Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • Heisjo 24 februari 2008

    Chokladkratrar i förra veckan. hämtade från denna hemsida så klart! Mycket goda!!

  • kanelulle 24 februari 2008

    Jag är inne i bakperiod för närvarande. Jag har bakat ett matbröd smaksatt med krossade tomater och rostad lök och ett bröd med franska örter och solrosfrön. Sedan bakade jag rutor (kaffebröd) som var glaserade med en kaffeglasyr med finriven mörkchoklad i samt smaksatt med lite romessens. Rutorna blev kalas!!

  • perssonare 24 februari 2008

    Sockerkaka utan smör och mjölk. :p

  • susodus 24 februari 2008

    Är det någon som har några förslag på bra buffe recept?:)

  • malincalla 24 februari 2008

    Denna helgen hade jag en smärre bakorgie.
    Blev Ankis chokladbakelser (finns recept på min sida- PROVA!), chokladjitterbuggar, kanelbullar, maränger och en helt vanlig kladdkaka. :)

  • Okänd 24 februari 2008

    Skrivet av lennali den 22 feb 2008

    Skrivet av anluk den 22 feb 2008

    Bakade Rulltårta med fyllning av grädde och dajm igår med barnen. Succe. Finns på Lilianes sida! Kan verkligen rekommendera den.
    Är det någon som kommer ihåg hur man lägger in en direktlänk till receptet när man skriver i ett forum????


    Jag tror det var så här:

    [recept]receptets id-nummer[/recept]

    Krumelurerna som inte är parenteser finns på knappen 8 och 9, och receptets id-nummer finns på adressfältet när du har klickat fram receptet/Lena


    Hjälp jag fattar inte hur man gör.Kan du ge en ytterligare förklaring?HUA, vad oteknisk man kan vara.// Rosita

  • Gonta 24 februari 2008

    Jag bakade senast 3 sattser kladdkake muffins gott men ack så onyttigt:)
    2 solrosbröd (finax bröd mix)

  • Lena 24 februari 2008

    Jag bakade råg sikts kakor i dag

  • meddi 24 februari 2008

    I fredag bakade jag Lemon Mousse tårta Mycket gott och lätt.. :D(Y)

  • lennali 24 februari 2008

    Skrivet av Liliane den 24 feb 2008

    Skrivet av lennali den 22 feb 2008

    Skrivet av anluk den 22 feb 2008

    Bakade Rulltårta med fyllning av grädde och dajm igår med barnen. Succe. Finns på Lilianes sida! Kan verkligen rekommendera den.
    Är det någon som kommer ihåg hur man lägger in en direktlänk till receptet när man skriver i ett forum????


    Jag tror det var så här:

    [recept]receptets id-nummer[/recept]

    Krumelurerna som inte är parenteser finns på knappen 8 och 9, och receptets id-nummer finns på adressfältet när du har klickat fram receptet/Lena


    Hjälp jag fattar inte hur man gör.Kan du ge en ytterligare förklaring?HUA, vad oteknisk man kan vara.// Rosita


    Har skickat dig en utförligare förklaring på din gästbok/Lena

  • Okänd 24 februari 2008

    Detta är en test för att seom jag gör rätt. Och jag bakade denna kaka i torsdags,mums.
    Dumlekladdkaka

  • Okänd 24 februari 2008

    Skrivet av Liliane den 24 feb 2008

    Detta är en test för att seom jag gör rätt. Och jag bakade denna kaka i torsdags,mums.
    Dumlekladdkaka

    JIPPIE;JAG KLARADE DET.
    Varmt tack till farmoringer och Lena för all hjälp.
    Vilka snälla människor det finns.

  • Lilljeppe 24 februari 2008

    Jag bakar just nu ananaspaj. Den är ju så supergod(Y)

  • lennali 24 februari 2008

    Jag bakade IrreVirre´s "kladdkaka med nougat och kokos" igår till Melodifestivalen, oj oj oj säger jag bara, ni som inte har provat den, gör det.

  • leek70 24 februari 2008

    Bakade igår 2 st sockerkakor från kokboken 7 sorters kakor. En av dem fick min underbara svärmor för att hon hjälper oss att tvätta, för vår 1 vecka gamla tvättmaskin gick sönder för 2 veckor sedan. Reparatör var här i fredags utan rätt reservdelar, det är ett datakort som är fel. Köp ingen Bosch, de verkar ha stora problem med sina tvättmaskiner!
    Den andra åt ungarna upp!

  • lofgren64 24 februari 2008

    HEJ PÅ ER ALLA SOM BAKAR(L):).

    JAG HA BAKAT EN RULLTRÅTA MED ÄPPELMOS I.
    PÅ FREJA DÄR JAG JOBBAR PÅ DAGARNA PÅ TORSDAGARNA MED KOMPIS DÄR DEN VARA JÄTTE GOD.
    DEN 14 PÅ ALLA HJÄRNASDAG.
    DET VAR PÅ VIPSADE GRÄDDE TVÅ STYCKET GELE(L) PÅ GRÄDDEN.
    JAG O MIN KOMPIS BJUD PÅ DET PÅ FIKA SEN PÅ FREJA PÅ DEN DAGEN.
    DET ÄR KUL ATT BAKA NÄR MAN ÄR HURMÖR I BLAND OCH GLAD OCKSÅ SAMMATIDET KÄNNER MAN GLAD ELLER HUR VA DET TYCKER JAG DET MAN KÄNNER SÅ I BLAND.:)(L)

    (L)(L)(L)(L) MYCKER GOTT TILL KAFFET ELLER HUR VA.(L)(L)(L)(L)

  • lofgren64 24 februari 2008

    HEJ PÅ ER ALLA SOM BAKAR(L):).

    JAG HA BAKAT EN RULLTRÅTA MED ÄPPELMOS I.
    PÅ FREJA DÄR JAG JOBBAR PÅ DAGARNA PÅ TORSDAGARNA MED KOMPIS DÄR DEN VARA JÄTTE GOD.
    DEN 14 PÅ ALLA HJÄRNASDAG.
    DET VAR PÅ VIPSADE GRÄDDE TVÅ STYCKET GELE(L) PÅ GRÄDDEN.
    JAG O MIN KOMPIS BJUD PÅ DET PÅ FIKA SEN PÅ FREJA PÅ DEN DAGEN.
    DET ÄR KUL ATT BAKA NÄR MAN ÄR HURMÖR I BLAND OCH GLAD OCKSÅ SAMMATIDET KÄNNER MAN GLAD ELLER HUR VA DET TYCKER JAG DET MAN KÄNNER SÅ I BLAND.:)(L)

    (L)(L)(L)(L) MYCKER GOTT TILL KAFFET ELLER HUR VA.(L)(L)(L)(L)

  • Dorisrecept 24 februari 2008

    Sist jag bakade blev det en kladdkaka, en drömtårta och en kolatårta. Kladdkakan var godast:)

  • pehrzonflickan 25 februari 2008

    jag gjorde rulltårtsbakelser, så gott och så superlätt! Jordgubbssylt i och grädde, kiviskivor över samt riven blockchoklad.

  • imse 25 februari 2008

    I lördags åt vi av den supergoda kolapajen som finns som recept här på Matklubben:

    http://www.matklubben.se/recept/kolapaj_med_sommarens_baer_5719.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.