Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bröd, Bröd,Bröd och ännu mera bröd!

  • Isbjoorn 20 juli 2008

    Hejsan! Jag har nu funderat i några dagar på att jag ska ta och baka bröd, Men inte kommit på vad jag ska baka..
    Har tittat på en massa recept här på matklubben men de är så svårt att välja.
    Vill helst baka ett bröd med mycket fibrer och helst vill jag att det ska vara mörkt också. Men samtidigt vill jag helst slippa att baka med jäst då jag föredrar bak-pulver bröd.
    Men samtidigt så ska de helst inte innehålla en massa konstiga kryddor och frön som jag inte ens vet vad det är för någonting!

    Behöver eran hjälp att hitta ett sådant bröd.
    Spelar ingen råll om det är mer ett matbröd eller frukostbröd. Men gott ska det vara :p

    snälla ge mig några tips!(L)

  • farmoringer 20 juli 2008

    Ja du, det finns så många goda brödrecept här på matklubben så det är inte lätt att hitta ut ett. Men ett som jag tycker mycket om är denna:

    Hälsolimpa

    Kanske den kan passa dig också..

  • Annras 20 juli 2008

    Hej Isbjoorn!

    Här är ett bra recept som inte innehåller några konstigheter och som dessutom bakas med bikarbonat i stället för jäst!

    Lenas grova bröd

  • majamia 20 juli 2008

    Mörkt bröd

  • redd 4 augusti 2008

    Nu är jag lite jobbig men gör dig själv en tjänst och prova att göra surdeg, det tar i och för sig 2dagar att göra själva surdegen men brödet blir nyttigare (magen gillar surdeg) och saftigare/håller längre.

  • nannes 4 augusti 2008

    Jag har ett recept på ett gott bröd, enkelt att göra. Skickar länken nedan.
    http://www.matklubben.se/recept/mustigt_haelsobroed_14704.html

  • imse 4 augusti 2008

    Det är brödet har min dotter börjat bakat och det älskar vi alla här i familjen. Många andra har provbakat och gillar det också.

    Enkelt att blanda ihop och vansinnigt gott!!

    http://mimmismat.wordpress.com/2008/03/30/idas-yogabrod/

  • Evia 4 augusti 2008

    Hej. Här är ett jättelätt bröd att göra och det går mycket bra att frysa utan att det blir smuligt och torrt. Det går mycket bra och skippa kumminen. Det är bara att röra ihop och in i ugnen. Lättare kan det knappast bli. Lycka till.
    Dagis kavring

  • Smulpajen 4 augusti 2008

    Skrivet av redd den 4 aug 2008

    Nu är jag lite jobbig men gör dig själv en tjänst och prova att göra surdeg, det tar i och för sig 2dagar att göra själva surdegen men brödet blir nyttigare (magen gillar surdeg) och saftigare/håller längre.


    Jag håller helt med dig. Finns inget godare än surdegsbröd. Hälsosamt och och rena medicinen för magen. Idag står detta på jäsning hos mig!

  • majamia 5 oktober 2008

    puffar! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.