Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • The_mama97mia 15 oktober 2008

    Håller med Babzan, här har dom också byggt om kassorna! Vilkern revolution! Plus att dom säljer skvallerpressen. Bra så man inte behöver åka till två butiker.
    Idag på chatten rekommenderade jag Lidls mini vårrullar, frusna, man värmer dom i ugn o jag serverar med en dopp kopp soja, en med sweet chilisås. Mums som fingermat eller snacks till drinken.

  • Geronimo 15 oktober 2008

    VAR, ligger dom kravmärkta produkterna hos Lidl?:'((N)

  • Smulpajen 15 oktober 2008

    Skrivet av Linlock den 12 okt 2008

    Lidl har en del varor jag inte klarar mig utan! Framförallt- superbillig mjölk med lång hållbarhet! Bara att bunkra i skafferiet!
    De har även mjöl med hög proteinhalt vilket är perfekt när man ska baka bröd! Jag handlar där regelbundet, men nog är det en VÄLDIGT stor avdelning med godis och allmänt skräp (chips, kakor, snacks osv). Fast tusan vilken god glass de har.. jag som inte ens gillar glass.(H)

    Ursäkta att jag säger det, men den mjölken verkar inte vara färskvara precis:'(

  • Geronimo 15 oktober 2008

    Det finns leverpastejer som ser likadana efter ett år
    Jag äter dom inte!:@(N)

  • boz1965 15 oktober 2008

    Jag såg ett reportage i ett magasinsprogram i SVT för många herrans år sedan om en köpt sockerkaka, liggandes i sin obrutna plastförpackning, som någon hade sparat i 7 år för skojs skull. Man tog den till ett laboratorium och testade den och resultatet blev att det var inget som helst fel på den, den var fullt ätlig. Så jag undrar vad vi egentligen får i oss när vi köper färdigvaror.

  • MissBi 15 oktober 2008

    :@ brrr, är allergisk mot ordet Lidl, eftersom jag fick mögliga produkter där en gång. När jag skrev till dem och reklamerade ( en butik i Skene), då jag bor långt ifrån butiken, så fick jag tillbaka brevet med posten. De hade ingen brevlåda, stod det på kuvertet! Och ingen svarade på tel.numret till Lidl i Skene (N) ???

  • Tingeling13 16 oktober 2008

    Det enda jag handlar på Lidl är godis, om jag ens handlar där, det händer mycket sällan.

  • Babzan 16 oktober 2008

    Är det någon som har testat att köpa kött - typ köttfärs, fläskfilé´på Lidl? Jag har aldrig gjort det även om det numera står Scan på vissa förpackningar så KAN JAG BARA INTE! :( Löjligt kanske eftersom jag köpte kött på Lidl i Tyskland och det smakade utmärkt :)
    Förresten köpte jag fläskfile´på Maxi häromdagen och den luktade fruktansvärt illa och hade en dålig färg. Hade jättebråttom när jag handlade men enl. datumet var det långt före utgångsdatum..(N) Det var bara att skicka i väg stackars maken (L)med en stinkande plastpåse för reklamation , som vanligt fick han åka, för jag var ju tvungen att sanera i köket....he, he (H)

  • LaJefa 16 oktober 2008

    Jag handlar minst en gång i veckan på Lidl. Speciellt har dom billig öl, whiskey och läsk. Vet inte om det skiljer sig mycket från Sverige. Lidl fanns inte i Sverige när jag bodde där, men då brukade jag däremot handla på Lidl i Tyskland.

    Här nere så tycker jag att dom e jättetrevliga i butiken och det är alltid städat och fräscht, men det skiljer sig kanske mkt mot Sverige. Har testat deras kött och det har varit alltid varit bra.

    Tycker om deras tjocka grillkorvar.

  • zizzi08 16 oktober 2008

    :D Dom Lidl som finns i utlandet är bättre men jag handlar även i sverige dom kan ha lite roliga saker i bland,men ICA är absolut bäst

  • EliasMorfar 16 oktober 2008

    Jag är helt allergisk mot Lidl :@! Låg kvalitet, dåligt sortiment och konstigt utbud. Ointresserad personal och vad jag förstår dålig personalpolitik från ledningens sida. Kassorna ofta dåligt bemannade med långa köer som följd. Mjölkbråket för några år sedan visade tydligt att Lidl vill trycka på oss vissa produkter utan någon känsla för vad vi vill ha. Reklamen siktar in sig på bemedlade personer som vill handla billigt men sura tanten gör att man känner att där vill jag inte handla.

    Varför sätter man inte upp någon slags reflektor runt lysrören som gör att man slipper se lysrören utifrån genom fönstren, lysrören gör att man skulle kunna tro att affären är gjord för att vara i något uland och inte i Sverige ! Lysrören ger en känsla av billighet och det är antagligen det man vill uppnå.

