Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blev det till Frukost?

  • Gnurf 2 april 2010

    Mannagrynsgröt till frukost idag (L) och äggmackor {eat}

  • 123Linnea 2 april 2010

    I morse blev det en riktigt grov dubbelmacka med flatrökt skinka och keso; 2 koppar kaffe och en halv grapefrukt. Och en bok om retorik... Ensam hemma vid frukosten. Suck.

  • mooseella 2 april 2010

    Idag blev det färskpressad juice på blodgrape och apelsin, 2 kokta mosade ägg med smör, ½ burk makrill i tomat och ½ päron med pepparrotsost på (Y)

  • emaxen 2 april 2010

    Rostade frökusar med helgskinka och Nisses senap på och havregrynsgröt.

  • The_mama97mia 2 april 2010

    Gud så nyttiga ni är...
    Jag tog två koppar kaffe med mjölk.
    Sen brunch - Jansson o en ägghalva. Med räkor. Och en tsk majjo. Yes.

  • martina63 2 april 2010

    Sen helgfrukost: omelett med skinka, tomater o purjo, samt sallad och kaffe- perfekt!

  • idea_ 2 april 2010

    Frunch i dag, en kopp te, en smothie variant med frysta jordgubbar, banan och färskpressad apelsin, en stund senare en portion hemgjord risgrynsgröt. Kändes smaskigt och helg. :)

    I morn tror jag att det blir samma typ av smothie, te och smörgås till frukost, har tagit fram en bit pumpabröd ur frysen...

  • QueenMoni 16 april 2010

    Jag kan äta nästan vad som helst till frukost, förutom smörgåsar, jag mår illa av att äta det på morgonen ... :s Många tycker jag är helkonstig för det, men smaken är ju som baken :P

    Jag börjar alltid min dag med en kopp ljummet honungsvatten, och efter det smaskade jag idag på oliver medan jag gjorde amerikanska pannkakor!!! MMMmm va gott det va! Jag har velat göra det länge nu!! Dem blev kanske inte så tjocka som dem ska vara men gött va det! Hade heller ingen lönnsirap hemma :( hehe så jag tog smör och honung på istället och det var faktiskt riktigt gott! :D

    Kanske borde gå och köpa lönnsirap, för dem kommer jag verkligen göra igen!! (L)

  • bakamonkeyprincess 16 april 2010

    En kopp varm choklad, havregrynsgröt med lingonsylt och sesammjölk.

  • NinniM 16 april 2010

    Jag är GB opererad, så min frukost på jobbet består av en skiva falu rågrut med bordsmargarin och två skivor ost, brukar få i mig en halv kopp kaffe också ;)

  • pia61 16 april 2010

    Havregrynsgröt, med frysta blåbär och mjölk. Grovt bröd med philadelphiaost, skinka och gurka samt en stor kopp kaffe! (Y)

  • mulle640 16 april 2010

    Gjorde 3 mackor med ost. Åt en hemma med kaffe till och tog med resten till jobbet och åt en andra frukost där ca 8,30

  • evaldo 16 april 2010

    Havregrynsgröt, ostmacka och 1 st kokt ägg. Kaffe också naturligtvis.

  • idea_ 16 april 2010

    En stor kopp te, ett glas rödvinbärsjuice (jepp, den har jag gjort själv i höstas och förvarat i frysen) och två skivor hembakat pumpabröd (ljuvligt grovt :)) med mungbönsgroddar (odlade i mitt lilla diskställ) och vällagrad ost som pålägg. Jag kände mig nästan nyttig (A), och var mätt längggggge :DD

  • amoz 16 april 2010

    Usch jag känner mig så "onyttig".......1 tallrik med laktosfri youghurt med lite bulkmedel i samt ett glas tranbärsjuice, kaffe och en ostfralla.{silly}

  • idea_ 16 april 2010

    Äsch amoz, inga sådanna tankar :) Lät som en bra välballanserad frukkost i mina öron ;) Sen har vi väll alla bättre och sämre dagar, just nu körs det ekonomiskt här, frysrensning och skafferitömning :DD Till helgen ska jag nog vara riktigt onyttig och baka blåbärsmuffins (amerikanska) och ha till frukost nån av dagarna :)

  • ingela71 16 april 2010

    Tycker att de aldra flesta är väldigt duktiga på att äta frukost.Dagens viktigaste mål sägs det.....
    Jag äter en honungsmacka och dricker en kopp kaffe.Inte mycket men kan heller inte vara utan för då mår jag dåligt.

  • safir74 16 april 2010

    En kopp te, två skivor grovt rågbröd med ost och två skivor delikatessknäcke sesam också med ost

  • ellenborjesson 8 juni 2010

    En fullkornsmacka med banan på=D Annars brukar jag mest äta lågkalori yoghurt med flingor/müsli

  • charlottat 8 juni 2010

    samma frukost alla dagar, ja så gott som. 1 glas juice, smaken varierar, i dag var det proviva kiwi/mangostan, en hård smörgås med bredbar leverpastej, kokt ägg med kaviar, två mjuka smörgåsar på hembakt morotsbröd, en med ost, en med rökt skinka. till det drack jag grönt te, brukar växla mellan svart och grönt.

    jag längtar till lyxiga sommarfrukostar ute i solen vid stugan, med färska jordgubbar i filen.. suck

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.