Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • monkan1 19 januari 2008

    Har bakat bregottkakor och sen gjorde jag en tårtbotten. Finns i mina recept. :)

  • Hjotrongull 19 januari 2008

    Idag har jag bakat helt vanlih sockerkaka som min sabo gillar och dumlekakor som jag gillar....åt trestycken på raken....(Y)

  • imse 26 januari 2008

    Senaste matbrödet som bakats här hemma var ett surdegsbröd på grahamsmjöl, som vi malde på kvarnen.

  • rimbostina 26 januari 2008

    Igår bakade jag glutenfritt tunnbröd på begäran från min nyss utflyttade dotter, för hon skulle komma och hälsa på sina föräldrar lite.

  • Chocolategirl 26 januari 2008

    jag bakade några kakor med ljus sirap i. låter inte så gott med det är de:p

  • Amber 26 januari 2008

    Hallongrottor fast jag tog dubbel sats & halva med jordgubbssylt å den andra halvan med blåbär.
    Detta vara i torsdags.

  • Queenie 26 januari 2008

    I dag tänker jag baka Hallontårta, en form av cheescake, tillsammans med barnen.

  • MammaIrene 26 januari 2008

    Jag bakade 2 tårtor i går o håller på med en nu...
    Det är min sons 4 årsdag o det är lite olika kalas..
    Det blev 2 stora fyrkantiga tårtor med äggfria bottnar då min son är alergisk. I dem var det banan, blandat med grädde, sylt blandat med grädde o marsankräm.
    OVanpå lade jag en tårt bild på blixten mcQuen (osäker på stavningen där ursäkta)
    Med lite spritsad grädde runt blev den riktigt fin....

    Det blev också en rund med vanliga bottnar med jordgubbsmosse och vaniljkräm i o med jordgubbar o hemgjorda marsinpanrosor o blad ovanpå.(Y)(Y)(Y)

  • Lena 26 januari 2008

    I dag har det blivit en krusbärs paj (har receptet på min sida)

  • snutten 26 januari 2008

    morotskaka

  • tina62 26 januari 2008

    :p Just nu så har jag kladdkaka med banan i ugnen.
    Det ska bli jättespännande.

  • imse 28 januari 2008

    I går bakade jag en banankaka som blev kalasgod. Recept hittar du på:

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/01/28/mimmis-basta-banankaka/

  • matvraket 28 januari 2008

    Kanelbullar förra veckan på ett nytt recept. Blev dock besviken! Ska alltid köra på det gamla vanliga, det blir bäst! (Y)

    I helgen bakade jag mitt fetaostbröd som ligger under mina recept här. Alltid lika gott! Mumma! Mer som en måltid än ett bröd. Om man nu kan säga så??? :o Jaja, så känns det i alla fall! :D

  • irrevirre 28 januari 2008

    Skrivet av markus den 19 jan 2008

    Bakade i dag ett bröd med Västerbotten ost och Dill... I Lekakrukor avsedda för blommor... Kul grej i vintermörkret. Se bara till att smörja krukorna rejält. Gör en baguette deg som får jäsa med ost och dill. Lägg i 3/4 av krukamn och låt jäsa ordentligt. Baka av och låt svalna. Perfekt tips som "blomma till värdinnan" på kalaset...(Y)


    Vad spännade!
    Det finns ingen risk att krukan brister i ugnen då?
    Lekakrukor ... inte detsamma som lerkrukor???

  • markus 28 januari 2008

    Innerkrukor avsedda för blommor.
    För att vara säker så kan man göra precis som med lergrytor, att man blötlägger dem innan. se bara till att de är så pass torra att det går att olja eller smöra krukorna sen.

  • hansdotter 28 januari 2008

    Bakade en sockerkaka i går. Med dinkelmjöl och grahamsmjöl och rågsikt istället för med vetemjöl. Jättegott och saftigt (Y)

  • sophie_hu 28 januari 2008

    jag bakade nougat choklad muffins de blev super goda! :p

  • nadia 28 januari 2008

    Bakade en "vanlig" tigerkaka igår, fast med lite mindre socker i och ett par tre matskedar aprikosmarmelad i den vita smeten. Omväxling förnöjer...

  • pingu 28 januari 2008

    Senast i helgen bakade jag och äldste sonen (6 1/2) kanelbullar och sockerkaka. Just ikväll har jag precis ställt in "Brunkans långa" i kylen för kalljäsning över natten.

  • Micaela76 28 januari 2008

    Jag bakade jätte goda morotsbullar som finns som recept här.
    Jag får baka ny sats snart för de hade en strykande åtgång :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.