Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på småkakor

  • tulipan 4 april 2010

    Skrivet av [email protected] den 4 apr 2010

    Måste få tipsa dej om receptet Gula rutor av tina62 Gula rutor. Kakor i långpanna som är fantastiskt goda. Du avgör själv hur många du vill ha ut av en bakplåt. Dessutom är de gula och det passar väl bra i påsktider. Kakorna går hem hos alla som får smaka dom! Har delat med mej av receptet till alla mina vänner. (Y)


    Två sådana här plåtar har dom andra två tjejerna gjort så dessa finns även med i morgon ;)
    Min lott föll på småkakor ;)

    Och det komiska i detta är åxå att Tina bor här i samma by som jag ;)
    Visst har hon härliga recept... hela hennes receptbok e fyllt med smarrigt. Tror dessa gula rutor har jag åxå sparat ner och gjort av just hennes :) Riktigt smarrigt är det med gularutor :)

  • AnneNi 5 april 2010

    Skrivet av Penne den 4 apr 2010

    Skrivet av Amika den 3 apr 2010

    Kolasnitts-deg som du har ner daimkulor i, rulla små kulor och tryck försiktigt till dem lite. Grädda enligt kolasnitt receptet. Super goda. :)



    Det där lät ju smarrigt...! Men jag har faktiskt varit på jakt efter daimkulor, bara för att jag varit så himla sugen, men jag hittar inte det nånstans. FInns de inte längre?? Nån som köpt nyligen?


    Jag var också på jakt efter detta för ett tag sen när jag ville ha dem till en tårta. Små dajmkulor tror jag finns bland strössel i vissa butiker, annars finns det "Daim bites" (tror de hette så) i vissa butiker. Som lite större oregelbundna dajmkulor, väldigt goda :-) Har bla hittat dem på Ica maxi och Coop Forum, men ingen annanstans än så länge. Finns bland godispåsarna i 100g-påsar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.