Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kassler med ananas?

  • KimSalo 13 oktober 2008

    Ge mej tips på hur jag gör en god middag med kassler och ananas!

    I ugnen eller på spisen?

    Hur gör man en passande och god sås?

    Tänkte ha pressad potatis till. :)

  • MatAnders 13 oktober 2008

    Det finns nog många recept här inne men ha i fransk senap och en del av ananas spadet i såsen det blir jättegott.(Y)

  • tilda 13 oktober 2008

    Skiva kassler och lägg i en ugnsform med en ananasring mellan varje skiva. Vispa grädde och blanda med chilisås. Häll över blandningen, riv ost över och gratinera i ugn, 200 grader, tills det är genomvarmt och osten har fått fin färg.

  • Kicki8 13 oktober 2008

    Skiva kassler, lägg 1/2 eller 1 annansring på varje skiva, lägg en ostskiva över. Gratinera i ugen eller värm i micro. Servera med chaminjonstuvning.

  • EnsammaMamman 14 oktober 2008

    Prova denna fantasiskt goda gratängen. Du blir inte besviken.
    Kassler Bombay

  • JennyV 14 oktober 2008

    En god maträtt är denna : Kasslergratäng med chilisås

  • The_mama97mia 14 oktober 2008

    Jag ska göra ngt med kassler ikväll, tyvärr gillar inte ungarna varm ananas. Så jag gör med stuvad spenat till. Mumsigt det med.
    Tack för en tråd som handlar om mat förresten!!!! *ler*

  • busan37 14 oktober 2008

    Jag brukar lägga en ananasring mellan varje kasslerskiva i en ugnsform och köra i ugnen i ca 20 min till det serverar jag kokt ris och champinjonsås

  • systeryster 14 oktober 2008

    Har inte kollat om det finns något sådant här recept på MK. Jag har fått tipset av en kompis att man lägger färdigkokt ris i en ungsform, skivar kasslern och lägger ovanpå.Lägger annanasskivor på kasslern och brer ut färdig bearnaise ovanpå anrättningen, som sedan värms i ugnen.Lite fett kanske men jättegott med en trevlig sallad till, och så enkelt sedan.
    I Gävle älskar vi vår bernaise, det är nästan löjligt att man kan använda "bea:n" till så mycket...:p

  • systeryster 14 oktober 2008

    Hittade ett recept när jag började söka. Allt finns på MK bara man letar.
    Kassler med ris och ananas:p:D(Y)

  • saaabina 26 oktober 2008

    Jag brkukar göra en potatisgratäng men strimla ner kassler, purjolök och ananas i. Jättegott! :)

  • stepp567 4 november 2008

    Jag brukar lägga ananasskivor imellan och ris + sallad!!!!!!!!!!!:)

  • Karin5557 17 november 2008

    När jag lagar kassler så brukar jag tärna den och lägga den i en ungsform sedan tar jag en burk krossad annanas och häller över, skivar purjolök och strör över även matlagningsgrädde riven ost och sätter in den i ugnen. Serverar med kokt potatis och grönt.

  • safir74 17 november 2008

    Jag lägger skivad kassler i smord ugnsform omlott med en skiva ananas på. Häller sedan matlagningsgrädde över och toppar med riven ost. Det är även gott att tillsätta skivad purjolök. Servera med ris eller bulgur :p

  • Susseg 17 november 2008

    Här är några recept som innehåller kassler och ananas.....:)
    Kassler creole
    Kassler Bombay
    Kassler i form
    Lycka till:D

  • mutto 26 oktober 2009

    (Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)(Y)

  • The_mama97mia 26 oktober 2009

    Kul att ngn puffat tråden, nu blev jag sugen på kassler.... (Y)

  • Okänd 26 oktober 2009

    Kassler, underbart god att grilla i en vanlig grillpanna på spisen.
    Skivor av ananas som man stoppar in hela nejlikor i får också vara med i grillpannan mot slutet.
    En skiva ananas på varje grillad kasslerskiva.
    Servera tillsammans med en broccoligratäng med ädelostsås,, sallad och stekt potatis.
    Maten klar på en kvart!

  • JennyV 26 oktober 2009

    Kasslergratäng med chilisås

  • MosterNettan 26 oktober 2009

    Skrivet av jan-gunnar-j den 26 okt 2009

    Kassler, underbart god att grilla i en vanlig grillpanna på spisen.
    Skivor av ananas som man stoppar in hela nejlikor i får också vara med i grillpannan mot slutet.
    En skiva ananas på varje grillad kasslerskiva.
    Servera tillsammans med en broccoligratäng med ädelostsås,, sallad och stekt potatis.
    Maten klar på en kvart!


    Men guuud va gôtt det lät...(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.