Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grisfötter

  • epi 19 december 2007

    :p Har ätit det när jag var liten. Tror de var på burk och låg i gele". Men det var säkert 30 år sedan jag provade sist. Nu känns det som jag inte skulle klara av att sätta tänderna i dem. :p

    Vi åt lutfisk på julbordet när jag var mindre och det skulle jag gäna prova igen.

    Maria

  • Aspholme 20 december 2007

    Min fru bara älskar dessa grisfötter( inte mina) utan Grisens. Blev det fel nu igen :)

  • styvan 20 december 2007

    NEEEJ, inga grisfötter på vårt julbord...Urrrrkk....:(N)p:D

  • tuden 20 december 2007

    Jag har inte ätit grisfötter och jag vet att jag inte kommer att pröva det heller

  • ThomasP 20 december 2007

    Är det någon som har bra tips på hur man tar bort hårstråna på de små rackarna för de är inget mysigt i munnen//Thomas

  • anluk 20 december 2007

    Fy nej inga grisfötter för mig. Och hårstrån i munnen, urk.

  • MrsC 20 december 2007

    Jag brukar bränna bort dem...

  • olga93 20 december 2007

    Det är något vi aldrig har haft:o låter lite skrämmande men nog skulle jag vilja smaka

  • alorac 20 december 2007

    Skrivet av mrsc51 den 11 nov 2007

    Är det någon mer än jag och min bror som tycker om "inkokta grisfötter i gelé" En av julens höjdare tycker jag.
    Vad tycker Ni andra...hur många är det som har smakat denna delikatess?

  • alorac 20 december 2007

    Skrivet av mrsc51 den 11 nov 2007

    Är det någon mer än jag och min bror som tycker om "inkokta grisfötter i gelé" En av julens höjdare tycker jag.
    Vad tycker Ni andra...hur många är det som har smakat denna delikatess?


    Absolut! Fast jag föredrar dem i saltlake.Men äter dem hellre än skinkan(Y).men i våran umgängeskrets tror de man är lite halvtokig:o

  • alorac 20 december 2007

    Skrivet av Tpersson den 20 dec 2007

    Är det någon som har bra tips på hur man tar bort hårstråna på de små rackarna för de är inget mysigt i munnen//Thomas


    Jodå,de grövsta drar jag med pinsett annars en engångshyvel:)

  • piusamadeusmozart 20 december 2007

    I Italien dà

  • piusamadeusmozart 20 december 2007

    I Italien dà

  • farmoringer 22 december 2007

    Nu är fötterna i grytan. Men ni som pratar om håren. Ska man inte flå fötterna och försvinner inte stråna då??

  • mssalmonella 9 december 2011

    Jag och min pojkvän är sugna på att prova grisfötter i år.
    Men har knappt sätt rätten förr.
    Kan man köpa dem i små plastburkar i affären? eller är dem helt hemska att äta?
    Och HUR äter man dem? varma? kalla? =/

  • Lenkan 9 december 2011

    Vad påminner smaken om?
    Jag har fått för mig att det ska påminna om fläsklägg

  • husmusen88 9 december 2011

    Tycker grisfötter är överreklamerat, smakar bara kött typ fläsklägg och dallrig gele. Äter inte gele över huvud taget då jag inte gillar konsistensen.
    Så nej, inga grisfötter på mitt julbord, tar hellre en tjock skinkbit med massor av senap eller ett par revbensspjäll.

  • evaldo 9 december 2011

    OJ OJ Oj. Det var länge sedabn man fick riktiga dallrande grisfötter. Ingen annan än jag tycker om det så det blr aldrig av att göra.

  • anonym 9 december 2011

    Grisfötter är bland det godaste jag vet Min mamma kokade alltid grisfötter till jul----Köpte till om med grisfötter när jag var i Spanien senast i september--var tvungen att köpa en omgång till---Mums

  • pihal 9 december 2011

    Min morfar som numera inte är i livet älskade grisfötter i gele.. Så vi hade det på vårat julbord när jag var liten. Jag kommer ihåg att jag avskydde dessa håriga och dallrande fötter och det är något jag aldrig kommer att ha på ett julbord igen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.