Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Veckans erbjudande

  • The_mama97mia 20 januari 2010

    Det enda jag ska hålla utkik efter denna vecka är blandfärs hos COOp, TROR MAN MÅSTE HANDLA FÖR 300 FÖR ATT FÅ DET PRISET, Ja capslock....
    Lidl hade billig nötfärs men har nog missat det - tror det var ett må-ons erbjudande.

  • miia69 21 januari 2010

    Skrivet av Misty09 den 20 jan 2010

    Willys har denna vecka hel kotlettrad i bit för 36.90 kg och morötter för 2 kr kilo. Även pangasiusfile 29.90 st.

    Jag brukar helsteka kotletten med ben och allt, morötter,lök och kryddor. Sen skär jag ut köttet, gör sås på skyn, kokt potatis till . Sååå gott som skinkstek. Sen kokar jag en falsk köttsoppa på benet. Petar loss köttet och lägger tillbaka det i soppan. Morötterna passar ju där också(Y) Två måltider för liten peng så här i slutet av månaden (H)



    Hade jag missat - eller kanske snarare att jag inte riktigt visste något bra att göra på en hel kotlettrad. Så på väg hem från jobbet får det bli att hänga på låset till Willys o köpa så blir det bra middagar!

    Själv hittade jag otroligt fin (svensk?) nötfärs på ICA Viksjö för 49.90kr/kg - dessutom hade de lite svensk julskinka kvar för 19.90kr/kg som jag ska fixa till i småpåsar till kommande pastasåser och liknande. Dessutom hade de kanongoda blodapelsiner 1,5 kg för 19.90.

  • Maarden 21 januari 2010

    Skrivet av MosterNettan den 20 sep 2009

    Jag sparar mycket pengar på att handla i butiken nära mig, även om priserna kan vara lite billigare nån annanstans. Behöver då inte använda bil, det kostar ju också. Så resonerar jag.


    Instämmer! Det är väl bättre att handla i en hyffsat billig butik än att fara runt mellan 2-3 affärer och jaga extrapriser, om man inte är hurtig och traskar dvs. Bränslet kostar och man blir en väldig miljöbov.

    Om man lär sig mer om matlagning så att man kan ta tillvara på matvarorna på bästa sätt, sparar man pengar. Ät en billig soppa en gång i veckan. Tänk säsongsvis när det gäller frukt och grönt. Gör en mustig gryta på billiga grytbitar istället för att välja dyrt kött. Frys in och köp inte mer än vad ni kommer göra av med, det är så onödigt att slänga livsmedel som har hunnit bli dåliga.

  • Mistys 21 januari 2010

    Skrivet av miia69 den 21 jan 2010

    Skrivet av Misty09 den 20 jan 2010

    Willys har denna vecka hel kotlettrad i bit för 36.90 kg och morötter för 2 kr kilo. Även pangasiusfile 29.90 st.

    Jag brukar helsteka kotletten med ben och allt, morötter,lök och kryddor. Sen skär jag ut köttet, gör sås på skyn, kokt potatis till . Sååå gott som skinkstek. Sen kokar jag en falsk köttsoppa på benet. Petar loss köttet och lägger tillbaka det i soppan. Morötterna passar ju där också(Y) Två måltider för liten peng så här i slutet av månaden (H)



    Hade jag missat - eller kanske snarare att jag inte riktigt visste något bra att göra på en hel kotlettrad. Så på väg hem från jobbet får det bli att hänga på låset till Willys o köpa så blir det bra middagar!

    Själv hittade jag otroligt fin (svensk?) nötfärs på ICA Viksjö för 49.90kr/kg - dessutom hade de lite svensk julskinka kvar för 19.90kr/kg som jag ska fixa till i småpåsar till kommande pastasåser och liknande. Dessutom hade de kanongoda blodapelsiner 1,5 kg för 19.90.


    Fel av mig:(:(:(:( Den var benfri!! Jaja köpte ändå. Billigare blev det ju. Slapp betala för benet men missar soppan. Får bli skinksnitzel, stekt i skivor eller stekt som skinkstek istället.

  • smeand 21 januari 2010

    Skrivet av Maarden den 21 jan 2010

    Skrivet av MosterNettan den 20 sep 2009

    Jag sparar mycket pengar på att handla i butiken nära mig, även om priserna kan vara lite billigare nån annanstans. Behöver då inte använda bil, det kostar ju också. Så resonerar jag.


    Instämmer! Det är väl bättre att handla i en hyffsat billig butik än att fara runt mellan 2-3 affärer och jaga extrapriser, om man inte är hurtig och traskar dvs. Bränslet kostar och man blir en väldig miljöbov.

    Om man lär sig mer om matlagning så att man kan ta tillvara på matvarorna på bästa sätt, sparar man pengar. Ät en billig soppa en gång i veckan. Tänk säsongsvis när det gäller frukt och grönt. Gör en mustig gryta på billiga grytbitar istället för att välja dyrt kött. Frys in och köp inte mer än vad ni kommer göra av med, det är så onödigt att slänga livsmedel som har hunnit bli dåliga.


