Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • Sandra77 16 februari 2009

    Jag tycker inte att det är nått fel på Lidls mat eller produkter(Y). Vi handlar endel där, men mest på coop eller faktiskt netto. Nån gång då och då även på Willys. Varken jag eller sambon har körkort och Willys ligger en bit bort från oss. Ica går jag sällan till, bara nödvändiga saker, eller om man ändå är där. Svindyrt!!!!!! Jag är arbetslösoch har inte så mycet att handla för

    Trevlig sida förresten, är ny här(H)

  • Sandra77 16 februari 2009

    Jag tycker inte att det är nått fel på Lidls mat eller produkter(Y). Vi handlar endel där, men mest på coop eller faktiskt netto. Nån gång då och då även på Willys. Varken jag eller sambon har körkort och Willys ligger en bit bort från oss. Ica går jag sällan till, bara nödvändiga saker, eller om man ändå är där. Svindyrt!!!!!! Jag är arbetslösoch har inte så mycet att handla för

    Trevlig sida förresten, är ny här(H)

  • shalona 16 februari 2009

    Tycker Lidl blivit mkt. bättre nu än i början. Tagit in mer svenska produkter som i vilken matbutik som helst, men oftast till ett bättre pris. :)

  • shalona 16 februari 2009

    ...Dock inte min favoritbutik...men iaf. :)

  • SofieJa 16 februari 2009

    Jag handlar en del saker på Lidl, tex handdisk, maskindisk, toapapper, hushållspapper, kolsyrat vatten mm. Men jag handlar aldrig något ur deras färsk sortiment.

    De har även en del roliga annorlunda kakor och godis.
    Dottern älskar deras gifflar med choklad i.

  • tankgirlie 17 februari 2009

    Jag gillar verkligen att handla på lidl, billigt och det är kul när dom har lite udda grejer i butiken som tex när dom kör amerikanska veckor.......deras bakeoff kit med amerikanska muffins är oslagbart goda och perfekt att slänga ihop om man får oväntat besök :) Synd dock att man alltid måste komplettera handlingen i en annan butik då dom inte har precis allt man behöver på lidl.

  • Change 20 februari 2009

    Lidl, tja man får vad man betalar för. Deras kaffe t ex innehåller 7ggr mer nickel. Nej tack!

  • Gnurf 20 februari 2009

    Oj!! :'( Var har du hämtat den informationen ifrån? Hur står det sig map gränsvärden?

  • croxie64 20 februari 2009

    Vi har Lidl här i England också. Har varit där en eller ett par gånger och jag går hellre till Tesco. Vet inte hur det är på andra ställen, men vad jag minns från Lidl i Chesterfield var att man kunde inte komma från känslan av att man handlade mat i en lagerlokal.

    En konstig känsla.

  • Gnurf 20 februari 2009

    http://bohuslaningen.se/nyheter/sverige/1.132629

  • ancad 21 februari 2009

    Hej
    Vi har 2 lidl och det råder samma kaos på båda butikerna. Jag gillar inte när man har grönsaker i en korg och katt/ hundmat i korgen brevid.
    Handlar mycket på cit gross som är en mycket trevlig affär saknar bara själv scanning:)

  • ulfwiman 21 februari 2009

    Jag bor granne med LIDL utanför Xania på Kreta.
    Alltid fullt kaos i butiken och ingen vet någonting.
    Handlar bara det mest nödvändiga där öl, läsk, vin och toapapper.
    Föredrar Marinoupolos (Ica) framför IN.KA (Coop).
    Kött och fisk köper jag av lokala slaktaren respektive fiskhandlaren.
    Grönsaker köper jag på marknaden i stan, garanterat
    nyplockat och färskt året runt.
    Man handlar på ett helt annat sätt när man bor utomlands
    och försöker gynna lokala leverantörer ex:Cretan Farmer
    för alla charkvaror.

  • puntella 22 februari 2009

    Jag brukar handla pa Lidl ibland här i Holland, men Aldi är närmare (typ samma sak men finns inte i Sverige) sa det blir mest Aldi.
    I Sverige har det varit sa mycket tjafs om svenska produkter sa de har börjat med Arla osv där, det är inte sa här (fast har ju funnits betydligt längre här).
    Här säljer de t.ex. fryst sushi, vin osv
    Har absolut inget problem med deras produkter, smakar bra.

  • millasmamma 29 mars 2009

    Lidl är ingen affär jag storhandlar i men som jag ändå gärna besöker.
    De har nu fått in många varor som också finns i de flesta andra butiker.
    När Lidl kom till vår stad så skulle det t.ex inte vara söndagsöppet men där blev det snabbt ändring. Kunderna gick ju till de andra butikerna.
    Hur personalen behandlas får jag som kund inte veta något om.

  • redd 30 mars 2009

    Är på Lidl väldigt sällan sedan dom bytte märke på glasflaske ölen, förut var jag väll där varannan vecka och fyllde på.

    Men rekomenderar deras reklam-mail även om man får den på tok för tidigt, ibland har dom någon rolig vara som faktiskt är värd att åka och köpa.

  • marialm 30 mars 2009

    Lidl har vissa varor som har hög klass bla deras sylter och juicer. Deras kycklingkrydda gör en helt vanlig stekt kyckling till en höjdare.

  • bakjouren 30 mars 2009

    Jag handlar mycket på lidl, så mycket så att det nu för tiden blir "dyrt" där också. De har mycket av de svenska varorna alltid billigare och oftast mycket billigare(Y)

  • Frogprincess 30 mars 2009

    Jag är inte på Lidl mer än någon gång i bland och då kollar vi oftast igenom korgarna efter saker. Ingen mat alltså...
    Fast nu har jag ett "köpstopp" på ett år så nu är jag där ännu mindre...

  • moysan 30 mars 2009

    Jag är ica kunde. Men i ica där jag bor är ingen höjdare. När jag vill ha bra frukt och grönt ¨å handlar jag på lidl.

  • The_mama97mia 30 mars 2009

    Vittjade brevlådan idag på typ tre kilo reklam. Jag sätter mig då o kollar igenom o sen skriver jag en köpe-lista, vad som är billigt var. Jag bor i en liten stad o det är inte långt mellan butikerna. Sen bockar jag av listan vartefter jag avverkar butikerna. Lidl har nu typ mexikanskt tema, det blir att bunkra lite, tacos på längden och tvären är poppis här.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.