Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grisfötter

  • sikaal 9 december 2011

    Jag har aldrig gillat grisfötter, men det fanns på julbordet när jag var liten. När vi var nygifta ville min man att jag skulle koka "tossor", han hade aldrig smakat och vi hade fått när vi köpte halv gris. Sagt och gjort! Han blev mäkta besviken, han äter inte svål och det lilla köttet kunde ju kvitta!! :D Ja,ja, smaken är ju olika! ;)

  • jajahar 9 december 2011

    Skrivet av sikaal den 9 dec 2011

    Jag har aldrig gillat grisfötter, men det fanns på julbordet när jag var liten. När vi var nygifta ville min man att jag skulle koka "tossor", han hade aldrig smakat och vi hade fått när vi köpte halv gris. Sagt och gjort! Han blev mäkta besviken, han äter inte svål och det lilla köttet kunde ju kvitta!! :D Ja,ja, smaken är ju olika! ;)


    Här kokas grisfötter i gelé, en tradition som vi importerat från Ungern. Jag brukar dock lägga en rimmad fläsklägg i grytan för själva grisfötterna är ju ingenting att äta egentligen men de innehåller mycket gelatin.

    Jag kokar med en morot, lök, paprikapulver (även starkt) samt persilja. Silar av spadet och skär läggen i lämpliga bitar. Gott och så har man lite att pyssla med som nattamat. :D

  • MrsC 9 december 2011

    Det här är min farmor Lisa´s (1895-1993) recept på "Inkokta grisfötter".
    Inkokta Grisfötter

  • MrsC 9 december 2011

    Det här är min farmor Lisa´s (1895-1993) recept på "Inkokta grisfötter".
    Inkokta Grisfötter

  • MrsC 9 december 2011

    Det här är min farmor Lisa´s (1895-1993) recept på "Inkokta grisfötter".
    Inkokta Grisfötter

  • MrsC 9 december 2011

    Oj oj oj det blev många...;-)) av samma lika!!
    Törs jag skicka svar??

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.