Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta....

  • Matglad-54 10 januari 2010

    Min mor fyller jämna år till veckan!
    Jag vill gärna ha tips om en god lättgjord tårta!:D

  • The_mama97mia 10 januari 2010

    Den godaste jag vet har många namn... Pinocchiotårta är ett. Finns flera recept här. Tanken är en sockerkaksbotten täckt med maräng, sen lägger man ihop det med grädde och bär emellan.

  • SDMaya 10 januari 2010

    Passions Tårta
    Denna är både god och lättlagad, finns fler tårtor i min kokbok att välja på :)

  • stallperso 14 januari 2010

    Cheesecake är ju nästan tårta. Sen finns det marängtårta (marängbottnar som man fyller med t.ex. jorgubbar emellan), gräddtårta, rulltårta, sahertårta, semletårta.... Rulltårtan är i.o.fs. lite svår att rulla ihop..

  • camillaocamilla 15 januari 2010

    Gör två rulltårtebottnar och dela dom på mitten.
    Använd tre av dob och gör en fyrkantig tårta
    Ha vad som hällst i mellan, sylt, vaniljkrän, chokladmouse, mosad banan, färska bär,
    nutella mm.
    Klä den med grädde.. Klart.

    Lycka till.

  • Lazybird 15 januari 2010

    Hej!
    kladdkaka är alltid supergott!
    Vill man ha nått gott är rulltårts bakelser super gott, bara vanlig rulltårta som man lägger på grädde och sedan godis eller frukt:) brukar ha det på födelsedagar;)
    Är det riktig tårta du är ute efter är ju den klassiska jordgubbs tårtan perfekt;)
    Hoppas du fick nått tips där:)

  • LEDIVO 15 januari 2010

    :DHär kommer två förslag på lättgjorda, men riktigt goda tårtor
    Mandel- och chokladkrämstårta
    Tårta á la Ann-Britt

  • Mellanbellan 15 januari 2010

    Kanske någon av dessa
    Midvintertårta
    Caribisk chokladdröm i långpanna

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.