Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Överbliven julskinka

  • Vetebullen 29 december 2008

    ....... ja vår skinka går också åt som smör i solen.... den är så himla smaskig.. ibland köper vi en till, se vårt recept "Skinka i lergryta" och då fryser vi in en del till pajer och pizzor.. smaskigt (Y) Tack för en rolig lässtund och GOTT NYTT ÅR! till er alla hurtbullar :D

  • sivan52 31 december 2008

    Får jag skinka över så gör jag en gratäng varvat med potatis,skinka och lök. Salt, vitlöks pulver och timjan på lagren. Svartpeppar överst. Gärna lite riven ost också. Matlagningsgrädde till sist. Gräddas i ca 45 min, varmluftsugn 225 gr. Mums, jättegott.

  • Annieann 1 januari 2009

    Skrivet av elpatron den 26 dec 2008

    Min skinka är inte överbliven men däremot efterbliven, hur gör jag med den då? :o :D
    ....
    Hmmm.........Förslagsvis är ju att kasta den då:p

  • Annieann 1 januari 2009

    Skrivet av elpatron den 26 dec 2008

    Min skinka är inte överbliven men däremot efterbliven, hur gör jag med den då? :o :D

    Förslagvis är att kasta den då :p

  • boz1965 1 januari 2009

    Testa den här:



    Jag gjorde den idag och det blev riktigt lyckat. :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.