Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda kombinationer och experiment

  • amsimonsson 30 juni 2009

    Bred en knäckebrödsskiva med mycket äkta majonäs. Sedan på med makrill i tomatsås. Mmmmmmmm //Ams

  • Okänd 30 juni 2009

    Varm Oboy på tallrik med en gräddig semla i......Barnsligt gott.

  • Dintan 26 juli 2009

    Puffar

    Min kompis käkade hårt bröd med rabarberkräm och så ketchup ovanpå när han var liten :'(

  • bakamonkeyprincess 24 augusti 2009

    Min pojkvän vägrar äta cornflakes om det inte är med ett stort lass oboy i mjölken :/
    Sen äter mina kompisar chips med skagenröra och potatissallad :p

  • farmormor 24 augusti 2009

    Knäckemacka med keso och lite aromat på mmmmmm

  • Ulrika91 24 augusti 2009

    Purjo och ost på mackan, gärna med gurka också. HUR gott som helst :) Ta bara lite fint skivad purjo och lägg mellan ost och smör, sen gurka överst. Min pappa lärde mig detta, och jag har i sin tur lärt min pojkvän denna mycket avancerade delikatess :D Prova!

  • Mistys 24 augusti 2009

    Mina barn brukar när dom är sugna på något gott skeda upp någon kula vaniljglass i glas och sedan slå på coca cola. Blir en "reaktion" av kolsyran och den kalla glassen säger dom, som är jättegod. Har själv inte smakat......än :)

  • Erajscha 24 augusti 2009

    Skrivet av Misty09 den 24 aug 2009

    Mina barn brukar när dom är sugna på något gott skeda upp någon kula vaniljglass i glas och sedan slå på coca cola. Blir en "reaktion" av kolsyran och den kalla glassen säger dom, som är jättegod. Har själv inte smakat......än :)


    Det kallas coca cola float och är riktigt smarrigt faktiskt, i USA lär man kunna köpa det på glassbarer.

  • Dintan 17 februari 2010

    puff!

  • jimboz 17 februari 2010

    Hårt bröd Wasa husman ketchup och aromat undomens glada dagar..Eller dajm och en klick äkta smör på ...

  • mammamus 17 februari 2010

    Popcorn med aromat doppas i ketchup mums:)
    Makrill i tomatsås blandas med majonäs och hackad rödlök
    lingonsylt som läggs i cremefraiche och äts med sked barndomsminne :)

  • JennyV 18 februari 2010

    På tal om popcorn, när jag gick på gymnasiet så var det en kompis där som poppade popcorn och smaksatte popcornen med salt, smör och curry! Smaskigt!

  • Erajscha 18 februari 2010

    Det är gott att använda dippmixer som popcornkrydda. Särskilt holiday blir himla bra...

  • MatAnders 25 april 2010

    Något som passar jätte bra ihop är oregano & spiskummin i t.e.x tomatsåser, köttfärssåser m.m har jag nu kommit på.

  • The_mama97mia 25 april 2010

    Vattenmelon med flingsalt på.... Otroligt gott och läskande...

  • tigerlilly27 25 april 2010

    Många intressanta smakkombinationer här :)
    Själv älskar jag rostat bröd med nutella!!!

  • The_mama97mia 25 april 2010

    Jag måste slå ett slag för Herbamare - till allt nästan...

  • The_mama97mia 25 april 2010

    hmmm måste slå mig själv på näsan, testade nektarin med Herbarmare, nej. NO GO.
    Låt bli det. Don´t try this at home...

  • Fiona 26 april 2010

    De flesta kombinationer som tas upp här tycker jag är väldigt vanliga... Har aldrig tänkt att det skulle vara nått ovanligt med kaviar och ost eller ost och marmelad på mackor t.ex

    Något lite "udda" enligt dem jag känner här är att jag äter kokt potatis med köttfärssås...
    Tydligen oxå lite ovanligt med söt sylt till fläskpannkan - en självklarhet i min värld.
    Chips kan ersätta de flesta andra kolhydrater till t.ex korv, köttfärssås/röror, köttbullar, stekt eller grillat kött...
    chips mellan brödskivor är jättegott med skivad banan..
    Kalla köttbullar doppade i kall beanaissesås är underbart gott
    kolasås blandad med vispad grädde är perfekt till glass, pannkakor eller fruktsallad
    Chokladsås på fruktsallad (utan grädde)
    Chips och glass mmmmmm
    Macka med tonfisk, skivad tomat och rikligt med ost
    Rostad lök på potatismos (även på knäcke) till t.ex köttfärsbiffar är ju en klassiker

  • litenkatt 7 augusti 2011

    jag tycker själv inte att det är så jättemärkligt men folk brukar kolla väldigt konstigt när jag tar ketchup till potatissallad.

    Själv tycker jag att chips till middag är konstigt (serverad såklart med kött eller liknande) och när folk äter pannkakor med söta tillbehör till middag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.