Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP!!30 ÅRS FEST!!!

  • softis 11 januari 2009

    Jag har kört fast,min sambo å jag fyller 30 år å d ska vi fira m en liten fest.Vi har hyrt en bowlinghall där festen börjar,där bjuder vi på mat,vi har fått 2 rätter att välja mellan,i bowlinghallen är d slut 23.00-så långt allt lugnt! Efter bowlingen har vi hyrt en annan lokal som "bara är en lokal",där ska vi festa vidare,mitt problem är nu-vad ska vi bjuda på där??? Har någon nåt bra tips? D bör vara lättlagat å inte så dyrt då bowlingen å maten där kostar oss 7000kr.Inte för mastigt heller då vi ju äter kyckling-och fläskfilè tidigare på kvällen! Tacksam för alla tips.Kanske ska skriva med att d är till 20 pers. Hoppas på många svar:'(

  • matjessill 11 januari 2009

    smörgåstårta som man gör själv behöver inte bli så dyrt. och det är kanon bjudmat eftersom när den väl är färdig så behöver den bara sättas fram.

  • softis 11 januari 2009

    Skrivet av matjessill den 11 jan 2009

    smörgåstårta som man gör själv behöver inte bli så dyrt. och det är kanon bjudmat eftersom när den väl är färdig så behöver den bara sättas fram.


    Tack snälla för ditt tips,å du kan tro ja har funderat på d själv,men nu ä d så att hälften av dom som kommer kommer ifrån Norge och dom avskyr smörgåstårta:'( så tyvärr!! Men som sagt,behöver nåt som kan göras i förväg då jag själv går hemifrån 18.30 till bowlingen!!

  • matnjutaren 11 januari 2009

    Först o främst..GRATTIS till er båda! :D

    Du skriver att det är "en lokal". Undrar nu om du har kyl, spis eller vad i den lokalen?
    Blir lättare för alla att svara om man vet förutsättningarna.
    Vill du ha maten förberedd eller?
    Tokig jag e som bara kommer med en massa frågor först...:o:p

  • softis 11 januari 2009

    Tackar tackar:)
    Kyl å spis finns i lokalen. Förberedd ä ju ett måste då ja går hemifrån 18.30 å vi anländer till lokalen vid 23.30-24.00 tiden:o

    Fråga på bara,ibland glömmer man å skriva med sånt som ä viktigt:p:)

  • matnjutaren 11 januari 2009

    Gillar ni.. och norrmännen..:p kanske Chili con carne?
    Lätt att göra, billigt och gott så där på "natta-kröka". :)
    Har man tagit några "jamare" så e det ju gott med lite kryddad "bukfylla" med kanske lite painriche?
    Kan det vara något kanske? :)

  • softis 11 januari 2009

    :p
    Hmm,inte så dumt faktiskt:)

    Ska fundera på det,men tar tacksamt emot så många tips som möjligt ändå:)
    Men d va ett riktigt bra förslag:D

  • matnjutaren 11 januari 2009

    När ska det ske detta kalas?
    Undrar bara för då kan man ju kanske "klura" ut lite mer till dej. :D

  • Amika 11 januari 2009

    Grattis till er båda! :)
    Varför inte duka upp ett bord med plockmat? Lite minipajer m.m. Alla pajer går ju att göra i miniformar i aluminium, finns billiga på ÖB bl.a. :) Jag brukar göra pajerna i metallformarna man gör muffins i annars. Det går bra att förbereda och frysa in också. Bara att värma på. toppa med osten och ställ i ugnen i några minuter och vips är det klart. :)

    Sen kan du ju alltid göra snittar, minipiroger av smördeg som du köper billigt på willys t.ex.