    Jag cyklar runt till de olika affärerna(H)

  • Mistys 25 januari 2010

    Denna vecka köper jag hel färsk kyckling på Willys för 19.90 kg. Blir ca 25 kr st. Sonen blir glad då det blir både kokt kyckling med currysås och hel grillad kyckling med potatisklyftor på bordet inom närmasta tiden. Några grapefrukt för 3 kr st blir det också.
    Fläskytterfile för 66.90 tror jag jag struntar i då jag köpte benfri fläskkotlett förra veckan.
    Men ev åker laxfile för 49.90 ner i korgen. Möjligtvis också lite tacotillbehör till helgen som var billigt.

  • The_mama97mia 25 januari 2010

    Host, heh, hmm... har gått igenom veckans reklam.
    Det blir nog kassler på Netto för 39 kr/kg. Färsk ananas 10 kr st.
    Från to - sö entrecote för 99 kr /kg. Och basmatiris 29 spänn/2 kg.
    PÅ ICA blir det Blandfärs, missade all färs förra omgången. Nu kostar det 39.90/kg (kortpris).

    Lönen har ju kommit så... nu kan vi köpa lite lyxigt igen hihi.

  • The_mama97mia 4 februari 2010

    *puff*

    Idag har jag provianterat så jag kan rida ut nästa snöstorm. Laddat för matlagningshelg. :)

    Lidl hade fin picnicbog för 39.90/kg, samma pris för fläskkarré i bit. Samt Blandfärs.
    2 kg kycklingklubbor för 30:-.

    COOP har goudaost för 29.90/kg.

  • hansdotter 4 februari 2010

    Tack för tipset! Jag ska köpa blandfärs i morgon... Kycklingklubbor lät oxå gott...
    Verkligen en bra tråd!

  • The_mama97mia 4 februari 2010

    Jag gjorde kycklingklubbor i ugn på ett pkt (1 kg) försvinnande gott, får ta fram det andra paketet o göra imorgon...

    Blandfärsen ska jag göra hemgjord kebab på. Det går alltid hem här.

    Picnicbogen går som sambalkotletter - toppengott, såsen är smaskens till sista slicken.

    ost - skadar aldrig att ha mkt av. (Y)

  • idea_ 4 februari 2010

    Gnurfen skrev för nån dag sen i en av trådarna om att spara pengar att man skulle köpa ost när den var billig och riva ner och frysa in, så detta är väll ett ypperligt tillfälle.

  • Gnurf 5 februari 2010

    Jo idea...jag köpte 2,5kg ost på Coop i veckan :p , å nu har en laddning pizzadeg åkt fram ur frysen så det blir Pizza även denna fredag (Y)

  • marielotta 5 februari 2010

    Pizza lät gott....tack för tips om ost. Ja, och även andra tips såklart :)

  • The_mama97mia 28 februari 2010

    Jag ska försöka hänga på låset till Lidl imorgon... Dom annonserade om kycklinglever för 15 spänn (500 g) samt lammfärs 500 g för 29.90!

  • idea_ 28 februari 2010

    Åhh, nu börjar man nästan tycka det är synd att Lidl inte finns här i norr :'( Men Ica har också några trevliga erbjudanden just nu, men själv försöker jag mig på lite frysrensning.:D

  • The_mama97mia 28 februari 2010

    ja förra veckan var det ICA som gällde, det var picnicbog, frysta räkor m.m.
    Det varierar.... har inte fått resten av reklamskörden än, blir väl imorgon, då får vi se vad konkurrenterna har att erbjuda.

  • lena4 1 mars 2010

    Coop säljer svensk nötfärs för 39:90 den här veckan. Då gäller det att bunkra.(Y)

  • The_mama97mia 2 mars 2010

    nu ni har mamamia handlat så jag rider ut ännu en storm.
    Det blev Lidl först med sagda kycklinglever, och lammfärs, samt tjock grillkorv för 19.90 (800g). Sen Netto där jag köpte tomater för tio kr kg, färsk ananas till xtrapris som jag inte minns nu, sen var det väl några andra tillbud jag tog där.
    Annars var det mest bunkra lite ö h t.
    På Lidl handlade jag för ca 200, på Netto för ca 500. har mat så det räcker i minst en vecka.

    Jösses vad jag slet med kundvagnar över isiga o moddiga parkeringar. Vem har sagt att shopping är ett nöje?
    Tungt o svettigt är det, hävdar att det går under motion!

  • redd 2 mars 2010

    Ett tips åt det lyxigare hållet är att köpa 1kg mozzarella ost på willys och riva ner och frysa till pizzan etc. Kostar 60-70kr och då kan man ju lyxa till det och äta mozarella, färska tomater, olivolja och flingsalt kvällen innan man river ner resten.

  • Mistys 3 mars 2010

    Jaha så har man då inhandlat färs på coop. Men den fabrikspackade för 39.90 var inget fin. Såg så fet och grovmalen ut så det blev deras butikspackade för 49.90 kr/kilo. Den var absolut {clap}super!
    Ibland får man helt enkelt lägga på ett par kronor.............

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.