Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ofta äter ni korv?

  • farmoringer 1 mars 2008

    och jag som gillar petterssons magra falukorv.....det smakar korv tycker jag..

  • starlight 7 mars 2008

    Om sambon fick bestämma så skulle vi ha korv i olika sorter och former 4-5 gånger i veckan... är hans favorit.... Men det blir kanske 4-5 gånger i månaden, då i korv stroganoff, korvgryta, stekt korv, makaronigratäng och liknande mat

  • Askungen68 7 mars 2008

    Krorv äter vi några gånger i månaden.Då är det falu ,grill korv ,choricho och goda sremska och kranjska:p

  • celice 7 mars 2008

    :) Nu när barnen är utflugna blir det inte så många gånger i veckan med korv, men ett par tre gånger i månaden tilllagar jag korv. Ofta blir det korv stroganof, ugns stek falukorv eller korv med potatismos. Korv är ju så gott, och idag finns det så många olika sorter och smaker.

  • enAnnan 7 mars 2008

    Här äts det inte korv så ofta. 2-3 ggr i månaden kanske, jag är inte så förtjust i det.

    Den korv vi tycker om o äter är helt vanlig kokt, med bröd o senap o ketchup.

    Eller så med en massa rotsaker o pepparrotssås.

    Vissa starkare köttigare korvar är goda att grilla.

  • ThomasP 7 mars 2008

    Skrivet av Aspholme den 29 feb 2008

    Flera ggr. i veckan. Då vi i Norrland har sveriges bästa Falukorvar. Visste ni att Jokkmokks Falukorv innehåller 73 % kött. Dom mal ner Entrecoté i smeten.


    Vad kostar den kr/kg tror inte riktigt på de där faktiskt iså fall är den inte pigg//Thomas

  • bakakaka 7 mars 2008

    Vi har korv minst en gång i veckan. Det går ju att variera hur mycket som helst. Gott och billigt.

  • jas65 7 mars 2008

    Vi äter det kanske 1-2 ggr i månaden. Som korvstroganov, Bullens pilsner korv när man är lagom sugen på nått mellanmål.
    Mvh
    Höfta mera

  • ros 1 juli 2008

    :(vi äter inte korv.
    Vi köper varken grillkorv eller falukorv med tanke på vad den innehåller.
    Det finns inga som helst näringsämnen i en korv.
    Läs innehållsförteckningen på Bullens korv så kanske ni förstår vad jag menar.

  • tantdrake 1 juli 2008

    :'( hmmm.....å Bullens som e´så god.....man behöver inte alltid veta allting tycker jag som gärna äter hemgjord pölsa och inälvsmat. av ren och älg t ex....Ibland undrar jag om inte vi mänskor blivit kräsnare och kanske kräsmagade med tiden? Tror inte att man helt rakt av kan påstå att det åts sämre mat förr då allt från ett djur togs till vara?

  • systeryster 1 juli 2008

    Tydligen äter inte de som arbetar på charkuterifabrik själva annat än prinskorv som tydligen för att få kallas det innehåller lite bättre råvaror.Vi i vår familj däremot äter all slags korv och det blir ca två gånger i veckan.

  • Mellanbellan 1 juli 2008

    Har alltid gillat falukorv, varm som kall, för att inte tala om varmkorv ute på stan. Vad kan vara godare? Men senaste 2 åren har jag blivit påverkad av skriverier om hur onyttig korven är så numera äter jag korv högst 2 gånger/månaden. Men som svar till tantdrake: korv ÄR och framför allt Bullens, JÄTTEGOTT!

  • Amika 1 juli 2008

    Jag äter gärna finsk köttkorv eller hemgjord korv. :) Det är gott. Det äter jag kanske en gång i månaden. :)

  • Disen 2 juli 2008

    " Det ska va blommig falukorv till lunch mamma....." :)

    Korv?.. javisst äter vi det ...det är väl inte onyttigare än godis?
    Sen finns det korv som smakar blä!!! enligt mina smaklökar men
    korv är bra, för som så många skriver ,man kan variera maträtterna. Och så håller jag med....Bullens!.. Underbar. :p

  • zonale 2 juli 2008

    Vi äter korv ca 2 gånger i månaden och då blir det oftast falukorv eller isterband. Tycker att kvalitén varierar mycket mellan olika märken.

  • micejlababy 2 juli 2008

    Vi äter korv kanske en gång varannan månad. Varken jag eller maken e speciellt förtjusta i det men hans son tycker om det och då blir det korvstroganof

  • Teareyes 2 juli 2008

    Vi älskar korv!! Äter det ca 2 ggr i veckan. (måste ju klämma in kött o fisk oxå)
    Ett av mina favoritrecept på korv är:
    Nyttig faluwok

  • Ingan 2 juli 2008

    Jag tar en korv på stan,så jag orkar cykla hem.Då är det gott att äta det på "stående fot" också när man grillar och umgås på sommaren.

  • Roskerstin 2 juli 2008

    Min kära sambo är en korvfantast, men numer så äter vi endast korv med minst 75% kötthalt. Som många föregående talare sagt så man kan ju variera korvrätter i det oändliga och visst kan man få korv att smaka underbart, det är bara att låta fantasin flöda. Men ett avsteg har vi från ovanstående och det är att inget slår en "vanlig" svartnad varmkorv grillad på en pinne i den falnade glöden av Valborgsmässobrasan och en kall öl därtill!

  • smulan1katt94 2 juli 2008

    jag ter aldrig korv:p
    jag tcker det är sååååååååååååå äckligt(N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.