Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • Smulpajen 20 februari 2008

    Det blev morotskaka med valnötter i helgen! Jättegod. Uppskattades på jobbet:) Receptet kommer inom kort!

  • Miadenen 21 februari 2008

    Ett gott franskbröd, i bakmaskin:D

  • Fiona 21 februari 2008

    Blåbärskaka blev det här... En dubbel sats sockerkaka och sedan ner med ett paket frysta blåbär, röra om o slå över i en stor springform. Enkelt och gott. Blir massor, har fortfarande 2 stora bitar kvar i frysen.
    Anledningen att jag gör dubbel sats är för att min springform är så stor att gör jag enkel blir den bara 2-3 cm hög ungefär!

  • Fiona 21 februari 2008

    Håller just nu på att baka tårtbottnar... Har en i ugnen och nästa uppmätt bara att slänga ihop smeten när den första är klar.
    Har ju bara en springform, så det blir att köra i omgångar.

    Tack till lennali för underbart recept! Dock får jag göra det i en och en halv sats då jag har 26 cm form, inte 24:) Blir perfekt höjd på dem då:D

  • Klingan 22 februari 2008

    Jag hade stort kalas förra helgen. Då bakade jag hallongrottor, fudgekaka, en gräddtårta med jordgubbar som jag garnerade med smarties samt en napoleontårta. Mycket gott!! :D

    Recepten kommer att läggas upp på min sida inom kort.

  • lennali 22 februari 2008

    Skrivet av Fiona den 21 feb 2008

    Håller just nu på att baka tårtbottnar... Har en i ugnen och nästa uppmätt bara att slänga ihop smeten när den första är klar.
    Har ju bara en springform, så det blir att köra i omgångar.

    Tack till lennali för underbart recept! Dock får jag göra det i en och en halv sats då jag har 26 cm form, inte 24:) Blir perfekt höjd på dem då:D


    Det var så lite så, det tog mig 50 år innan jag hittade det PERFEKTA receptet på tårtbotten :p
    Hälsningar Lena

  • Marcusmamma 22 februari 2008

    Jag och min son på 2,5 år bakade syltkakor imorse och tog med till hans dagis. Eller vi kallar dem syltexplotioner, de såg härligt hembakade ut och var väldigt goda.

  • anluk 22 februari 2008

    Bakade Rulltårta med fyllning av grädde och dajm igår med barnen. Succe. Finns på Lilianes sida! Kan verkligen rekommendera den.
    Är det någon som kommer ihåg hur man lägger in en direktlänk till receptet när man skriver i ett forum????

  • lennali 22 februari 2008

    Skrivet av anluk den 22 feb 2008

    Bakade Rulltårta med fyllning av grädde och dajm igår med barnen. Succe. Finns på Lilianes sida! Kan verkligen rekommendera den.
    Är det någon som kommer ihåg hur man lägger in en direktlänk till receptet när man skriver i ett forum????


    Jag tror det var så här:

    [recept]receptets id-nummer[/recept]

    Krumelurerna som inte är parenteser finns på knappen 8 och 9, och receptets id-nummer finns på adressfältet när du har klickat fram receptet/Lena

  • lennali 22 februari 2008

    Ska testa nu anluk. Jag bakade mina hallon muffins igår.
    Leonardos finaste fiskgratäng

  • mistralwind 22 februari 2008

    Bakade mockarutor, eller "Anna- gretas" som vi kallar dem.
    Blev Ok, men inte som jag ville, men hade inte rätt recept. Hade dessutom för lite florsocker, så det blev itne så mycket topping som jag hade velat.
    Men men, det gick ner, skickade halva till sambons jobb så den skulle ta slut eftersom vi itne äter så mycket sånt hemma. Mest jag, när jag får infall.. =)

  • anluk 22 februari 2008

    TACK. Då prövar jag
    [recept]5798{/recept]

    Hoppas det lyckas!!!!

  • anluk 22 februari 2008

    TACK. Då prövar jag
    Rulltårta fylld med grädde och dajm

    Hoppas det lyckas!!!!

  • anluk 22 februari 2008

    TACK. Då prövar jag
    Rulltårta fylld med grädde och dajm

    Hoppas det lyckas!!!!

  • lennali 22 februari 2008

    Skrattar för fullt, fel nummer, men det funkade.
    Hallon festmuffins

  • anluk 22 februari 2008

    Oj det kom visst några inlägg där men det lyckades till slut!

  • jennsan85 22 februari 2008

    Skrivet av lennali den 20 feb 2008

    Skrivet av jennsan85 den 20 feb 2008

    bakade en tårtbotten jämt nyss men platt som en pannkaka så jafår väl göra en till...:@


    Hej jennsan85
    Jag har alltid och då menar jag alltid misslyckas med tårtbotten, tills jag hittade detta recept:
    http://www.matklubben.se/recept/ljus_taartbotten_9619.html
    Pröva och lycka till/Lena


    tack har den i ugnen nu ...så får se hur den´blir...´sambon fyller25 imorgon så ska bli hans favorittårta ...hallon o blåbär...

  • FallOutRock 22 februari 2008

    Jag bakade semlor i helgen, dom blev JÄTTE goda (Y)

  • lennali 22 februari 2008

    Skrivet av jennsan85 den 22 feb 2008

    Skrivet av lennali den 20 feb 2008

    Skrivet av jennsan85 den 20 feb 2008

    bakade en tårtbotten jämt nyss men platt som en pannkaka så jafår väl göra en till...:@


    Hej jennsan85
    Jag har alltid och då menar jag alltid misslyckas med tårtbotten, tills jag hittade detta recept:
    http://www.matklubben.se/recept/ljus_taartbotten_9619.html
    Pröva och lycka till/Lena


    tack har den i ugnen nu ...så får se hur den´blir...´sambon fyller25 imorgon så ska bli hans favorittårta ...hallon o blåbär...


    Hör gärna av dig hur det gick, jag är en aning nyfiken.

  • MammaIrene 24 februari 2008

    Har just nu inne frukostbullar i ugnen som jag vevade i hop vid mindnatt.......Familjen blir lite bortskämd, men vad gör man inte(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.