgodis?

  • 6 mars 2008

    JAPANMIX!!! SUPERGOTT!!!:D

  • Lintu 6 mars 2008

    Om du inte vill ha så himla mycket så kan du göra Chokladbollsröra (finns i min reccept bok)
    Eller så kan man göra stavar av tex; gurka och morot, och sedan har man en dipp till. Om man föredrar något nyttigare.

    Själv föredrar jag Naturgodis! Speciellt Russin, val&pekannötter, torkade persikor, eller något med kokos (:

  • mandiz 11 mars 2008

    gör egna chips! väldigt gott och nyttigt. tvätta så många potatisar du vill käka , hyvla dom med osthyvel , lägg på klädd plåt , krydda med typ grillkrydda eller salt , in i ugnen på 200 grader i ca 20 min.
    enkelt va? :)

  • 95erik 11 mars 2008

    Typ lösgodis xD

  • Feffy 11 mars 2008

    Känner jag för att vara nyttig brukar det bli färsk annans eller melon här hemma, eller en god fruktsallad. Enligt mig kan aldrig något som ska tolkas som lördagsgodis bli nyttigt även om många frukter kan vara en bra ersättning, kan de aldrig ersätt godis, småkakor eller något annat bakverk. Men måste ändå säga att frukt är fruktansvärt underskattat här hemma, man glömmer alltid bort hur gott det är och hur mycket goda saker man kan göra med det och istället sitter man och trycker i sig massa godis.

  • 95erik 11 mars 2008

    (N)(N)(N)

  • bernit 11 mars 2008

    Jag sitter aldrig framför TV'n och dippar eller chipsar etc.
    För mej är höjdpunkten att efter en god och vällagad middag få sitta ned i lugn och ro med en kopp svart kaffe, en vältempererad cognac och en mörk chokladbit - då är livet härligt !

    /BÅ :p

  • Elol95 12 mars 2008

    Jag tycker det här snackset som är choklad ochså, men det känns nyttigare (H) Finns på ICA (Y)

  • kex 12 mars 2008

    Ställer någon fram en fruktsallad eller något nyttigt godis och det ligger en marabou vid sidan om
    så är det chokladkakan jag hugger in på utan tvekan... man blir lycklig av choklad (L)
    Och äter man riktigt mycket så behöver man inte heller oroa sig för rynker.... man håller skinnet spänt :p:p

  • The_mama97mia 12 mars 2008

    först är det fredagsmys, sen är det lördagsgott...
    Barnen vill ha chips, dotttern älskar cashewnötter. Sonen vill gärna ha mkt choklad o annat lösgodis. :)
    På helgerna kör vi överhuvudtaget liksom "önskemat".

  • guacamole 12 mars 2008

    Popcorn ska inte underskattas! Jag brukar poppa en STOR skal bara till mig sjalv, krypa upp i soffan under filten med hunden vid sidan om och sedan ata upp allt (utan att ens bjuda hunden...)

    Smalvarianten: poppa egna pa spisen med lite olja
    "Mindre smala" varianten: Micropop!

    For manga ar sedan hittade jag ett ostpulver som man strodde pa popcornen efter poppning. Det var himmelskt gott! Vet inte om det fortfarande gar att fa tag i, mojligen pa marknader eller andra stalle dar de har "kryddstand".

    Men om jag ar sugen pa blandgodis sa finns det inget som kan stilla det suget forutom just godis! Gurkstavar och dippar och rostade notter i all ara - men nar jag ar sotsugen sa finns ingen annan medicin an en skal med blandgodis!
    Dock har jag lart mig att man inte behover fylla pasen till bredden...(H) Sotsuget stillas faktiskt med enbart sisadar 200gram losgodis.

  • kex 12 mars 2008

    Jag har aromat på mina popcorn... skruvat jag vet.. men det är jättegott.

  • The_mama97mia 12 mars 2008

    bra sagt guacamole, man lurar sig gärna med lösgodis - plockgodis... Det är himla lätt att man plötsligt har köpt flera hekton... Särskilt när det är extrapris...
    Här hade vi problem ett tag med att det blev en massa godis över... O sen får vi inte äta godis annat än till helgen så då blev det ju liksom torrt o trist till nästa helg... :(

  • Lovis 12 mars 2008

    Jag tycker om hederlig blandgodis. Även chips med dip. Inte nyttigt men vansinnigt gott.

    Om man vill vara smal är det faktist väldigt gott att skära morötter och gurka i stavar och små buketter av färsk broccoli och blomkål och cocktail tomater lägga upp fint på en tallrik.
    Blanda ihop en god dip eller köpa färdig.

  • Midori 12 mars 2008

    Prova att lägga massor av olika bär (tex. hallon, jordgubbar och blåbär) i en ugnsform, riv vit choklad över och värm i ugnen tills chokladen smält! Jättegott och superenkelt! :)

    OCH om du inte smakat någon av Ben&Jerry's glassar så gör det! Jag rekommenderar "cookie dough" som är vaniljglass med kakdegsbitar i.

  • sunflower72 12 mars 2008

    mörk choklad minst70% som man tar små bita o låter smälta i munnen det är skillnad mot att tugg a då tycker jag inte om mörk choklad det sägs ju vara bra mot det mesta....(Y)

  • heanea 13 mars 2008

    Skrivet av Midori den 12 mar 2008

    Prova att lägga massor av olika bär (tex. hallon, jordgubbar och blåbär) i en ugnsform, riv vit choklad över och värm i ugnen tills chokladen smält! Jättegott och superenkelt! :)


    Receptet på detta kallas Gino, och är förövrigt en väldigt god efterrätt, lägg till några Kiwi blir den helt ..otroligt god. (Y)

  • Bianca 13 mars 2008

    Egenhändigt poppade popcorn i min "heliga" 5-litersgryta som icke får användas till annat. Olivolja istället för rapsolja och smaken blir underbart god. Rejält med salt och rött vin till detta. Japp, där satt den!!!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.