Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ser ditt julbord ut ???

  • sju 22 september 2012

    Jag funderar på att skippa julfirandet i år och resa bort istället. :)

  • MosterNettan 22 september 2012

    Skrivet av sju den 22 sep 2012

    Jag funderar på att skippa julfirandet i år och resa bort istället. :)


    Funderar på att testa nåt julbord på Östersjön denna julen. Har börjat titta efter julkryssningar.

    Om inte, så gör jag som förra julen, ett öppet hus med jullunch för familjen mellan 10-14. Se ett tidigare inlägg i denna tråd.
    Resten av julen blir min egen!

  • MosterNettan 19 november 2012

    Skrivet av MosterNettan den 22 sep 2012

    Skrivet av sju den 22 sep 2012

    Jag funderar på att skippa julfirandet i år och resa bort istället. :)


    Funderar på att testa nåt julbord på Östersjön denna julen. Har börjat titta efter julkryssningar.

    Om inte, så gör jag som förra julen, ett öppet hus med jullunch för familjen mellan 10-14. Se ett tidigare inlägg i denna tråd.
    Resten av julen blir min egen!



    Jag har konstaterat att kryssning eller annan resa går bort pga priset. Åker två veckor senare istället och firar min födelsedag.

    Idag har jag skickat inbjudningar till La famiglia. Det blir Jullunch här hemma hos mig i år igen.

    Jag hoppar över kålsoppan i år, det var ingen hit för mina gäster. Ernstsalladen får också stå tillbaka.

    Gröt, skinka, köttbullar, vitkålssallad, Jansson det är vad dom vill ha. Då får det bli så.

    14.30 ska alla ha gått hem och då låser jag dörren om mig och KattFröken.

  • FiaBerg 19 november 2012

    Det verkar som om många här missar något av det viktgaste, DOPP I GRYTAN!
    Annars så har vi detsamma som dom flesta andra här, jag gillar fisk och kallskuret och sallader, gubben gillar det varma som köttbullar och prinskorv osv. Ingen gillar Janson förutom morsan som inte äter fläsk, så då får man göra det med.
    Dotern som är relativt nybliven vegeterian var orolig för julen, så i år blir det extra många laxsorter och skaldjur för hennes skull :-)

  • MrsC 19 november 2012

    I år har vi Juldagen med kalkon och Julstrumpa på Julafton och Julafton med alla julbordstillbehör på Annandagen pga. olika svårigheter att kunna träffas alla tillsammans, så det gäller att vara flexibel (H) Det blir en spännande och annorlunda jul i år!! (Y)

  • MosterNettan 20 november 2012

    Skrivet av FiaBerg den 19 nov 2012

    Det verkar som om många här missar något av det viktgaste, DOPP I GRYTAN!
    Annars så har vi detsamma som dom flesta andra här, jag gillar fisk och kallskuret och sallader, gubben gillar det varma som köttbullar och prinskorv osv. Ingen gillar Janson förutom morsan som inte äter fläsk, så då får man göra det med.
    Dotern som är relativt nybliven vegeterian var orolig för julen, så i år blir det extra många laxsorter och skaldjur för hennes skull :-)



    För min fd man var det jätteviktigt med dopp. Jag fick inte göra doppspadet, det skulle han göra själv så det blev riktigt.
    Jag smakade några gånger men det föll aldrig mig på läppen. Jag använder spadet till kålsoppa istället.

  • Tiissel 20 november 2012

    Vi har som tradition att några dagar innan jul baka "havrekex" som sedan alltid ingår i vårt julbord :) för mig är det inte jul utan det där "havrekexet" med julskinka på! Jag lägger upp vårt familjerecept så fort jag norpat det av pappa, men det finns säkert likvärdiga här på matklubben redan :)

  • Tiissel 20 november 2012

    Hittade ett snarlikt recept!

    Mjuka havrekex

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.