Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • annikanord 8 april 2009

    Lidl är gott o billigt! men stressigt i kassan!

  • The_mama97mia 8 april 2009

    Skrivet av annikanord den 8 apr 2009

    Lidl är gott o billigt! men stressigt i kassan!


    Här har dom byggt om kassorna! Anpassat sig till svenska kunder!
    Men jösses flickor vad vi lärt oss att packa fort med de gamla kasslinjerna på LIDL!!!!

  • MammaLena 8 april 2009

    mamma97mia trodde i min enfald att min man och jag var ensamma om att skriva köpeliste utefter reklamen man får i brevlådan och att avverka butikerna vartefter. Men det är vi inte.
    Det blir många gånger billigare att handla på det viset för oss, numera så kan man även kolla de flesta butikers erbjudanden på nätet. N u höll jag på att halka av tråden lite.
    Det är inte mycket som enligt mina ögon är billigare på Lidl än på ICA och övriga kedjor. Men deras frystorkade persilja på burk är billigare än på andra ställen så det köper jag mycket av.

  • cgubb03 8 april 2009

    Skräck!

  • elvisfreaket 9 april 2009

    Gillar inte lidl... Inte bra varor.. ingen sortiment alls..:@

    TACKA VET JAG ICA...(Y)

  • 123Linnea 9 april 2009

    Ni är ju helt galna som orkar hålla på med en utömd tråd så länge!!!

    ... och nu är jag lika galen, som skriver här....

  • AnnaLenaN 9 april 2009

    Är det någon som har lagt märke till att alla deltagarna i Halv åtta hos mig (program på tv 4) handlar på Lidel. Vilket sammanträffande.

  • josefink83 9 april 2009

    Tycker att Lidl är rörigt och har inte allt. Ica är bättre och frächare.
    Har också funderat över Lidlreklamen i Halv åtta hos mig...

  • chrtja 9 april 2009

    Lidl har en del varor som är riktigt fantastiska. Jag köper inte allt där men besöker den ofta. Sedan tycker jag om känslan som när jag är i livsmedelsaffärer utomlands, det är spännande att prova sånt som man inte använt förut.

    Civapcci med 97% kött perfekt en bråttom dag. Tyska korvar med hög kötthalt.

    Nackdelen är klart begränsat sortiment och okunnig otillgänglig personal och kassa systemet på många av dom

  • Maca 9 april 2009

    Lidl är bra men har inte så mycket att välja mellan med reklamen har dom verkligen lyckas oftast handlar jag på Willys eller ica

  • poffa 9 april 2009

    Det jag verkligen avskyr med Lidl, är deras kassa/bandsystem. Hela grejen är ju omvänd mot andra affärer. Får alltid känslan av att dom vill slänga ut en så fort man betalat. :p

    I övrigt gäller det att plocka ut godbitarna ur sortimentet. Precis som hos andra.

  • Clowna 27 april 2009

    Lidl är en skräck. De har inget bra sortiment, dåliga varor och kasst system vid kassan. Man hinner ju knapp packa upp varorna förrän man ska ta ner dem igen.

  • Okänd 27 april 2009

    Visst är lidl skräck och pest, men framförallt är de bluff!
    De hade för ett tag sedan reklam om ankbröst, Var där när de öppnade men då hade inte de varorna kommit. Leveransen skulle komma runt halv tolv sa de.
    Åkte tillbaka klockan 12, fortfarande bara en reklamskylt på frysen där ankbrösten skulle ha legat.
    Frågade samma personal som jag pratat med tidigare och fick då svaret: Ankbrösten är tyvärr slut!
    Sade då till om att man borde ta ner eller meddela att det inte fanns några fler ankbröst. Svaret var förbluffande: Alltid lockar det nån att komma hit!
    Fy för Lidl!

  • dalatjej35 27 april 2009

    Handlar ej på lidl pga arbetspolitiken. Sen är de väl inte så billiga längre heller??
    Själv blir det City Gross som jah handlar mest på.

  • sme 27 april 2009

    Skrivet av MammaLena den 8 apr 2009

    mamma97mia trodde i min enfald att min man och jag var ensamma om att skriva köpeliste utefter reklamen man får i brevlådan och att avverka butikerna vartefter. Men det är vi inte.
    Det blir många gånger billigare att handla på det viset för oss, numera så kan man även kolla de flesta butikers erbjudanden på nätet.


    Detta gör vi oxå och det blir möe billigare, för Willys är inte så billig som dom har varit förut, handla kött där går inte längre, annars är vi Willys kunder

  • petralainen 2 maj 2009

    tro det eller ej....men handla tex. fiskpinnar eller korv på lidl så har de mer köttinnehåll än vad de flesta andra butiker har, tex ica. man behöver ju inte viga sig helt till lidl men kolla, de har varor som definitivt funkar lika bra om inte bättre än andras :) kolla innehållsförteckningen :D

  • boz1965 2 maj 2009

    Skrivet av annikanord den 8 apr 2009

    Lidl är gott o billigt! men stressigt i kassan!


    Jag plockar ner varorna i min egen takt och struntar fullkomligt i om det tornar upp sig på kassadisken - det får ta den tid det tar. Tänker inte låta mig stressas bara för att Lidl inte har vett att bygga ordentliga kassor.

  • boz1965 2 maj 2009

    Skrivet av 123Linnea den 9 apr 2009

    Ni är ju helt galna som orkar hålla på med en utömd tråd så länge!!!

    ... och nu är jag lika galen, som skriver här....


    Det var du själv som sa det! :D

  • Gunila 2 maj 2009

    Skrivet av JE den 23 dec 2007

    Jag måste erkänna att gillar tv reklamen som ica kör och lidl har lyckas perfekt med sin reklam:D Vad säger ni? Vad gillar ni av lidl mat produkter?

  • Gunila 2 maj 2009

    Skrivet av evaldo den 24 dec 2007

    Jag gillar inte Lidl så värst mycket, visserligen är mycket av deras produkter billigare men de har ingen ordning i butikerna tycker jag . Alltid något som är slut när man ska ha det.
    Sen är personalen ganska okunniga om man frågar någonting.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.