Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Knasiga kombinationer

  • anneli1989 20 mars 2009

    smör på våfflorna knäcker grädden och sylten

  • MillyNova 20 mars 2009

    Min brorsa har ketchup på allt, igår var det strömmingen (N)

  • MillyNova 20 mars 2009

    Juste, min farfar tyckte om socker på makaronerna.. smakade det en gång, fy va det smakade konstigt

  • pia61 20 mars 2009

    smörgås med ost och kaviar...det är riktigt gott! (Y)

  • popik 20 mars 2009

    knäckebröd med smör och grillkrydda eller vitlökspulver, är gott. Det åt jag alltid i skolan när maten inte passade.

  • zoofe 20 mars 2009

    Skrivet av pia61 den 20 mar 2009

    smörgås med ost och kaviar...det är riktigt gott! (Y)


    Håller fullständigt med! Vissa tycker det är konstigt med marmelad och ost på macka. Jag tycker det är helt normalt :p

    Ett tag gjorde jag macka med marmelad och ost, och smälte i micron hehe gott!

  • EmmaEr 20 mars 2009

    Skrivet av zudette den 17 mar 2009

    Skrivet av EmmaEr den 17 mar 2009

    Jag gillar blodpudding med hallonsylt, har hört att det är lite konstigt.. :p


    Det är det enda sättet man kan äta blodpudding på!!!(Y)

    ......men folk verkar som sagt tycka att det är lite knäppt.....:p



    Hehe, men är vi två stycken som gillar det kan det ju inte vara alltför konstigt (H)

  • snuosm 20 mars 2009

    Lingonsylt, bacon och stekt panerad strömming, fick det när jag åt lunch ute förra veckan...men trots mina tvivel innan så var det ju got!!

    Ketchup och rå falukorv åt jag och min barndomskompis till mellanmål när vi kom hem från skolan...förr i tiden alltså :D

  • Erajscha 20 mars 2009

    Råbiff och jordnötter är gott ihop :-)

  • ewax 20 mars 2009

    Plättar, korv o jordgubbssylt (Y)

  • Erajscha 20 mars 2009

    Skrivet av ewax den 20 mar 2009

    Plättar, korv o jordgubbssylt (Y)


    Min pappa äter varje vecka pannkakor, stekt fläsk och jordgubbssylt. Det tycker han är mums.

  • anncilia 20 mars 2009

    Ja, smörgås med ost och kaviar är riktigt gott. Men det ska vara stark, lagrad ost. :)

  • poffa 20 mars 2009

    Var på fyllan och gjorde en "pannkakssallad"!
    (Fråga mig inte om receptet). :D

  • ewax 20 mars 2009

    Kom på att pappa åt raggmunk med en smörklick. Ganska ok faktist.

    Erajscha, han vet vad som är gott han:p:p

  • mrautaern 20 mars 2009

    Jag kan tipsa om knäckebröd med ost och ett tunt lager sambal oelek. Jätte gott. Plus att många tycker jag är konstig som älskar glass badandes i mjölk. Alltså ungefär som milkshake fast man skippar hela besväret med att mixa ihop de båda.

  • marilyn 20 mars 2009

    Fralla med leverpastej och majonäs är supergott!! :)

  • FrokenLindgren 20 mars 2009

    Jag har gärna stekt ägg med lös äggula till blodpudding :) och när min syster var liten hade hon ketchup på pannkakorna. När jag var yngre åt jag gärna smör till både pannkakorna, plättarna och blodpuddingen. Tyckte det var smaskens när det smälte :)

  • poffa 20 mars 2009

    Skrivet av marilyn den 20 mar 2009

    Fralla med leverpastej och majonäs är supergott!! :)

    känns inte tillräckligt konstigt , he he..

  • poffa 20 mars 2009

    Skrivet av FrokenLindgren den 20 mar 2009

    Jag har gärna stekt ägg med lös äggula till blodpudding :) och när min syster var liten hade hon ketchup på pannkakorna. När jag var yngre åt jag gärna smör till både pannkakorna, plättarna och blodpuddingen. Tyckte det var smaskens när det smälte :)


    Jag har en viss förkärlek för både lingonsylt och ketchup till blodpudding: :'(

  • Erajscha 20 mars 2009

    Skrivet av FrokenLindgren den 20 mar 2009

    När jag var yngre åt jag gärna smör till både pannkakorna, plättarna och blodpuddingen. Tyckte det var smaskens när det smälte :)



    Pannkakor med smör och socker var en favorit som liten. På 70-talet fattade man tydligen inte att det inte var någon bra middagsmat. ,-)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.