Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tårta till namnceremoni i juni!

  • Maithai 1 april 2009

    Hej matklubbsmedlemmar!
    Jag är en nybliven förälder som behöver lite hjälp. I juni kommer jag och min man att anordna en namnceremoni för vår dotter ute på vår gård. Det är en viktig dag för oss alla!
    Jag efterfrågar tårtrecept eller dessertrecept till denna speciella dag. Vi kommer att ha en grillbuffé bestående av grillat lamm med sidorätter couscoussallad, vanlig sallad, bröd och yoghurtsåser. Maten kommer att vara lite kryddad.

    Jag är öppen för alla förslag, typ glasstårtor, bakelser, fruktsallader m.m. Känner bara mig inte så kreativ och tar jag gärna inspriration av andra matnördar. Vi räknar med ett femtiotal gäster så det får inte vara något alltför komplicerat.


    Tack på förhand:)

  • LEDIVO 1 april 2009

    Namngivning ute på er gård låter så fint.Hoppas ni får en riktigt härlig dag med varmt väder. Grillat lamm låter jättegott, men couscous är inte min stora förtjusning - Smaken är som baken.
    Här kommer förslag på en tårta du kan göra dagen innan, vilket är bra när det blir många gäster.
    Tårta á la Ann-Britt

  • katten4 2 april 2009

    Här kommer två förslag:
    Marängårta med rice crispies och chokladkräm

    När en kompis döpte sin son hade han gjort vanlig sockerkaksbotten med citron i långpanna och fyllt med jordgubbssylt med bitar med färska jordgubbar i och Vit choklad och mascarponemousse. Sen hade han lagt grön marsipan över och skurit ut sonens namn med fina bokstäver och lagt på. Sen hade han spritsat grädde runt kanten.
    Vit choklad- och mascarponemousse

    Lycka till!

  • pia61 2 april 2009

    Här får du 2 tips av mig, båda går att förbereda innan.
    Ingelas fruktpaj
    Lilh´s Schwarzvaldtårta

  • Maithai 2 april 2009

    Tack så mycket för era tips. Då gäller det för mig att börja baka och provsmaka:) så får vi se vad jag serverar den 6 juni. /matglad

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.