Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vilket är ditt favoritgodis?

  • Flisan011 1 oktober 2012

    mörk choklad och "sura nappar"

    (kommer inte ihåg vad de hette!);)

  • Twizzt 1 oktober 2012

    M&M:s Med choklad, inga nötter!!!

  • fruktkaka 1 oktober 2012

    Zoo apor och Malaco cola flaskor.

  • Linlock 1 oktober 2012

    Jag är inte alls förtjust i godis men det som jag kan bli sugen på (läs: sno ur sonens lördagspåse) är dumlekolor!

  • Mathuldas 23 oktober 2012

    Lakrits i alla dess former, och gröddkola! mums!

  • rosatalo 24 oktober 2012

    Tack och lov är jag inte någon godisgris, men Fazers Geishachoklad är ljuvlig, och sedan har jag någon gång fått choklad med jättevackert papper i blått med änglar på, som också var goda. Naturgodis har ju också de underbara cashewnötterna som något snille doppat i choklad, genialiskt.

    Maken älskar Polly ( de ljusa ) och Marianne. Hmmmm... flicknamn på båda två.

  • Cassiopeya 24 oktober 2012

    Turkisk peppar firewood<3

  • Kakan1986 25 oktober 2012

    Åh herregud.. Det var inte alls bra tt läsa denna tråden, blir ju galet sugen på massa onyttigheter!
    Men jag håller med många andra om salt lakrits som till exempel djungelvrål, piratos och salta nappar och sen till det choklad i mängder...mmmmmmmmmmm..... {giggle}

  • rostok 25 oktober 2012

    Lindts chilichoklad. Är helt enkelt bäst.

  • ritter89 25 oktober 2012

    Violmojänger och vampyrer

  • Vetebullen 25 oktober 2012

    Dajm glasstrut vanilj och Fazers lakritspipor mums....

  • rosatalo 26 oktober 2012

    Skrivet av Vetebullen den 25 okt 2012

    Dajm glasstrut vanilj och Fazers lakritspipor mums....



    Kom att tänka på ang dessa lakritspipor som jag avskyr, hur besviken man var som barn när det kom besök från Finland med båten och man hoppades på " båtchokladen " som vi kallade den, en jättestor chokladkaka med finlandsfärja på omslaget. De stackars besökare som istället valt att köpa lakritspipor, gröna kulor, bassets konfekt, suku laku eller franska pastiller fick ett artigt tack och ett stelt leende, godiset räckte länge eftersom mamma fick allt.

  • EvaAnB 26 oktober 2012

    Käck är min absoluta favorit!
    :)

  • EvaAnB 26 oktober 2012

    Käck är min absoluta favorit!
    :)

  • EvaAnB 26 oktober 2012

    Käck är min absoluta favorit!
    :)

  • emiliat 26 oktober 2012

    Marknadsnougat är ju hur gott som helst och även fazers saltlakritschoklad, mmm...

  • Mistys 26 oktober 2012

    Kameleonter utan tvekan. Svåra att få tag på men hur goda som helst. Helst lakrits/kola varianten. Men även andra smaker är OK.

  • bitten56 26 oktober 2012

    Lejonhuvuden, gelehallon och mörk choklad.

  • popik 26 oktober 2012

    Dubbelnougat så klart, och som alla andra saltlakrits. visste ni föressten att EU höll på att förbjuda våran saltlakrits, det hade blivit katastrof.

  • DoctorWho 26 oktober 2012

    Djungelvrål och sura blåa sega flaskor.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.