Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP!!30 ÅRS FEST!!!

  • softis 13 januari 2009

    Skrivet av MammaIrene den 12 jan 2009

    Litet tillägg bara, Kalas är det ju så varför inte tårta när ni kommer till kalaset?
    Ätit har ni ju redan gjort.....
    Men visst, korv med bröd är ju inte så dumt, lätt o bra i alla fall.....

    Grattis till er!


    Hej å tack för ditt inlägg:) Nu ä d ju så att d ä fest å inte kalas som man tänker sig kalas,utan en rejäl spritfest,tror då dom flesta ä mer sugna på "nattamat" än tårta när man ä bra i gasen,å d ska ju inte ätas förens vid 24-24.30 tiden!
    Men en bra tanke,tack för det:D

  • softis 13 januari 2009

    Hej igen alla !

    Nu har ja haft natten till att fundera,och ja....jag har bestämt mig,d blir pizzabullar(Y) Gud va smidigt å GOTT framför allt,pizza ä ju god nattamat när man ä lite rund under fötterna! Å bäst av allt-ja behöver inte göra nånting den dagen utom å ta ur dom ur frysen. Jag har 2 1/2 v på mig nu å baka dom,tar lite nu å lite då så blir d ej så mycket på en gång(Y)

    Jag tror d blir knall:)

  • emaxen 20 januari 2009

    :o varför inte bara bjuda på varmkorv med bröd, jag tror ej att gästerna förväntar ssig nån mat direkt:D
    poppa lite popcorn ,chips o frukt o dricka duger säkert till alla gästerna(Y)
    lycka till

  • Tingeling13 20 januari 2009

    Stort grattis.

    Tacogratän som man sedan bara värmer lite när alla är på plats.

    Kall kycklingpaj, hade jag när jag fyllde 30, önskar du recpt så skriv bara en rad i min gästbok.
    Den är verkligen supergod och enkel att göra. Du kan förbereda allt dagen innan och efersom att den ska serveras kall så häller man bara i fyllningen i pajskalen när ni är på plats (det tar max 5 minuter). Helt perfekt.

  • Tingeling13 20 januari 2009

    Men pizzabullar är ju också gott. Det blir säkert kanonbra.
    Lite chips, dipp och massa alkohol också så är natten räddad ;o)

  • JennyV 20 januari 2009

    Har aldrig ätit pizzabullar, vad är det och hur serverar man dom? Blir det inte lite torrt??

  • softis 20 januari 2009

    Skrivet av JennyV den 20 jan 2009

    Har aldrig ätit pizzabullar, vad är det och hur serverar man dom? Blir det inte lite torrt??


    Hej,du har missat nåt!!!Torra-nope,inte mina iaf. Gör en pizzadeg,kavlar ut den precis som du gör när du gör kanelbullar,brer på tomatpurré,sen öser på m bacon,hackad lök å strimlad rökt skinka,allt har fräst i stekpannan(d blir kladdigt),sen öser man på m god pizzaost,drar på oregano.Rullar ihop allt å skär upp som du gör m kanelbullar(risk för att d blir extra kladdigt,men ack så gott),lägg upp dom på plåt å in i ugnen 225grader 10-15min,sen bara njuuuut!!!!

  • softis 20 januari 2009

    Skrivet av emaxen den 20 jan 2009

    :o varför inte bara bjuda på varmkorv med bröd, jag tror ej att gästerna förväntar ssig nån mat direkt:D
    poppa lite popcorn ,chips o frukt o dricka duger säkert till alla gästerna(Y)
    lycka till


    Hej,för mig känns korv m bröd lite "barnkalas aktigt",inget varken jag eller sambon är sugna på. Mina pizzabullar brukar vara högst uppskattade så d går nog bra. Sen blir d i tillägg snacks å dip,nötter å en jäkla massa alkohol (Y)

  • softis 20 januari 2009

    Skrivet av Tingeling13 den 20 jan 2009

    Men pizzabullar är ju också gott. Det blir säkert kanonbra.
    Lite chips, dipp och massa alkohol också så är natten räddad ;o)


    Halleluja (Y)

  • Bokmalin 20 januari 2009

    Om ni ätit mat tidigare så ska du skippa maten, lite fika eller godis, snittar om det ska vara något lite mer "matigt." Don't over do it! Go with the flow and think what's easy and tasty? Variera dig! Du kan göra det om du inte "över tänker" situationen då låser du dig bara... Keep it (H)!

  • softis 20 januari 2009

    Skrivet av Bokmalin den 20 jan 2009

    Om ni ätit mat tidigare så ska du skippa maten, lite fika eller godis, snittar om det ska vara något lite mer "matigt." Don't over do it! Go with the flow and think what's easy and tasty? Variera dig! Du kan göra det om du inte "över tänker" situationen då låser du dig bara... Keep it (H)!


