Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat med 80-tals tema

  • Buspippi 11 mars 2011

    Kir Royal vet jag att mina föräldrar drack på 80-talet. Själv tog jag hand om de små glasen som prydde flaskan och hade i dockskåpet och till mina my littel pony.

    Själv var jag ju inte heller så stor på 80-talet men lite minns jag. Flygande jakob serverades ofta hos oss och chili con carne och så bakade vi pizza där hemma.

  • svengelsk 11 mars 2011

    Lagade mycket av Hirams mat på 70-talet.

  • irrevirre 12 mars 2011

    Frukernell, nu är det bara ett år till 80-talsfesten{party}

    Och Mama97mia, angående 70-talet! Har du varit inne på www.denbrunamaten.se
    Riktigt roligt att läsa:DD

  • jessica7777 12 mars 2011

    Coktailfrukt med vaniljglass var en stående efterrätt när jag var liten.
    Pizza var ju nästan lyxmat på den tiden. Fick det kankse 1 gång i månaden då vart man alltid super glad :)

  • Erajscha 13 mars 2011

    Oj, pizza en gång i månaden det var inte illa. Så hade vi det från typ 1988 och framåt ett par år, vi fick alltid pizza på lönefredagen, men innan dess var pizza något man kanske åt en gång varannan månad som mest, eller som man faktiskt gick ut och åt.

  • idea_ 13 mars 2011

    Tss, köpepizza fick man kanske en gång om året, ute på resturang möjligtvis. Däremot fick man hembakad pizza kanske en gång i månaden, pappa och mamma hade hittat ett hyfsat bra recept, som med tiden förbättrades, på pizza i tidningen Land. Pappa hade två paradrätter (bortsett från grillningen innan vi barn tog över i tonnåren) och det var Pizza och palt. (När jag tänker på det tog vi över Pizza bakandet också i tonnåren då vi tyckte det var trist med krossade tomater på pizza och ville ha lite mer varierade toppings :) )

  • hansdotter 13 mars 2011

    Kassler med banan var riktig festmat hemma hos oss!
    Å grillade fläskkotletter med gräddfilssås med grillkrydda och äppelbitar i!
    Köpte pommes frites (de räfflade) från frysdisken var fest...med kokt korv till =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.