Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blev det till Frukost?

  • Gnurf 5 november 2009

    Jag är likadan jag som många av er andra...kör i princip min smörgåsfrukost varenda dag. Ibland någon variant av gröt och bara 2 mackor istället för fyra...å så de där 3 stora muggarna med kaffe och mjölk. Så knepiga Vi Människor är...vanedjur just till frukost, men till lunch/middag vill man ha variation...:D

    Behöver vi måhända efter nattens sömn det trygga för att väcka de slumrande smaklökarna...

  • MosterNettan 5 november 2009

    Frukost på jobbet! Kaffe, macka med kokt ägg och en gnutta kaviar...

  • Vetebullen 6 november 2009

    Bärkräm med mycket bär i. blåbär, hallon, äppelmos och smaksatt med kanel.
    Kall mjölk till och en grov brödmacka med smör och ost på.
    Sen en kopp gott kaffe med lite varm mjölk i :D:D

  • Matglad26 6 november 2009

    Lite dålig på att äta frukost men idag blev det ett päron i alla fall...

  • frucaos 6 november 2009

    Anledningen till att frukosten går i gamla invanda spår är för min del att jag inte har tid på morgonen att prova en massa nytt. Skulle vara en ny sorts frukostflingor då, det tar ju ingen tid...
    Idag blev det hemmagjord musli (rostad) med en skvätt jordgubbsyogurt och fil.

    På helgerna händer det att jag steker sveler ... men inte är det ofta!

  • Gnurf 6 november 2009

    Måste börja variera mera...som flickan sa...:)

    Skrivet av Gnurf den 5 nov 2009

    Min frukost blev:

    4 fullkornsmackor med keso, rökt kalkon, tomat, grön paprika, skivad rödlök, örtsalt. 3 muggar kaffe med mjölk, :)

  • JennyV 6 november 2009

    Eftersom jag varit hemma (mammaledig) nu i snart 2 1/2 år, så har jag fått rutin på min frukost:
    1 löskokt ägg med örtsalt (L), 1-2 mackor med varierat pålägg, 2 koppar kaffe och ibland 1 tallrik med fil/yoghurt/mjölk med kuddar!! Frukosten är helig!! Börjar jobba i februari, undrar hur det ska gå med mina frukostar då?? Får stå upp tre timmar innan vi ska åka om jag ska hinna med allt på morgonen?!! Det återstår att se, är ju trots allt 3 månader kvar ..... :'(

  • papusmamma 6 november 2009

    Kaffe och naturell yoghurt med banan skivor, kanel och nötter.. passar bra efter morgon spinningen :)

  • lena4 6 november 2009

    Idag blev det filmjölk naturell och en smörgås med ost och gurka.

  • Majainorr 6 november 2009

    Brukar i vanliga fall dricka en kopp te och äta ett par mackor, men i morse blev det andra bullar!
    Päronfil, flingor, 1 kokt ägg. kalles randiga (mjukost), skiva rågi med skinka och en kopp te. Efter det så blev det kaffe!

  • Gnurf 6 november 2009

    Men vad har det tagit åt dig nu då!?? Byta frukostrutiner bara så där hux flux....:o

    Skrivet av Majainorr den 6 nov 2009

    Brukar i vanliga fall dricka en kopp te och äta ett par mackor, men i morse blev det andra bullar!
    Päronfil, flingor, 1 kokt ägg. kalles randiga (mjukost), skiva rågi med skinka och en kopp te. Efter det så blev det kaffe!

  • Linlock 6 november 2009

    Frukost på jobbet med mina kära arbetskompisar! Bästa stunden på dagen! Kaffe, ett glas fil, två mackor med ägg och kaviar! Alltid två mackor men ibland svävar jag ut och och musli i filen!(Y)

  • celice 6 november 2009

    Jag åt ett knäckebröd med leverpastej och paprika, en mjuk smörgås med korv och tomater lite fil och mûsli, ett stort glas vatten sedan 4-5 koppar starkt svart kaffe . :D:D

  • MammaIrene 6 november 2009

    Eftersom jag äter enligt LCHF sedan 1/2 år tillbaka, består min frukost nästan alltid av omelette gjord i stekpannan...Detta även när jag börjar 05:45 på jobbet...Jag äter frukost ändå innan jag går till frukost..
    (Även om det ibland kan kännas lite knäppt att sitta o äta omelette kl 05:00 på morognen...)

    jag gör min omellet med 2-3 ägg 3-5 msk grädde 1/2 dl riven ost, salt och vitpeppar.

    Ibland steker jag bacon till också...men det gjorde jag inte i dag,.

    Denna frukosten står jag mig på ett bra tag...
    Åt i dag kl 08:15 Nästa mål var (utan småätning eller hunger emellan) kl 16:45


    Är det någon annan LCHF:are som äter något annat än omelette, eller ägg o bacon till frukost så vore det väldigt intressant att veta...

  • blekegreven 6 november 2009

    Frukost idag på sjukhuset blev som vanligt;

    2 dl fil med 1/2 dl musli och en halv skivad banan
    1 ägg
    100 ml fortimell näringsdryck (fullständigt vidrig)
    300 ml kryddthé (ingefära, svartpeppar och kardemumma) med 40 ml mjölk (mumma)

  • AnneNi 6 november 2009

    Vad äter alla när det är lite "extra" typ på helgen? Eller ni äter samma hela veckan? Passar ju bra att berätta imorogn när det är lördag...
    På helgen blir det oftast köpebullar om vi vill "lyxa till det". Antingen med ost eller saltkött. Ibland lite varm O'boy till det.

  • Lilloo 7 november 2009

    Jag börjar jobba kl 6 idag så här hemma nu innan man slänger sig i bilen blir det bara 1-2 hårdbrödmackor och äppeljuice. Vi äter gemensam frukost sedan på jobbet 8.30. Då brukar det bli 1-2 smörgåsar med ost och varm choklad *MUMS*

  • Millan777 7 november 2009

    Skrivet av blekegreven den 6 nov 2009

    Frukost idag på sjukhuset blev som vanligt;

    2 dl fil med 1/2 dl musli och en halv skivad banan
    1 ägg
    100 ml fortimell näringsdryck (fullständigt vidrig)
    300 ml kryddthé (ingefära, svartpeppar och kardemumma) med 40 ml mjölk (mumma)


    Fortimel kan smaka riktigt bra också.(Y) Har inte fått äta riktig mat på tre veckor utan druckit sondnäring (slipper iaf sonden i näsan) och har nu fått Fortimel med jordgubbssmak och det är bra mycket bättre än näringen. Blandar den med o'boy så det kommer jag nog vara trött på i mitten av december när jag ska operera mig och slipper detta. Längtar efter riktig mat:'(

  • maria_wijk 7 november 2009

    Idag blir det grovt bröd ljumma från brödrosten med ost och äppelmarmelad, till det te eller kaffe.

  • jas65 7 november 2009

    På lördags och söndagsmorgonen morgonen vanligtsvis vid 07:30 tiden blir det alltid nygräddade frallor som har kalljäst sedan i fredags i kylen. The, Kaffe eller varmchocklad med lite grädde i. Som smörgåspålägg så ställs det fram marmelader. ost, salami, skinka, leverpastej paprika,gurka. Filmjölk, Cornflakes, hemmagjord rostadmussli. Bacon och ägg och löskokta ägg med kaviar. Eller så skippar vi det hela och äter en brunch lite senare vid 11 tiden.

    Mvh
    Höfta lagomt på lördags / söndags morgonen och njut tillsamans utan en massa måsten

    Anders

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.