    Mmm,ja vet,men pizzabullar "over do it"??Nä,tror inte det,lätt,enkelt å serveras utan ytterligare tillbehör.Dom som ä sugna äter dom,dom som inte ä låter bli. Men som jag skrev i mitt första inlägg-vi vill ej att d blir för dyrt då förfesten kostar 7000kr,å snittar till 20 pers blir nog rätt saftigt!! Näpp,som ja sagt tidigare d blir pizzabullar som jag bestämde mig för-å d har jag redan hunnit frysa ner ett gäng:) Men tack för tanken å tipsen:D

  • systeryster 20 januari 2009

    Jag skulle nog satsa på plockmat.Ölkorv ostar kex oliver, salta och feta saker som man kan vilja stoppa i sig när det dricks alkohol. Visst är det ett märkligt fenomen att man bli sugen på något fast man redan satt i sig en massa mat och dryck.Jansson är ju aldrig fel heller.:p
    Gäller ju att återställa salterna man förlorar när man av öl och sprit får lova att springa på muggen och kissa frekvent.Fasr det kanske bara är när man kommit till min ålder man oroar sig över hur man kommer att må dagen efter.(H)
    Grattis i förhand!:D

  • hannacooranna 20 januari 2009

    (L) Kärleksfullt.
    Jag tycker att det enkelaste vore väl ändå en tårta, varför inte en kladdkaka, allas favorit och finns det egentligen någonting enklare att göra? Att sikta florsocker på gör det ju till världens snyggaste (Y) Fast det blir väl mer än en kladdkaka på 20 pers.
    Annars tycker jag att du kan väl göra lite smågodis hemma som du ställer i lokalen tidigare innan bowlingen och det. Finns ju hur mycket som helst ;) välj och vraka!

  • redd 21 januari 2009

    Skulle förmodligen satsat på tacos med mjukt bröd, funkar för alla i någon grad.

    Annars skulle jag nog valt att göra en wok med färdiginblandat ris.

    Men ta och gör en Stor PizzaSallad i alla fall, är det någon som inte blir mätt kan dom alltid frossa i det. Dessutom billigt som bara den att göra om man hittar vitkol till ett vettigt pris.

  • Okänd 21 januari 2009

    Vad sägs om att göra taco. Du kan ju skära alla grönsakerna innan o sedan bara micra köttfärsen eller ställ den på spisen. Kan inte gå fel, alla gillar taco :)

    Annars så kan du göra en stor pastasallad med en massa grönaker. Dressing kan du ta den som man har till soltorkadetomater. O så serverar du med tex ost, salami , parma skinka o liknande vid sidan av så att folk kan få göra sin egen. Till detta så kan du servera baguette.

  • Gnurf 21 januari 2009

    Sprit då för bövelen!! Softis...mitt i allt fokus på MAT så går du väl inte å glömmer bort att det viktigaste för en lyckad 30-års fest är en abnorm mängd Etanol!?? Med tillräckligt mycket av den varan behöver du knappast ens fundilera över vad som ska inmundigas i övrigt...(Y)

    Så glöm inte Rusdryckerna!!!

  • MatHanna 21 januari 2009

    Ja varför inte lite olika tårtor? Tårtbuffé? Enkelt o trevligt!!!

    Kycklingsallad, skaldjurssallad mm. med mycket och olika hembakta bröd och goda ostar o kex, olika såser.

    E ni sugna på varm mat igen så funkar ju alltid pytt-i-panna, enkelt att värma på i ugn och servera med ett rejält o rustikt gott hembakt bröd med riktigt god ost o sallad.

    Tacos går ju oxå bra att förbereda långt innan, dessutom blir det ju lite plockis av det.

    Div snacks

    Inga avancerade tips men dock enkla!!!

    Lycka till//MatHanna

  • welma 21 januari 2009

    Grattis till er båda två :) Piroger med olika fyllningar passar tiill de flesta drycker :-) bra komplement till pizzabullarna oxå. Lycka till med vad du än hittar på!

  • softis 21 januari 2009

    Skrivet av Gnurf den 21 jan 2009

    Sprit då för bövelen!! Softis...mitt i allt fokus på MAT så går du väl inte å glömmer bort att det viktigaste för en lyckad 30-års fest är en abnorm mängd Etanol!?? Med tillräckligt mycket av den varan behöver du knappast ens fundilera över vad som ska inmundigas i övrigt...(Y)

    Så glöm inte Rusdryckerna!!!


    :D haha,lugn å fin,alkoholen var d som fixades m först,d ä i box(Y)

  • softis 21 januari 2009

    Skrivet av systeryster den 20 jan 2009

    Jag skulle nog satsa på plockmat.Ölkorv ostar kex oliver, salta och feta saker som man kan vilja stoppa i sig när det dricks alkohol. Visst är det ett märkligt fenomen att man bli sugen på något fast man redan satt i sig en massa mat och dryck.Jansson är ju aldrig fel heller.:p
    Gäller ju att återställa salterna man förlorar när man av öl och sprit får lova att springa på muggen och kissa frekvent.Fasr det kanske bara är när man kommit till min ålder man oroar sig över hur man kommer att må dagen efter.(H)
    Grattis i förhand!:D


    Hehe,nä d ä inte bara du som tänker på måendet dagen efter,därför tycker ja d ä perfekt m pizzabullar,degen ä salt å god å fyllningen sen,bacon å rökt skinka-salt salt salt!! Sen står d jordnöttter,salta pinnar,chips m.m. på bordet,så salt d får vi oss:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.