Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Tips på goda viktväktarrätter och LCHF-rätter...

  • Monika46 3 april 2009

    Hej alla!
    Våren och sommaren står för dörren...
    Tacksam för alla tips på goda viktväktarrätter och LCHF rätter.(L)

    Även tacksam om du har några råd och tips att dela med dig om hur du gjorde när du klarade av att gå ner i vikt...
    Du kan skriva det här i forumet eller skicka det som ett meddelande till mig.

  • Annelie66 4 april 2009

    Prova googla LCHF så får du hundratals träffar.

  • monfo 4 april 2009

    En liten fråga från en som inte vet:
    Är inte dessa två dieter motstridiga?

  • Monika46 4 april 2009

    Skrivet av monfo den 4 apr 2009

    En liten fråga från en som inte vet:
    Är inte dessa två dieter motstridiga?


    Jo det är de... Har inte bestämt mig vilken metod jag skall prova:D(H)

  • anluk 5 april 2009

    Här kommer 2 förslag från mig på VV-recept. Söker du på viktväktarna i receptsök så får du upp mängder av goda recept. LYCKA TILL!!



  • Gnurf 8 april 2009

    Här hittade jag en massa olika LCHF recept....för frukost, kött, fågel, fisk osv....

    http://www.lchfrecept.com/

  • anneli1989 9 april 2009

    Jag var viktväktare förut de är ganska kul att exprimentera och hitta på recept med så lite poäng som möjligt, visssa livsmedel har till och med 0p.

    de tråkiga är att man blir lite "besatt" av att ränka poäng och att man hela tiden tänker på de. Nu kör jag mest på känsla, äter hälsosam mat och promenerar mycket de funakr för mig. sen lördagarna har jag alltid haft helt fri från nyttighetstänk och poäng. de är bra då kan man unna sig allt man suktat efter i veckan.

    av någon anledning blev jag alltid sugen på falukorv med stuvade makaroner. jag vet verkligen inte varför men då kunde jag allafall ta de på lördagen.

  • Pirkko 15 maj 2009

    Jag hittade bra LCHF- recept.

    http://www.lchfmat.com/

  • sportfiskarn 15 maj 2009

    Skrivet av Monika46 den 5 apr 2009

    Skrivet av monfo den 4 apr 2009

    En liten fråga från en som inte vet:
    Är inte dessa två dieter motstridiga?


    Jo det är de... Har inte bestämt mig vilken metod jag skall prova:D(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.