Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • Frita 29 december 2008

    Jag gillar lidls mat, deras djupfrysta klyftpotatis, kycklingvingar, räkor av alla de slag, spenat mm är helt överlägset godast.. Plus billigast. Att personalen aldrig kan svara på något år ju väldigt synd, men de verkar ju ha en medelålder på 18 år. Hur som helst finns det ju massor med folk som handlar på lidl och verkar gilla det, du behöver inte vara rädd för att prova! Kassan är ett kapitel för sig, men om du plockar ner sakerna i påsen på en gång, istället för vagnen så går det ju smidigare.

  • anette69 29 december 2008

    i våran lidl så har man bytt kassorna till vanliga kassor som man har i alla andra mataffärer...kanonbra...så klaga på det hjälper.

    :D

  • Tjobbe 29 december 2008

    För min del handlar jag det mesta på ICA. Jag har varit inne på Lidl & handlat "bra att ha saker" ett par gånger. Tyvärr så är det nog så att Lidl bara väntar på att alkoholmonopolet ska försvinna! Hela affären är ju uppbyggd som ett snabbköp för sprit eller hur! Vad det gäller matvarorna så är det inget fel på Lidl:s grejor (man kan faktiskt köpa Scan-varor där också!). Men sortimentet är alldeles för litet. Jag VÄGRAR att åka till flera affärer för att få tag på dom saker jag vill ha!! Se´n spelar det ingen roll om jag tjänar tie spänn på att köpa en del av sakerna på Lidl.

    Ät gott & må bra!

  • schmitz 14 januari 2009

    kvarg!!!!!!!!!!!!!! typ. 12,2g protein, 0,5g fett, knappt 3g kolhydrater... billig och sjukt gott med bär å nötetr till. 500g ^^

  • Dunadain 14 januari 2009

    Själv använder vi lidl endast för inköp av vissa produkter, vilket vi gör med i stort sett alla butiker, såsom netto,ica,coop,willys m fl. Tillsammans gör dom ett bra urval av produkter för oss, finner oftast det mesta, och till bra priser, då de konkurrerar med varandra. Korv, glass, långtids mjölk är deras bästa varor, men visst finns det en del annat oxå.

  • bagitor 15 januari 2009

    Skrivet av JE den 23 dec 2007

    Jag måste erkänna att gillar tv reklamen som ica kör och lidl har lyckas perfekt med sin reklam:D Vad säger ni? Vad gillar ni av lidl mat produkter?



    Jag tycker inte om Lidl

  • Matvagott 15 januari 2009

    :)Hejsan på er ....

    Lidl har billiga grönsaker.

    Har ni provat deras frysta grönsakspåse med broccoli, blomkål och morötter.

    Och så har de ju alltid nästan något bra erbjudande på specialvaror..

    Ha det...:)

  • todiiloo 16 januari 2009

    Vi handlar 95% av all vår mat på ICA, då främst ICA Maxi som vi båda trivs bra och tycker har både bra sortiment, kvalité och pris. (våran maxi går in för att ha bra priser). Vill jag prova nåt nytt åker vi oftast till ICA Focus (vid Liseberg) de är visserligen hutlöst dyra, men jag har aldrig tidigare varit med om en butik som har så otroligt brett sortiment av alla möjliga varor.

    Men vi stannar emellan varven till både vid Willys och Lidl. Willys för att vi tycker att Eldorados pulvermos är bäst, och Lidl för att vi gillar deras frysta vitlöksbröd och så har de skivad kycklingfilé som är urgott på smörgåsen. Godiset ger jag dock inte mycket för tycker de sorter jag testat har smakat som att det var av riktigt dålig kvalité. Och glass äter jag inte, eftersom jag är laktosintolerant.

    Vi skulle dock inte veckohandla på vare sig Willys eller Lidl, Willys har alldeles för ofräsch grönsaksavdelning och Lidl har för dåligt utbud, plus att de ju verkar sälja mest halv- och helfabrikat.

    Coop sätter jag helst inte min fot i, där kan vi prata om överpriser. I alla fall de Coop-butiker som ligger närmast oss. Till och med vår lilla kvarterskiosk är billigare än Coop.

