Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lågprisvaror (ex. Eldorado) som är bra?

  • sim2fil 15 juni 2011

    Euroshoppers frysta hallon är i särklass de bästa jag provat, har slutat köpa andra märken.

  • Okänd 15 juni 2011

    euroshoppers bríeost är kanongod. Även eldorados kebabsås är godare än många andra.

  • kurrekock 15 juni 2011

    Nu kommer jag låta som en suring ordentligt. Har själv varit student så jag vet hur det kan vara. Jag prioriterade dock bort alkohol till förmån för ordentlig mat. Där ger man sig själv kanske 3-4 rejäla kassar extra med mat per månad. Sen vill ju jag gärna se att vi i Sverige äter svenskt och inte importerat. Detta pga miljö, djuromsorg och arbetssituationer. Så snåla på maten är väldigt fel enligt mig. Lev och ät gott istället!

  • EidAn01 15 juni 2011

    Jag håller förstås med om det som kurrekock skrev i inlägget innan, men annars kan jag tipsa om euroshoppers ost-tortellini(torkad). Enligt mig smakar de SÅ mycket bättre än alla andra tortellinimärken. Fast det beror ju så klart på smaken, precis som allt annat^^

  • Mistys 15 juni 2011

    Skrivet av kurrekock den 15 jun 2011

    Nu kommer jag låta som en suring ordentligt. Har själv varit student så jag vet hur det kan vara. Jag prioriterade dock bort alkohol till förmån för ordentlig mat. Där ger man sig själv kanske 3-4 rejäla kassar extra med mat per månad. Sen vill ju jag gärna se att vi i Sverige äter svenskt och inte importerat. Detta pga miljö, djuromsorg och arbetssituationer. Så snåla på maten är väldigt fel enligt mig. Lev och ät gott istället!


    Fast lågprismärkena och kedjornas egna varor är ju ordentlig mat! Och man behöver inte "snåla med maten" för att man handlar ekonomiskt och många gånger bättre varor. Som jag skrev tidigare ofta tillverkade i samma fabriker som dyrare kända märken och ofta med bättre råvaror. Dessa märken har också ofta fått bättre i tester. Ett ex är fiskpinnar där findus fick mycket dåligt pga av lågt fiskinnehåll och utblandat med massa skräp och Eldorados egna fick bäst pga högst fiskinnehåll och godast smak. Så dyrast och mest känd är inte alltid bäst. att köpa kända märken är ofta bara att skänka pengarna till jättarna som sen lägger dom på höga VD löner och massa reklam i tv och tidningar. Lågprismärken syns sällan i tv:s reklamfilmer .

  • Mjum 15 juni 2011

    Skrivet av tangatore den 13 jun 2011

    Tack för alla tips! Fortsätt att fylla på om ni har fler... Ska absolut testa Willys Ketchup och se om den håller måttet... :)


    Jag kan inte tipsa om någon budgetketchup då vi oftast kör på Felix, men en jag kan VARNA för är Euroshoppers. Brundassig i färgen och smaken ska vi inte prata om... *ryser*{sick}

  • DoctorWho 15 juni 2011

    Passerade tomater finns att köpa på Lidl i STORA tetrapack med skruvkork. Jättegod! Även Lidls passerade tomater och krossade tomater på burk är jättegoda. Vi köper inga andra.
    Strösockret på Lidl i enkilos påsar är bra och får lättare plats i köksskåpet.

  • KimOfDrac 15 juni 2011

    Netto och Lidl har ofta erbjudanden på "vanliga" märken, så då köper jag :) Annars köper jag gärna Eldorados frysta grönsaker eller de som de har på burk.

    Jag tycker att Eldorado har mycket bra saker och föredrar dom framför Euroshopper.
    På Hemköp köper jag Monte Castello pasta i storpack. Superbilligt och lika god som vilken pasta som helst.
    Hemköps egna märke Garant är också bra och billigt.

    Vi är två vuxna och lägger ca 1500 på mat i månaden och sist när vi storhandlade på Hemköp och fyllde frysen rejält gick det på runt 800 kr.

  • The_mama97mia 21 juni 2011

    Så här till midsommar är det ju en massa sill till bra pris.
    Jag har köpt ett märke som heter Klädesholmen, både matjessill och ansjovisfiléer med tror jag, har varit mkt bra produkter.
    Senast var på ICA, matjessill.

