Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad bakade du för gott senast?

  • tina62 9 februari 2008

    Bakade korvbröd i eftremiddags och lite bröd.

  • lofgren64 10 februari 2008

    HEJ PÅ ER ALLA SOM BAKA GOTT TILL FICKAT ELLER TILL KAFFET.

    JAG TYCKER DET SJÄLV OM ATT BAKA NÅGOT TILL FICKAT ELLER KAFFET.
    NÄR MAN HA INTE RÅD ATT KÖPA I AFFÄRNA.
    SÅ FÖRSÖKA ATT BAKA HEMMA HOS MEJ OCH MIN MAN ELLER NÅGON SOM KOMMER TILLEN OCH HÄLSA PÅ TA EN LITEN FICKA.
    DET ÄR KUL ATT BAKA I OLIKA RECEPTER VA ER SOM SKICKA IN I MATKLUBBEN DET ÄR JÄTTE GOTT SOM NI BAKA PÅ ERNA RECEPTER M.M.
    JAG TYCKER DET ÄR JÄTTER GOTT.

    (L)(Y):)

  • 10 februari 2008

    Bakade Daijmkaka i fredags. Receptet hittade jag här och den blev jättegod.

  • maran 10 februari 2008

    Skrivet av maran den 9 feb 2008

    Jag bakade kladdkaka igår med min dotter.(åt med grädde såklart)

  • Ekorrungen 11 februari 2008

    Idag bakade jag nötkakor, blev lite stora men annars mycket goda. Hade i för möe strosocker, 2½ dl istället för 1½. Blev faktiskt lyckade, med tanke på att jag aldrig bakat dom förr.

  • imse 11 februari 2008

    Ett jättegott vitt formbröd med bla sesamfrön

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/11/formfranska-de-luxe/

  • imse 12 februari 2008

    Vi har gjort branddeg idag och på det små goda profiteroller.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/12/profiteroller-provades-i-provkoket/

  • Roggan 12 februari 2008

    Älskar att baka. Det rensar tankarna - lite som att meditera. Bakade matbröd igårkväll - portionsbröd. Jag brukar ta vad som finns hemma och använder recept endast som inspiration. Jag gjorde en "gröt" på grahamsmjöl, krossad råg, vetegroddar och krossade linfrön. Blandade i vatten, jäst, lite sirap, salt, smör, solroskärnor och dinkelmjöl. Blev så gott så...

  • tantdrake 12 februari 2008

    :'( har inte bakat sedan hushållet blev singelt - men ikväll verkar det som om jag nästan bara sparat smarriga recept (Y) så det är nog dax göra något av dem!? Det sista jag gjorde själv var Farmors Läfsor och de är så svårstoppade....(L)

  • pingu 12 februari 2008

    Senast blev ett levainbröd från min favvoblog: paindemartin.blogspot.com

    Gudagott:D

    Just nu bakar jag mina tekakor (finns bland mina recept) eftersom min syster beställt dessa då jag och barnen tar tåget till henne på torsdag.

    En hel kasse ville hon ha och en hel kasse får hon. Allra käraste lillasystern(L)

  • MammaModesty 13 februari 2008

    ciabatta bröd.... supergoda....

    http://www.matklubben.se/recept/ciabatta_11999.html

  • ThomasP 13 februari 2008

    Surdegsbröd råglimpor

  • imse 13 februari 2008

    Recept på Brandeg - Pate a Choux - till de som önskar.

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/02/13/branddegen-blev-bra/

  • Okänd 13 februari 2008

    Har bakat en stor jordgubbsrulltårta ikväll.Imorgon ska jag garnera med grädde,hallon och blåbär.
    Ska titta in hos mina föräldrar imorgonbitti och överraska dem med bakelser på alla hjärtans dag.
    Även sonen,sambon och jag ska njuta av bakelserna imorn.

  • Lena 13 februari 2008

    I går bakade jag råg kakor och i morgon blir det kanel bullar

  • Maper 13 februari 2008

    Apelsin och chokladkaka ur den gamla klassiska kakboken "Sju sorters kakor". Tog färsk apelsin istället för koncentrerad juice. Perfekt nu när apelsinerna är så fina.

  • ThomasP 13 februari 2008

    Susannabullar(Y)

  • Cayenne71 13 februari 2008

    Frysta kolakakor.
    Ett recept som jag hittade här. Jag kan varmt rekomendera dessa kalla, frasiga godbitar.

  • Karin6212 15 februari 2008

    En banankaka. Alltid bra när bananerna börjar sjunga på sista versen.:p

  • citronskal 15 februari 2008

    Jag har just bakat en supergod rulltårta, det är aldrig fel :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.