    Och vår närmaste Hemköpsaffär är en katastrof, jag tycker synd om gamlingarna som inte är lika mobila utan är tvungna att handla i den butiken´. För den är både rörig och snuskig. Och så får man vakta som en hök för att slippa få med sig varor med utgånget datum. Har hittat kött som var mer än en vecka för gammalt... :'( (N)

  • soderen 16 januari 2009

    Jag har handlat en hel del på Lidl. Ibörjan blev det mest juice och läsk.
    För ett par år sedan var jag med min österikiska väninna, då fick jag upp ögonen för mycket fler varor! Handlar inte där dagligen utan ca 1 gång i månaden.
    Veckohandlingen sker på Willys.
    Ha de gott

  • musqot 16 januari 2009

    En müsliblandning brukar jag köpa på Liedl, innehåller en massa nötter och frukt. Inte bara flingor som i många andra fabrikat. Men det är det enda jag åker till Liedl för. Kan passa på att köpa lite annat ocksa, men inte för mycket, det är för jobbigt med kassorna.

    todiiloo: de få gånger jag köper pulvermos så är det också eldorados. Finns inget annat som smakar potatis.

  • nettans 16 januari 2009

    Jag vet inte om någon skrivit om detta innan, orkar inte läsa igenom alla inlägg. Men det gäller deras frysta kyckling, den fick BÄST I TEST faktiskt och jag trotr det var Alexandra Zassi och nån mer som hade gjort testet. NU hittade jag en länk på GP:s hesida. Kolla in här:

    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=763&a=467352

  • mateva 16 januari 2009

    :D Jag handlar på Lidl ganska ofta. De har utökat antalet varumärken som vi är vana med. Jag tycker det är snobberi att inte erkänna att man handlar där det är billigt. Jag vet att flertalet som säger sig "skulle aldrig kunna tänka mig" i själva verket gör det.
    Håller med om att pesonalpolitiken är usel men det gäller även alla snabbmatkedjor, handls i övrigt är lika dåligt, reklamutdelare, och tusen och åter tusen andra arbetare men tas det upp , NEJ, inte ett ljud.

  • nettans 16 januari 2009

    Deras choklad är jättebra och billig!

  • Babzan 16 januari 2009

    Grönsaker och frukt(Y)

  • Summerwind_ 16 januari 2009

    Handlar alltid mjölk på Lidl. Är inte särskillt rädd för produkter med lång hållbarhet. Tycker det känns skönt att kunna sköpa hem ett flak mjöl som räcker i minst två veckor. Dessutom är deras Chicken gordon Bleu och Oxpytt mycket gott och bra att ha i frysen när det är ont om tid!!!

    (Y)

  • Maahl 16 januari 2009

    Vi brukar köpa öl på Lidl, inte så ofta men dom brukar ha lite roliga ölsorter som man inte hittar på ICA. Vi har köpt fryst färsk tonfisk där också typ två gånger.

  • JessicaM 16 januari 2009

    Vill man handla billigt får man ta att servicen och ordningen är lite sämre tycker jag.... :D

    Märkesvarorna på Lidl är ju inte sämre än de som säljs på Ica o konsum... det är ju samma.... Löfbergs kaffe fyndade jag sist jag var där; 10 kr billigare på 1 pkt är mycket tycker jag..... (Y)

    Grönsakerna på Lidl är i regel billigare...... :D

    Alla goda korvar m.m som jag äter när jag är nere i Europa på semester återfinner jag på Lidl! (Y)

    Men det finns mycket skräp där också.... så jag handlar på lite olika ställen, ibland har jag "ica-humör" ibland "willys-humör" ofta "coop-humör".... Jag är en otrogen konsument..... :p

    Trevlig helg på er.....

  • pinglan_76 16 januari 2009

    Jag gillar mycke av lidls produkter... framför allt deras frukt och grönsaker. I min butik är de alltid fräsha varor och till bra pris, handlar nästan alla mina grönsaker där!

  • monicadanell 16 januari 2009

    Jag handlar på willys eller ica maxi bra pris
    ibland hemköp men dom är så dyr på mycket

  • monicadanell 25 januari 2009

    kan man frysa creme fraiche

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.