    NETTO har en sorts matjessill som heter ALAX, helt OK, mycket billigare än Abbas.

  • enaw 21 juni 2011

    när det gäller ketchup så vår favorit här hemma en från Lidl -1 kg kostar typ 6 kr och den är godare än Willy´s (enligt oss då *S*) nästan så att den är godare än Heinz också...

  • The_mama97mia 21 juni 2011

    Ketchup är jag ingen finsmakare av, Lidls duger bra.

    Alla sorters pasta är lika bra av billigare märken än Kungsörnen och Barilla, tycker jag.

    Och Lidls jordnötter, mkt billiga - lika bra som Estrellas.

    DÄremot en del chips o sånt, där vill jag nog ha OLW eller Estrella.... ELler svenska lantchips...

  • Ingela_w 21 juni 2011

    Willy´s säljer bacon i storpack, tror det är Eldorado, som är otroligt god.
    Jasminriset från Eldorado är också super.

  • The_mama97mia 21 juni 2011

    Transporter tipsade om socker i enkilospåsar, det har jag även köpt på Netto, billigt o bra.

  • safir74 21 juni 2011

    Nu har jag testat Garants Prästost från Willys. Den är lika god som Arlas (Y)

  • Mistys 21 juni 2011

    Eldorados långkorniga ris har också fått bäst i test i en tidning. Tycker det är likvärdigt med Uncle Bens.
    Ingela w: Håller med dig om baconet. Bättre än alla sorter jag testat...och köttigare fast ändå med lagom mycket fett kvar för smakens skull.

  • DoctorWho 22 juni 2011

    Willys kryddiga korvar av märket Garant är godare än Scans, och de är billigare också!

  • Mistys 23 juni 2011

    Här är ett test som visar att dyrast inte alltid är bäst. I detta fall tvättmedel!

    http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11446.ece/BINARY/26701.pdf

  • Nicothekid 23 juni 2011

    1800 skivor räcker ett tag

    Skrivet av redd den 12 jun 2011

    Det här ligger väll i lyxligan men Willys har börjat ha ett sortiment av korvar av bättre kvalitet. Köpte en italiensk med 156g köttråvara per 100g korv. Priset låg på 160kr/kg tror jag.

    Kan låta dyrt men har man en skärmaskin så är det bara att sätta så tunt man kan eftersom det är otroligt mycket smak i korver, själv körde jag 0,2-0,3mm och då bli det ett par skivor på 40-50cm korv =). Skärmaskin gör f.ö. att du kan göra billigt pålägg i långa banor och förvara i frysen, normalt till halva priset mot priset på skivat.

    Garant håller generelt bra kvalite på det jag har testat, grillkorven med 80-85% är bland bästa jag testat på många år, dock är mjölet och i synnerhet rågsikten en riktigt sorglig historia.

    Sedan är väll tumregeln att ju mer processad maten är ju mer skit trycker dom i för att pressa priset. Så se upp med halvfabrikat.

  • irht 23 juni 2011

    Kan bara säga: Prova Lidl Muesli Special (Goody). Underbar, tycker en som förut mest tyckt att mysli smakat gammal strö och halm. Finns både med och utan nötter (gröna och blå påsar) Dessutum bra mycket billigare. Kanon, att även göra smuldeg till paj genom att byta ut lite mjöl/havregryn i kakor.Bara att prova sig fram. Eller smält bara bra mörk choklad, rör i mysli och låt stelna.( Rulla bollar, ev. i cocos) Om man inte tillför socker, blir det inte så onyttigt godis/kakor. Lidl har bra mörk 70% choklad och även den är billig.
    Tanten

  • agdashulda 23 juni 2011

    Coop's Xtra pasta är helt ok, Hemköps Garantprodukter håller överlag hög kvalitet. Jag själv köper ingenting som inte håller hög kvalitet eller som jag inte tycker smakar bra. Tyvärr har man ju så dåligt minneså jag kan inte varna dig för de värsta fällorna. Ibland kan det faktiskt löna sig att köpa storpack även om det kostar mer just då, eftersom portionspriset kan bli avsevärt mindre.
    Ett exempel är Findus Potatismos, 6 port kostar ca 15 kr och 12 port kostar ca 20 kr. Dubbelt så mycket för en bråkdel till i kostnad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.