Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • imse 12 januari 2008

    Här kan vi berätta vad vi bakat för gott, både matbröd och fikabröd. Välkommen att bjuda på ditt bidrag!

    Mjukkaka på paltspad förra helgen och idag ett frukostbröd med havregryn ,linfrö, kornmjöl och vete.

  • Challan 12 januari 2008

    Jag bakade blandannat en kokosrulle som finns bland mina recept och chokladtoppar

  • Okänd 12 januari 2008

    Mitt senaste bak blev en enkel sockerkaka,smaksatt med vanilj.Eller rättare sagt 2 st,bakar aldrig en kaka,utan minst 2 samtidigt.

  • evaldo 12 januari 2008

    Jag gjorde en rulltårta idag med kokosflingor iblandat, det tycker jag är gott.

  • Lena 12 januari 2008

    Jag bakade rimbo bullar

  • malincalla 12 januari 2008

    Gjorde två olika sorters matbröd för ett par veckors sen. Solrosbullar och sesambullar med rödbetssaft för färgens skull.

  • ikah 12 januari 2008

    Idag bakade jag morotssemlor som finns bland mina recept:)

  • Kockis88 12 januari 2008

    jag bakade biskiver och en chockladkaka

  • MammaModesty 14 januari 2008

    jag bakade biggans nöttosca som finns bland mina recept vi var ju tvugna att ha något smaskigt i helgen... *ler* dagen innan bakade jag brödkakor så då blev det lite nyttigare :):):)

  • Hjotrongull 14 januari 2008

    Vi bakade morots-och solrosbröd som finns bland mina recept. Jättebra recept om man har mycket att göra eftersom degen ska kalljäsa i tre timmar (Y)

  • Roosen 14 januari 2008

    Jag bakade en toscakaka igår, enkel och ändå så god till kaffet. Det var ju söndag igår så man fick ju unna sig något då.

  • imse 14 januari 2008

    I söndags bakade jag Mormor Idas Bondkakor, mycket uppskattat av alla grabbarna som provade.:)

    Recept hittar du på:
    http://mimmismat.wordpress.com

  • pehrzonflickan 14 januari 2008

    Jag bakade ambrosiakaka i helgen, försvinnande god.

  • tilda 14 januari 2008

    Matbröd med linfrö, vetegroddar och havregryn. Jag använder sällan recept när jag bakar matbröd numera utan tager vad jag haver. Ofta överbliven gröt.:p

  • Okänd 14 januari 2008

    Imorse bakade jag evaldos Rulltårta med kokos och bjöd mina arbetskamrater på.Fyllde den med min hemkokta drottningsylt,MMMM så gott,tyckte vi alla.(Y)(Y)

  • Lena 14 januari 2008

    I går bakade jag siraps limpor.

  • emelieskrypin 14 januari 2008

    Senast jag bakade var i julas och då blev det en mjuk pepparkaka med lingonsylt och en fruktkaka med katrinplommon, aprikoser, russin och mandel. Vi åt tills vi skämdes :p

  • lenajeanette 14 januari 2008

    Jag bakade Siljas morotskaka som finns här på matklubben, den kakan var bara sååååå gooood, det var tur att det blev många bitar av satsen. Har även provat att fysa in några bitar, sägs att det är känsligt med glasyren när man fryser in. Men jag tycker det brukar gå bra.

    Jag rekommendera detta recept varmt!

    Lenajeanette

  • Deeessan 14 januari 2008

    Kladdkaka som var underbar!(Y)

  • styvan 15 januari 2008

    Pepparkaksrulltårta med saffrankräm(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.