Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vad blir det till middag idag?

  • lennali 4 januari 2008

    Idag fredag blir det stekt korv och hemlagad mos.

  • imse 4 januari 2008

    Nu åker storgrytan fram PITEPALT med smör och lingon.

  • Jessika 4 januari 2008

    I kväll blir det kalventrecote med potatisgratäng. Till efterrätt blir det nog fruktsallad med glass. Eller min bär- och kexdessert, den brukar vara poppis.

  • Lena 4 januari 2008

    I kväll blir det pizza:p

  • Okänd 4 januari 2008

    Idag till lunch åt vi resterna av gårdagens isterband.Och ikväll ska vi köpa hem hamburgare och strips.Vi brukar äta nåt gottigt på fredagkvällarna.(Y)

  • farmoringer 4 januari 2008

    På fredagskvällen blir det oftast nåt som går ganska så fort. man har jobbat, handlat, kanske städat och är trött....
    så här blev det stekt kassler, pommes och beasås..

  • SaraW 4 januari 2008

    Idag blev det italienska köttbullar (rikligt med parmesanost och oregano i smeten) med en kryddig tomatsås och pappardelle. Ganska snabblagat och riktigt gott.

  • svebar 4 januari 2008

    Idag blev det kasslergratäng. Kassler varvat med potatis, tomater och purjolök samt grädde och toppat med riven ost. Potatisen kryddad med grillkrydda och vitlök.

  • irrevirre 4 januari 2008

    FREDAG!
    Då öppnar jag en flaska vin och lagar mat efter jobbet. Bästa kvällen tycker jag ... helgen framför sig.
    I kväll blir det "kyckling för vitlöksälskaren", jasminris, örtsås och sallad med sockerärtor, körsbärstomater, purjo och hyvlad morot.

    Trevlig helg allihop!!

  • tilda 4 januari 2008

    Har ätit tacolåda idag. Gott blev det.(Y)

  • jas65 4 januari 2008

    Idag blev det kyckling adobo; som finns på "mina recpt" den är kanon god. I morgon så skall jag grilla kyckling resterna med en god glace över dem med smak av honung .

    Ni som aldrig har gjort denna kykling ni har gått miste av något himmelsk gottt i smak väg.
    Mvh
    Anders

  • Lilljeppe 5 januari 2008

    I dag blev det tacogratäng som är supergott. Cheesecake till dessert, inte min vanliga utan en ny. Den var god men jag har ätit godare cheesecake till dessert.

  • tilda 5 januari 2008

    Idag, lördag, blir det en het gulaschsoppa med nybakt bröd!(Y)

  • irrevirre 5 januari 2008

    LÖRDAG (en BLÅSIG lördag!)

    Idag blir det ugnsrostade rotfrukter men stark korv och senapskräm.

    Något gott till kaffet får jag väl klura ut också .....

  • styvan 5 januari 2008

    Det blir kyckling! Till den ska jag prova med senap och dragon crème fraiche (ny sort). Tror att det ska passa ihop:p

  • imse 5 januari 2008

    Här drar snön förbi i vindbyarna.....

    Måste bara steka upp palten från igår till lunch.

    Till kvällen ser jag fram mot min dotters fläskfilegryta MUMS!

  • farmoringer 5 januari 2008

    Surströmming blir det idag. Jag som sörlänning har lärt mig att tycka om denna maträtt. Ja vill ha hårt tunnbröd,bregott, mandelpotatis, rödlök, tomat och gräddfil till. Då tycker jag det är supergott.

  • anluk 5 januari 2008

    Lunchen blir det nog rester (som vanligt) och ikväll är vi hembjudna till min bror

  • tuden 5 januari 2008

    Idag blir jag bjuden på mat av svärmor och svärfar det brukar bli något gott.

  • mayapaya 5 januari 2008

    I dag blir det Broccoligratäng med skinka. Till det kokt potatis. Sen blir det nog lite rivna morötter och någon mer grönsak.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.