Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Goda kombinationer och experiment

  • kristin1979 18 december 2008

    En annan sak: Frukostkorv med wasabisås och kokt potatis! Mycket godare än pepparrotssås!
    Man måste dock ha en tsk socker i såsen för att "lena" av den lite.

  • kirira 23 december 2008

    Tomater + chevréost +vitlök +basilika +vinägrett! Jättegott! Chevrén liksom smälter in i vinägretten

    Knäckemacka med skivad rättika och salt. Eller med falukorv och ajvar relish, helst den starka sorten

    Eller vaniljglass med hjortronsylt och smulade hobnobskex.

  • malinthuresson 23 december 2008

    Men blir ju riktigt inspirerad här :-)

    Pepparkaka på limpmacka är en av mina favoriter!!
    Även sour crem-chips tillsammans med Polly är en riktig höjdare!

    God jul på er allihop!!

  • Ganim 25 maj 2009

    hårdbröd med sallad hyvlad morot gurka och kaviar MUMS

  • Erajscha 25 maj 2009

    Sambons son har marmelad och skinka på mackan.

  • lilladi 25 maj 2009

    Pommes med mjukglass är såå gott..salt och sött..yummy..

  • MammaModesty 26 maj 2009

    koka spiral pasta (häll bort vattnet) tärna i feta ost häll på olivolja (ett par msk) o låt puttra medans du blandar runt det ngn minut krydda med flingsat och vitlökspeppar.... mummma(Y)

  • Majainorr 26 maj 2009

    Här uppe i Skellefteå finns det en pizzeria som serverar Calscrove. En calsone med ett skrovmål (hamburgertallrik) som innehåll. Har inte ätit det själv, men de som testat säger att det smakar riktigt bra. Och mätta blev de!

  • 26 maj 2009

    Min dotter äter kroppkakor och palt med smör och äppelmos.
    Min sambo äter falukorvsskivor med kaviar eller majonäs på.
    Pappa har kaviar på allt inklusive plättar.
    De har också ketchup på nästan allt. *blä*
    När min syster var liten brukade hon doppa smörgåsrån i drottningkräm.
    Min andra syster har hamburgerkött ovanpå marmelad.

    Själv har jag inga såna konstiga idéer, men något GOTT jag kan tipsa om,
    turkisk youghurt i en skål tillsammans med pesto.
    Supergod sås som passar till det mesta i kött och kycklingväg, men även gott att doppa grönsaker i.
    :p

  • sme 26 maj 2009

    Skrivet av Norrbacka den 13 jul 2008

    :)Tänkte passa på att fråga er alla i detta avlånga land om det bara är vi på Gotland som äter sirap på risgrynsgröten eller finns det fler? Inger K:D


    Vi äter oxå så (Y)

  • zudette 26 maj 2009

    Skrivet av Majainorr den 26 maj 2009

    Här uppe i Skellefteå finns det en pizzeria som serverar Calscrove. En calsone med ett skrovmål (hamburgertallrik) som innehåll. Har inte ätit det själv, men de som testat säger att det smakar riktigt bra. Och mätta blev de!


    Maken envisades med att få äta middag på den pizzerian där de har Calscrove när vi ändå hade vägarna förbi Skellefteå och han åt den med stor aptit och förundran - det ÄR verkligen ett skrov, med burgare, bröd, sallad, dressing och frittar inbakad i en Calzone men tomatsås, ost och skinka.... Om han tycktet det var gott??? - njae... men han är en erfarenhet rikare och det är ju inte dumt det heller...:D

  • Gul13 26 maj 2009

    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt alla era blandningar och kombinationer. :p Kaviar och ost på mackan har jag provat och det är ju bara vidrigt (N) Tur att smaken är som baken :D

    Jag vill i allafall tipsa om macka med leverpastej och ost. Jättegott.

    Pepparkakor med mögelost, ju starkare ost desto bättre. Mmmmmm.

    Ost och skivade jordgubbar på mackan. Inte dumt.

  • Lena 26 maj 2009

    Nått som är för himla gott är tekaka med leverpastej och ost med färsk gurka.:p
    På rostat bröd så är det kanon gott att ha marmelad och ost lpå:p

  • Samtin 26 maj 2009

    Mörk choklad och ädelost. Låter helknäppt men är riktigt gott. Exempel är att göra chokladmuffins och fylla med chokladganache med ädelost i! Prova, det är inte ett skämt!

  • Erajscha 26 maj 2009

    Barbequechips och mjölk är gott ihop men det blir som cement i magen sen.

    Annars är ju min favvsi råbiff på falu rågrut med salt och peppar på.

  • mooseella 26 maj 2009

    En knäckemacka med kaviar på, strö över finhackad färsk gul lök och finhackad vitlök, toppa med gräslök och en kall öl till. KANON (Y)

  • hillan66 28 maj 2009

    Om man har några kalla tunnpankakor kvar från middan så kan man bre nutella på och rulla ihop. Supergott till kaffet!!(Y) ...nutella finns färdigt på burk i de flesta affärer!

  • hillan66 28 maj 2009

    Skrivet av mooseella den 27 maj 2009

    En knäckemacka med kaviar på, strö över finhackad färsk gul lök och finhackad vitlök, toppa med gräslök och en kall öl till. KANON (Y)


    Har du testat med att grunda med Keso ! Det blir en höjdare!! Alltså Knäckemacka, keso, kaviar, hackad gul lök och gräslök! Mums!!(Y)

  • hillan66 28 maj 2009

    Jag kom på en till! ...Grädda tunnpankaka och ät med sylt ...och Keso!! ...Har ni inte testat så gör det!!(Y)

  • Okänd 28 maj 2009

    Skrivet av hillan66 den 28 maj 2009

    Skrivet av mooseella den 27 maj 2009

    En knäckemacka med kaviar på, strö över finhackad färsk gul lök och finhackad vitlök, toppa med gräslök och en kall öl till. KANON (Y)


    Har du testat med att grunda med Keso ! Det blir en höjdare!! Alltså Knäckemacka, keso, kaviar, hackad gul lök och gräslök! Mums!!(Y)


    Måste testas....Brukar ha keso o kaviar på mackan.....Gott.
    Med lök och gräslök blir nog mackan dubbelt så god.Vad många goda o ovanliga smakkombinationer det finns.
    Jättetrevlig tråd.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.