    Här skriver jag in några förhoppningsvis inspirerande recept! :)

    Tänk också på att du kan köpa pannacotta på påse, bara att blanda i mjölk och grädde, koka upp och hälla i små äggkoppar eller så och toppa med bär som du mosat med lite florsocker? :) Gör allt i miniformat och lägg papperstallrikar bredvid. Så kan alla plocka lite smått och gott. :)

    Elenas knäck-kakor
    Miljonärsfingrar
    Cheddarpaj
    Herdens köttfärspaj
    Annas köttfärspaj
    Köttfärspaj med osttäcke
    Köttfärspaj med sufflétak
    Feferoniknyten
    [recept]3401[recept]
    [/recept]5823[/recept]
    Krustader med räkor och svamp
    Pepparkaksrullade ostbollar
    Snittar med räkor och wasabi
    Snittar med hjortronsylt

    Mozarella och Parmaskink snittar
    Snittar med mango och parmesan
    Fetaostsnittar

  • Amika 11 januari 2009

    oj, jisses. Blev lite fel på två där. :)


    Heta räkrullar
    Inbakad brie

    Skulle det ju vara! :)

    Lycka till nu och hoppas eran gemensamma fest blir en helt oförglömlig händelse i era liv! :)

    mvh
    Jonna

  • softis 12 januari 2009

    Skrivet av matnjutaren den 11 jan 2009

    När ska det ske detta kalas?
    Undrar bara för då kan man ju kanske "klura" ut lite mer till dej. :D


    Den 31 jan. är det:)

  • softis 12 januari 2009

    Skrivet av Amika den 11 jan 2009

    oj, jisses. Blev lite fel på två där. :)


    Heta räkrullar
    Inbakad brie

    Skulle det ju vara! :)

    Lycka till nu och hoppas eran gemensamma fest blir en helt oförglömlig händelse i era liv! :)

    mvh
    Jonna


    Tack så mycket,tror d blir jättebra faktiskt:)
    Å tack snälla för många bra tips:) Ja funderar vidare,men d va många bra tips,tack snälla:D

  • Svesse60 12 januari 2009

    Jag skulle ha gjort Janssons frestelse i långpanna, går jättebra att förbereda. Eller varför inte varmkorv och bröd... enkelt och snabbt!
    Förresten grattis till er båda! :)
    /Eva

  • Glitterfia 12 januari 2009

    Kan bara hålla med evaste :D
    Janssons eller korv med bröd. Middag har ni ju redan ätit så det är ju bara lite nattamat ni behöver. Samt lite snacks kanske.. Hoppas ni får en fin kväll och grattis till er båda.

  • Linlock 12 januari 2009

    korv med bröd med starka korvar och baugetter och lite goda röror till är ju mums när man är "lite dragen":p

  • Disen 12 januari 2009

    Jag hade oxå satsat på korv med bröd.(Y) Enkelt och gott och som sagt middag har ni ju redan ätit.
    Det och lite snacks går hem i alla lägen. :D:D

  • Matvagott 12 januari 2009

    Håller med(Y)
    Lite natta mat ska det väl vara
    Bullens Pilsnerkorv på burk med bröd o kanske mos ,,
    Inte så mycket arbete med och det smakar på det sista timmarna...
    o grattis....Lycka till....

  • kfors 12 januari 2009

    Hej
    Ja skulle nog satsat på korv med bröd eller
    varför inte en god sallad med bröd till.:D

    hoppas ni får en trevlig kväll
    Ett stort grattis i förskott(Y)

    MVH kfors

  • softis 12 januari 2009

    Tack alla för underbara förslag :) En väninna tyckte oxå korv m bröd,lite goda röror till å snacks såklart:) D får nog faktiskt bli det.....eller kanske ja gör pizzabullar,kan ju göra lite nu å lite då-frysa in å ta upp dom festdagen,hmmm,ja får klura lite på det. Men ja har bestämt mig så långt att d blir antingen korv m bröd eller pizzabullar-inte illa(Y)

    Tack alla som engagerat sig i mitt problem å kommit m så många förslag:D

    Och till alla som grattat å önskar en trevlig kväll-tack så mycket :D

  • MammaIrene 12 januari 2009

    Litet tillägg bara, Kalas är det ju så varför inte tårta när ni kommer till kalaset?
    Ätit har ni ju redan gjort.....
    Men visst, korv med bröd är ju inte så dumt, lätt o bra i alla fall.....

    Grattis till er!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.