Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • boz1965 17 oktober 2008

    Skrivet av Amika den 24 dec 2007

    ...sen packa ner det fort som fan igen i vagnen för att sen packa upp det igen för att kunna lägga det i påsar. (N)


    Hehe. De få gånger jag handlar på Lidl lägger jag demonstrativt långsamt ner varorna i vagnen igen. Om fler gjorde det kanske Lidl började fundera på att skaffa "normala" kassor istället för stresskassorna de har nu.

  • helene60624 17 oktober 2008

    På Lidl i Karlskoga där jag brukar handla så har dom börjat med ett längre varuband efter kassan så det kanske är på gång i fler affärer. De anpassar sig nog allteftersom tror jag. Jag handlar en hel del varor där och så tycker jag att de har väldigt mycket bra erbjudanden man kan utnyttja../ Helene

  • siricit 19 oktober 2008

    Jag handlar gärna på Lidl, fräsha produketer rent i diskarna ej packat över fryslinjen och personalen där i min lilla stad är jätte trevlig. Stort plus till vår butik i Enköping som också har byggt om kassorna till "normala" packvänliga kassor. Allt handlar jag dock inte på Lidl, Willys, Ica och ÖB handlar jag en del på också. Coop har jag gett upp totalt pga priser och dåliga färskvaror gång på gång.
    Något jag också uppskattar på Lidl är att dom ofta sätter ner priserna 30% och då är det inte utgångsdatum samma dag utan ofta tre till fyra dagar kvar före utgångsdatum. Ica, Willys prisreducering när det är kort datum händer bara när det är dagens datum eller med extrem tur morgondagens datum.

  • EowynUndomiel 19 oktober 2008

    Det är ju självklart lätt att bli lite misstänksam mot Lidl, och jag handlar inte allt där, men dem har väl rätt mycket bra saker ändå... Men jag skulle aldrig storhandla där, och personalen känns inte heller sådär jätteproffsig. Men om man vill handla godis så har dem ju ett rätt spännande utbud, och det har netto också... ! :)

  • LIH 1 november 2008

    :@ Blir jätteförvånad och arg att folk som är genuint matlagningsintresserad överhuvudtaget handlar på Lidel. Jag trodde att om man är medlem i matklubben så är man medveten om skillnaden i kvalitet på råvaror, bryr sig om råvarors hantering och transportsträckor osv. Jag har varit in på en Lidel affär 5 gånger och jag blev inte imponerad. Tråkigt upplägg, ofräscha grönsaks hyllor, dåligt utbud, "otillgänglig" personal och Tysk mjölk mm. Hurvida det här med personalens arbetsvilkor stämmer eller ej ger jag blanka f-n i då vi lever i ett fritt land och "väljer" själva var vi jobbar.....men jag tycker reklamen är riktigt kul./LIH

  • ivetofta 1 november 2008

    Jag handlar inte på Lidl särskilt ofta MEN när jag vill äta lasagne till middag och inte har så mycket tid över så har de en som är KANON. Finns i kyldisken, väger 1kg tror jag och värms i sin plastform i 180 grader i 20 minuter. Smakar jättebra.

  • Gloomyior 1 november 2008

    Skrivet av helene60624 den 17 okt 2008

    På Lidl i Karlskoga där jag brukar handla så har dom börjat med ett längre varuband efter kassan så det kanske är på gång i fler affärer. De anpassar sig nog allteftersom tror jag. Jag handlar en hel del varor där och så tycker jag att de har väldigt mycket bra erbjudanden man kan utnyttja../ Helene


    I sundsvall & Timrå har de också bytt ut kassorna, så nu är de som "vanliga affärer". Fast speciellt inbjudande som affär tycker jag inte att de är. Handlar 70% choklad att ha till bakning, nötter och en del erbjudande varor.

