Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Nyårsfest för 16 pers!

  • Kicki8 3 december 2008

    Kräftröra servera på toast. Går bra att förbereda

    Dessa är goda men ska serveras varma.Helt ok om du gör det övriga rätterna dagen före.
    Västerbotten royal

    Denna gryta är godare dagen efter man gjort den. Servera tex med coops vildris vitt och svart ris blandat gott och snyggt,dock lite dyrare..
    Fläskfilégryta à la Ulrika

    Denna kan du baka och frysa in. Tag fram och tina. Servera med grädde och tex hallonsås(L)
    Gör en extra brukar ha en försvinnande åtgång... om du ej skär den i portionsbitar före servering.
    Sivs chokladkaka
    Lycka till

  • LaJefa 4 december 2008

    Skrivet av elpatron den 25 nov 2008

    Här kommer ett riktigt gott recept för nyår, men hade det tyvärr bara på kinesiska, men begåvade som ni är så kan ni nog fatta det. Håll till godo o smaklig måltid :)

    * 采购好酒 就上中国供应商 [厨具] 品味优质生活 厨具展销
    * [化学] 涂料产品专场 优秀品质不容错过
    * [运动] 冬季也低价 各类插户外 溜冰滑雪用具大展销
    * [模具] 模具特卖会 快来选购子报低价 子报低价
    * [服饰] 时尚帽子展销 总有一款您想要
    * [电子] 小电子报头大展销
    * [化工] 专业品质 优秀混合设备推荐
    * 采购好就上中国供酒 应商 [厨具] 品味优
    * [化学] 涂料产品专场 优秀品质不容错过
    * [运动] 冬季也户外 质生活 厨具展销溜冰滑雪用具大展销
    * [模具] 模具特卖会 快来选购
    * [服饰] 时尚帽子展销 总有一款您想要
    * [电子] 小电各类插头大展销
    * [化工] 专业品质 优秀混合设备推荐就上中国供酒 应

    Ändra gärna såsen i 5e raden till ngt som passar lite bättre till köttet....Bara ett tips (Y)


    kan rekommendera att byta ut rått-köttet mot skallerormskött...absolut smaskens... :)

  • irene43 4 december 2008

    Skrivet av fritzie76 den 25 nov 2008

    Vi ska ha nyårsfesten i år och det ska ju bli roligt.....men samtidigt har jag lite panik för vad vi ska bjuda på!

    Jag är inte så bra på att göra mat och speciellt inte till så många. Jag behöver förslag på mat som är lätt att göra och går att förbereda dagen innan och bara värma på själva nyårsafton. Gärna något med fläskfilé.

    Funderar lite på om man ska bjuda på kall fläskfilé men det känns lite somrigt...Kanske en gryta?

    Detta med maten stressar mig otroligt mycket och är rädd att jag bara kommer känna mig stressad hela kvällen....

  • irene43 4 december 2008

    du kan göra tjälknöl dvs rostbiff eller annat bra kött som skall vara fryst och sätta in i ugnen på låg temperatur över natten och du kan även göra paj på file som du kan frysa och bara sätta i ugnen på nyårsafton. Hoppas du blir lite hjälpt ialla fall

  • Nhg9 8 december 2008

    Jag har ett recept men för hur många vet jag inte riktigt. Jag gjorde tre dubbel sats när vi var 29 stycken.
    Kotletter eller fläskfilé (jag brukar räkna på 100 - 150 g per person)
    2 burkar creme fraiche
    3 dl grädde
    1 dl soja
    2 tsk sambal
    175°C i ca 30 minuter (är lagom för fläskfilén, lite längre för kotletterna)
    Jag serverade sallad och potatisgratäng till.
    Allt gick åt!
    mvh Efva

  • The_mama97mia 25 december 2009

    *puff* kan puffa vilken tråd som helt egentligen, men vi ska har en liten fest på nyår med typ 10 - ? folk.
    vill ju gärna ha ngt bra till förrätt - som förstås går att göra typ dagen innan eller i alla afll flera timmar innan...
    Sen till huvudrätt tänker jag mig nog ngt dubbelmarinerat kött o ppot gratäng
    efterrät - gärna ngt portionsaktigt

    förslag mottages tacksamt :D

  • ros 26 december 2009

    :)Denna efterrätt gjorde jag till julafton, som uppskattades av hela familjen
    Julpannacotta

  • Mistys 26 december 2009



    Perfekt mat till nyår som ska göras i förväg. Minimalt med arbete på festdagen. Serveras med fördel med Rödvinssås med sting

  • asasto 26 december 2009

    Till förrätt kan man ju göra någon laxcheesecake, en sån kan man ju göra dagen innan och sedan bara lägga lte bladgrönt på en liten tallrik och ställa dit en tårtbit av cheesecaken och servera.

    Efterrätt: Tramisu blir oftast bäst ifall den får stå nägon dag i kylskåpet och den går utmärkt att göra i portionsformar och sedan då man tar fram dem pudrar man dem bara med lite choklad och serverar.

  • d98pippi 27 december 2009

    Håller med om att pasta med fläskfilé och gräddsås med dijonsenap är en riktig höjdare! Stek fläskfilen i förväg ( som du bankat ut lätt så blir resultatet bättre). Tag vara på stekskyn! Vispa ur pannan med vatten mellan varje omgång du steker och häll skyn i ett litermått, ställ i kylen i väntan på den stora dagen. När det är så dags är det bara att koka upp grädde, hälla i steksky, lite dijonsenap och soja och så i med fläskfilen så den blir varm. Hur mkt av varje? Testa dig fram! Eller sök recept.

    Jag tycker annars att Arlas italienska lax är dödsbra om man har många gäster, där kan alla grönsaker förberedas och sen blir tillagningen otroligt enkel. Och det är väldigt gott! Smask!

    Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.