Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på billig mat!

  • Mistys 24 mars 2010

    Hur går det "fiint"? Nu har vi snart avverkat mars månad. Nya pengar kommer ( dom som får den 25 och 27 iallafall) Skulle vara kul att höra hur det gått för er denna månad och vad ni hittat på för gott att äta?

  • Lenkan 24 mars 2010

    Köpte fryst kyckling för 19:- och grillade den i ugnen, plockade den i småbitar och gjorde två rätter på den. Ena halvan wokades med wokgrönsaker och andra gjordes en pastasås på med ärtor och majs i. Kunde man säkert ha haft till ris också om man vill.

  • fiint11 25 mars 2010

    Skrivet av Misty09 den 24 mar 2010

    Hur går det "fiint"? Nu har vi snart avverkat mars månad. Nya pengar kommer ( dom som får den 25 och 27 iallafall) Skulle vara kul att höra hur det gått för er denna månad och vad ni hittat på för gott att äta?




    Hej. Det har gått bra. Vi har bestämt oss för att fortsätta stor handla 1gång i månaden. Sen bara köpa mjölk och bröd mm.

    denna veckan har vi bland annat ätit kyckling, köpte en hel kyckling som vi gjorde halva i ugnen och åt med ris till och sedan blev det kycklingsoppa dagen efter x)
    köttfärsgrattäng med potatis har vi ätit med.
    Vi har gjort endel soppor tex köttfärssoppa med mkt rotfrukter i. ,
    köttfärssås med massa rivna morötter i.
    pannkakor
    olika grattänger med kyckling, ris, pasta mm
    Jag har hittat flera recept här och sedan anpassat av vad jag har hemma :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.