Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hackad eller pressad?

  • bankiren 30 maj 2009

    hur mycket vitlökspulver ska man ha för att det ska motsvara en klyfta???

  • MosterNettan 30 maj 2009

    Skrivet av gladavmat den 29 sep 2008

    Det är ju jättegott med vitlök!! Jag både pressar och hackar beroende hur stora de är, de största går ju inte ned i pressen. Dessutom tycker jag att det luktar gott om händerna när man hållit på med vitlök...knäppt eller hur :-))


    Jag tycker inte att det är knäppt, jag tycker samma sak,(Y)

  • MosterNettan 30 maj 2009

    Skrivet av Glitterfia den 1 okt 2008

    Jag älskar vitlök (L) Har det i nästan allt som det går att använda vitlök i.
    Jag river oftast min vitlök, finhackar den ibland och pressar någon gång bara.

    Köpte ett smidigt rivjärn på ikea billigt (rött skaft med en vit topp) som används flitigt till både vitlök och ingefära.


    Ingefära, men åh va bra! Tack för tipset Glitterfia.

  • boz1965 30 maj 2009

    Skrivet av bankiren den 30 maj 2009

    hur mycket vitlökspulver ska man ha för att det ska motsvara en klyfta???


    Det beror på märke och kvalitet. Men ½-¾ tsk brukar jag konvertera det till i mina recept. Fast jag använder ju förståss helst färsk vitlök.

  • poffa 30 maj 2009

    Jag pressar vitlöken om jag vill ha en lite skarpare vitlökssmak, annars hackar/skivar jag den fint.

    Att rosta vitlöken ger den en sötare smak.

    Vitlökspulver använder jag aldrig, då jag tycker att den har en unken smak. :(

  • Gul13 30 maj 2009

    I 95 % av fallen finhackar jag vitlöken. I de resterande 5 % av fallen pressar jag den. Vitlökspulver kommer inte i min mat. Gillar inte den alls. :(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.