Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Varma mackor - vad har du för gott på dina?

  • alindalinda 25 november 2010

    tomatsås i botten, smulad feta, coctailtomater, oliver med vitlöksfyllning, svartpeppar och basilika om jag får välja!
    annat populärt i köket är salsa, tacofärs, gräddfil och tomat!

  • Cassiopeya 25 november 2010

    Skrivet av alindalinda den 25 nov 2010

    tomatsås i botten, smulad feta, coctailtomater, oliver med vitlöksfyllning, svartpeppar och basilika om jag får välja!
    annat populärt i köket är salsa, tacofärs, gräddfil och tomat!


    Mums! :p

  • frucaos 25 november 2010

    Har inte läst igenom den här trådet - men själv tycker jag om banan, curry, skinka och ost. Curryn kan bytas ut mot dill om man vill det.
    Misstänker att kantarellstuvning har nämnts ....

    Har en kompis som brukar ha kalles kaviar, rå lök och ost - och så in i ugnen. Godare än det låter!!

  • JennyMariaBrandstrom 27 november 2010

    Mamma brukade göra varma mackor till oss med makrill i tomatsås (burk) och riven ost som vi fick efter vi ätit upp soppan. Vi var duktiga på att äta soppa bara för vi älskade mackorna!{clap}

  • celice 27 november 2010

    Något som är gott är att göra en stuvning på hårdkokt ägg, majonäs och majonäs sedan skall det var massor av finklippt dill som rörer i.

    Ett annat gott som jag gör är hårdstekt bacon + lök blandas ihop med en stuvning av grädde och mjöl garnera med tomater och in i ugnen mmm gott

  • soccermum 27 november 2010

    Skrivet av celice den 27 nov 2010

    Något som är gott är att göra en stuvning på hårdkokt ägg, majonäs och majonäs sedan skall det var massor av finklippt dill som rörer i.

    Ett annat gott som jag gör är hårdstekt bacon + lök blandas ihop med en stuvning av grädde och mjöl garnera med tomater och in i ugnen mmm gott


    Låter som mina fyllningar till varm smörgåstårta dvs jättegott!
    Men ska det inte vara kokta ägg, majonnäs och vispad grädde? Majonnäs två gånger lät som ett slarvfel ;)

  • maria_wijk 27 november 2010

    Kantarellstuvning
    Tacofärs, jalapeno, tomater
    Skinka, ananas

    kompletterat med tomatpuré, oregano samt ost förstås.

  • eva23 9 juni 2011

    En av mina favoriter är att smöra fyra skivor formbröd, lägg på räkor, strö över dill. Rör ihop en äggula med en msk majonnäs. Vispa äggvitan till hårt skum och rör sedan försiktigt ihop med ägguleblandningen. Bred äggblandingen över räkorna och gratinera. Mumsigt!

  • maxxess 9 juni 2011

    På mina varma mackor så tycker jag att en smakrik tomatsås är superviktigt. Kan verkligen rekommendera såsen nedan, lätt att ha i frysen i småförpackningar. Aldrig mer bara ketchup på varma mackor för min del :-)

    Snabba tomatsåsen

  • sprutnebel 9 juni 2011

    Något som är enkelt & gott är att ha smör, rökt skinka, ketchup, purjolök, ost & oregano på.
    Purjo är ett underskattat tillbehör :)

  • missFBK 9 juni 2011

    "Min" varma macka= tortillabröd, smulad mozarella, finhackad rödlök, hackad färsk basilika o lite olivilja, tortillabröd, stek på svagvärme i stekpanna på båda sidor tills mozarellan smält YUMMI!!!!

  • idea_ 10 juni 2011

    Skrivet av missFBK den 9 jun 2011

    "Min" varma macka= tortillabröd, smulad mozarella, finhackad rödlök, hackad färsk basilika o lite olivilja, tortillabröd, stek på svagvärme i stekpanna på båda sidor tills mozarellan smält YUMMI!!!!


    Ah, en Quesedilla

  • UllaC 10 juni 2011

    På varma smörgåsar är det väldigt gott med att lägga på bacon, tomat- och ostskivor och sen in i ugnen på 250 grader i ca 5 minuter. Det måste ni prova - en höjdare!!!

  • Lenkan 10 juni 2011

    Ciabatta, vitlökssmör i botten, en skiva prosciutto crudo, en aning salt och svartpeppar och sen mozzarella på det....{drool}

  • Moork 12 juni 2011

    Stekt äggamacka
    http://morkomat.blogspot.com

  • pebe01 12 juni 2011

    3 heta varianter

    Franska med olivolja, rejält med sambal, pressad vitlök, johnnys senap, skinka och ost.

    Franska med smör, skinka, johnnys, jalapeno, ost.

    Hårt bröd (husman), salt smör, sambal och cheddarost sedan in i micron tills osten smält.

  • Ninnie68 12 juni 2011

    En av mina recept är på vanlig vitsås med räk- eller kräftstjärtar, krydda efter önskemål på med mycket ost och "tjoff" on i ugnen...
    Vitsåsen/stuvningen kan man ju använda vilka tillbehör som helst, så som vi sett i tidigare inlägg!
    Bra grund med andra ord...

  • miha 28 juni 2011

    skink&champinjon stuvning och ost
    eller skinka, ananas, bbq sås och ost

    (Y)

  • Litteli 4 juli 2011

    Skinka och banan är jättegott!(Y)

  • boz1965 4 juli 2011

    Det allra enklaste:

    Formfranska
    1 del chilisås
    2 delar ketchup
    Strimlad rökt skinka
    Strimlad ost

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.