Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad ska jag ha till fläskfilén och kycklingen?

  • bullerberga 9 juni 2011

    Hej!

    Tjejen fyller 30 och vi ska ha buffé.
    Undrar om någon kan tipsa om vad ska jag ha till fläskfilén och kycklingfilén som ska serveras kall.
    Vill ha något som går lätt att göra och som servers kall.

    MVH Peter

  • mattjejen 9 juni 2011

    Den här potatissalladen har jag haft på buffé och även en kall pastasallad... sen tzatsiki, fetaoströra lr nån annan kall sås. Det här går att förbereda å bara plocka fram ur kylen när det ska serveras.

    Potatissallad med blomkål

    Lycka till!

  • Bumbis 10 juni 2011

    Det finns en Fransk potatissallad skriven av countrygirl här på MK som är jättegod och passar bra till kyckling och fläskfilé.

  • pihal 10 juni 2011

    Jag brukar göra en god rissallad, eller pastasallad när jag har buffe. Om du går in på mina recept så har jag lagt in italiensk pastasallad och italiensk rissallad där. Hoppas ni får en trevlig fest.

    Mvh pia

  • The_mama97mia 10 juni 2011

    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika
    Oj, tipsade om den här i din andra tråd också.

    Lycka till!

  • Mistys 10 juni 2011

    Ljummen sparrispotatissallad

    Denna rätt brukar jag alltid göra till ex buffeér då jag har kallskuret eller kall marinerad fläskfilé. Det kommer ursprungligen från Arla köket och är en riktig hit. Hade det på en personalfest jag anordnade en gång och det blev succé.

  • Mellanbellan 10 juni 2011

    Här kommer mina favoriter. Lycka till med festen
    Potatispaj med västerbottensost
    Smarrig grillsallad

  • bullerberga 11 juni 2011

    Tackar för alla svar.
    Ska köra på potatissallad vilken det blir vet jag inte.
    Sedan kommer det även att bli sallad, ev smarrig grillsallad.
    Det kommer nog att bli nått mer tex någon sås.
    Men tack för alla svarJ

  • carron66 12 juni 2011

    Jag kommer inte ihåg mängderna, men en pasta sallad som vi tycker om är den här:
    Kokt pasta, spiraler.
    1 påse Estrella eller OLW dipmix, någon smak man tycker om..
    3 dl gräddfil, som blandas med dipmixen.
    Några matskedar bostongurka och en ask delade cocktailtomater. Allt blandas och serveras! Även testat med glutenfri pasta och det fick godkännt!

  • irrevirre 12 juni 2011

    Och jag vill gärna slå ett slag för detta:
    Buffé "meze"/ Tabbouleh med aprikoser

    Och till det hummus och kryddig yoghurt

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.