    På tal om ICA så bytte min ICA nära butik bort våra "lokala" mejeriprodukter mot Arla, men tydligen är det många som klagat för efter någon månad så bytte de tillbaka (Y)

  • Quineem 4 november 2008

    Skulle aldrig få för mig att handla på ICA, bara om det är kris och inget annat ställe är öppet. Tycker dom är dyra och att deras köttavdelning alltid har dåligt utbud. det enda som är bra med ICA är deras reklam.
    Lidl's långhällbarhets mjölk är helt gudomlig. är det bara vi svenskar som dricker blaskig mjölk? tacka vet jag grekisk mjölk (Nou nou) det är smaskens

  • gaare 12 november 2008

    Lidl, det är nästan som att handla mat på Rusta eller överskottsbolaget.
    Nej, tack!
    Reklamen är dock kul men bäst är ändå ICA:s reklam, det är helt enkelt genialt.

  • The_mama97mia 18 november 2008

    jaaaaaaaaaaaa... jag är nog fortfarande lite LIdl fan, men NETTO vinner. Just här just nu. I Finspång har dom byggt omkassorna för länge sen, kul att se i denna tråd att det ändrar sig i landet, det tyder väl på att ngn tar åt sig av kritik?

    I dessa dagar är jag tvungen att strama åt både budget o svångrem. Då är det bäst pris som gäller, har inte råd att tänka på annat. Är rädd för att fler kommer få det som jag .
    Då gäller det att handla klokt och att kunna laga mat på bra sätt, då kan man spara mkt i vardagen.

  • marjoh1 19 november 2008

    Handlar mest på maxi men har funderat på att variera mig lite affärsmässigt, det finns säkert massor att spara på det. Tycker bara att Lidl är en lite rörig butik. Willys är rätt bra annars.:D

  • egoboy 21 november 2008

    Här handlas det mest på ICA Maxi eller på COOP Forum, beroende lite på vad som skall köpas.
    Kött hndlas dock nästan alltid mestadels på COPP, då ICA Maxi har ett väldigt litet utbud och ofta slut på varor.Den Lidl som vi har i Linköping ännu besöks ibland, ungarna gillar att köpa godis där.
    De öppnar snart en ny Lidl i Skäggetorp/Linköping, komer väl säkerligen besöka och bedömma den :D

  • Smulpajen 21 november 2008

    Skrivet av gaare den 12 nov 2008

    Lidl, det är nästan som att handla mat på Rusta eller överskottsbolaget.
    Nej, tack!
    Reklamen är dock kul men bäst är ändå ICA:s reklam, det är helt enkelt genialt.

    Håller helt och hållet med dig. Lidl är inget alternativ till en riktig affär. Hur kan man handla mjölk som innehåller konserveringsmedel??

  • MillaE 21 november 2008

    många skriver något om personalpolitiken men jag vill veta lite hur dom behandlar anställda på lidl. är det nån som kan berätta?

  • zyster 21 november 2008

    Lidl har blivit allt bättre på personalhanteringen. Jobbade där i somras, visserligen var det korta dagar för att man skall jobba effektivit, men jag själv anser inte att det är dålig personalvård. Det som är bra med Lidl är att de är alltid kundgaranti, frukt och grönt är billig och fräscht. Det som är lite negativit är att de kanske inte riktigt har produkter man känner igen, men det gäller att våga prova också. :)

  • Geronimo 21 november 2008

    Jag tycker att en"Riktig" butik skall ha manuell kött, delikatess och fisk disk.
    Vi har flera stycken i Västerås.
    Heder till dom butikerna.(Y):D

  • ida85 21 november 2008

    Jag handlar bara på willys, ica eller hemköp . Tycker inte illa om lidl, men det finns alltid varor som är slut & så är det så rörigt i gångarna ! (N) men sen så köper jag ej där ofta för man måste ha bil & jag har ej körkort ! :(

  • amiden 23 november 2008

    Alla affären har sina bra och dåliga sidor , och jag handlar i alla

  • marialm 7 december 2008

    Har hittat många bra varor på Lidl. Deras sylt innehåller tex mer bär än tex, Bobs.
    Den Sk tyska mjölken smakar likadant som svensk, så länge du köper färsk mjölk. Hållbarhetsbehandlad är något helt annat. Ko som ko. Jag som bor i Malmö har nog liknande skit i min värld som i Tyskland, om det nu är det...(Y)

  • JessicaaA92 29 december 2008

    Jag har hört så mycket om lidl och så så jag vågar inte handla där! Det är absolut inte en affär för mig, om jag ska handla något går jag till Willys :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.