    Själv handlar jag mest på City Gross. ICA och Konsum är också bra affärer. Netto kan vara lite olika kvalitet på olika orter, där jag bor är den sämre än Lidl.

  • Geronimo 16 oktober 2008

    Det kanske är långmjölk? He,He!:p


    Skrivet av Smulpajen den 15 okt 2008

    Skrivet av Linlock den 12 okt 2008

    Lidl har en del varor jag inte klarar mig utan! Framförallt- superbillig mjölk med lång hållbarhet! Bara att bunkra i skafferiet!
    De har även mjöl med hög proteinhalt vilket är perfekt när man ska baka bröd! Jag handlar där regelbundet, men nog är det en VÄLDIGT stor avdelning med godis och allmänt skräp (chips, kakor, snacks osv). Fast tusan vilken god glass de har.. jag som inte ens gillar glass.(H)

    Ursäkta att jag säger det, men den mjölken verkar inte vara färskvara precis:'(

  • babbs 16 oktober 2008

    Jag har mer och mer förlikat med lidl, nu har de bytt ut kassorna i affären här så det är helt okej att plocka i kassarna som man är van vid. Köper gärna deras lufttorkade skinka och grädde med lång hållbarhet, den är bra att alltid ha hemma om man vill ha en skvätt i maten.

  • zonale 16 oktober 2008

    Jag har flera gånger provat Scans fläskfilé, köttfärs m.m. och varit mycket nöjd. Varför skulle det vara någon skillnad mot om jag köper Scans produkter tex på Ica?

  • kickiekblad 16 oktober 2008

    Vi köper bara potatis på lidel vi handlar mucket på city gross å maxi

  • Majzan76 16 oktober 2008

    Hej hej.(Y)
    jag handlar rätt mycket på Lidl. tycker de har bra, billig o svenskt(om man vill det) kött oxå. handlar alltid deras vitlöksbröd med myyyyycket vitlök i och deras klyftpotatis som e kryddade. har även den allra bästa vaniljglassen enligt nån undersökning de gjort för en tid sedan.
    dock e de en nackdel att de inte har nån riktigt disk efter man betalt, utan måste packa i varorna direkt i kundvagnen eller i påsar.. stressigt.. men men... billigt ju, så de får man ta!:p

  • Smulpajen 17 oktober 2008

    Lidl känns som andra sortering(N)

  • Geronimo 17 oktober 2008

    Läs Den hemlige Kocken! ! Och kolla sedan innehållet på förpackningarna i Lidl butiken.
    - På Tyska och Finska och ibland på Svenska,- men folk verkar inte bry sig i vad dom äter.
    Jag vill ha färska närproducerade ekologiska varor, - Inte mjölk som stått i flera dagar. :'(
    När ICA och Coop ser att en mjök stått så många dagar, -så kastas den.
    - Kanske är det Lidl som säljer den vidare i andra förpackningar?
    SÅÅÅÅ är det INTE, -men man kan ju undra! :p

  • Evia 17 oktober 2008

    Jag handlar jättemycke på Lidl och tycker det är en bra affär. Köttet är det absolut inget fel på och mjölk har dom även från Arla. Köper ofter köksredskap där t.ex matberedare, elvisp mm och de har 3 års garanti och inga krusiduller om det skulle vara något fel, då får men pengarna tillbaka.
    Här i Åstorp där jag bor är iallafall butiken ren och fin och personalen är trevlig och hjälpsam och de kan precis lika mycket om sina varor som personalen på den lokala ICA butiken så där märks ingen skillnad. Däremot är jag ingen diggare av City Gross har hänt ett flertal gånger att jag fått surt kött så det passar jag mig för att köpa där.
    Ha en bra helg alla Matklubbsvänner.
    Evia

  • Prima 17 oktober 2008

    Skrivet av Amika den 24 dec 2007

    Jag handlar inte på lidl, på grund av deras personalpolitik. En av mina närmaste vänner jobbade där förut som personalchef. Hon slutade för att hon inte klarade av att behandla sina anställda så dåligt som företaget krävde.
    Jag är ica frälst, trots köttfärsskandalen. Men handlar även på willys och rätt pris ibland.


    Precis sådär säger min man med, så jag får inte handla på lidl för honom *fniss* Har gjort det nån gång ändå... nån enstaka gång. Retar mej mest på deras kassasystem... helt värdelöst.... första ska man packa ner det man handlar i en vagn, sen ösa upp det på bandet, sen packa ner det fort som fan igen i vagnen för att sen packa upp det igen för att kunna lägga det i påsar. (N)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.