Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • lilas 25 januari 2009

    Vi handlar ganska ofta på Lidl, men jag föredrar ICA eller Willys.
    Jag tycker kassorna är så jobbiga på Lidl :(, men dom har ganska mycket bra varor tycker jag.

  • misspepper 2 februari 2009

    Jag har ej satt min fot på LIDL,på grund av personalpolitiken.Jag handlar på Willys,city gross eller ellbe.Reklamen som Lidl har är dålig-man retar sig på den.::@

  • Sweli 2 februari 2009

    Skrivet av keyvan den 26 dec 2007

    Lidl har tyvärr låg kvalitet på sina produkter och anställda som sällan kan svara på en fråga, deras personal-policy är också rätt inhuman. Så det får fortsätta vara Saluhallen som gäller för mig.


    Det är flera produkter på Lidl som är faktiskt av bättre kvalitet än vad du hittar i alla andra affärer, inklusive ICA.
    Till exempel charkuteri/korvar som innehåller bara kött och inte en massa potatismjöl och tillsatser.

    Jag handlar ofta på Lidl, det är inte mycket billigare än andra lågpris butiker men de har ofta bra och annorlunda produkter.

    Maskiner har jag köpt många på Lidl och är jätte nöjd med de.
    Textiljer och T-shirts köper jag ofta. Det är billigt och av jätte hög kvalitet. Deras T-shirts kan man tvätta i 60 grader och stoppa i torktumlare och de ser nya ut igen. Det kan man inte säga om många fina affärer.

    Jag handlar också på ICA, Willis och andra butiker.

    Sweli

  • The_mama97mia 5 februari 2009

    hej igen, jag är ju en notorisk LIDL -fan. Kanske ordförande i fancluben..
    Jag kom på häromdagen att dom har ju sååååååååååå bra pris på typ surt rågbröd i skivor, 500 gram för typ 6 kronor, det håller länge och är såååå gott.
    Det brödet och deras cottage cheese - kostar 6 spänn typ jfrt m keso - dubbla priset... Lika bra.
    Men Även Lidl har blivit dyrare, jag tycker maten har blivit mycket dyrare på kort tid...

  • bernit 5 februari 2009

    Skrivet av keyvan den 26 dec 2007

    Lidl har tyvärr låg kvalitet på sina produkter och anställda som sällan kan svara på en fråga, deras personal-policy är också rätt inhuman. Så det får fortsätta vara Saluhallen som gäller för mig.


    Håller med ! dessutom saknas kundtoalett, sägs det

  • MissBi 5 februari 2009

    Lidl - no way! Reste en gång genom Skene och stannade och handlade på Lidl. Två vacuumförpackade varor var när jag skulle använda dem mögliga före sista datum. Jag bor 5 mil därifrån, så att åka tillbaka var inte aktuellt. Försökte ringa dem - men ingen svarade. Skickade ett brev, som jag fick i retur med påskrift från posten att Lifl icke hade nägon postlåda.........?
    Jag handlar på Willys i Borås. Där är det alla tiders, och personalen är alltid superhjälpsam..

  • food-neard 6 februari 2009

    Lidl har vissa bra produkter, endel dåliga men ändå tycker jag att lidl är bra ;)

    Personal bryr jag inte om, De är ju som vanliga människor.

    Jag handlar mat där, och med ICA, Vivo, Willys, Hemköp, ja typ alla mataffärer jag ser :)

    Mat är väl viktigare än hur personal är eller nåt så. Bara Mat är i bra skick så är jag nöjd. (Y)

    Sköt om er :)

  • pianilli 6 februari 2009

    Jag gillar Lidl mer och mer , jag tror man ska lära sig deras produkter. Vågar prova även om det ser mysko ut! Blir ofta glatt överraskad!!

  • pianilli 6 februari 2009

    Jag gillar Lidl mer och mer , jag tror man ska lära sig deras produkter. Vågar prova även om det ser mysko ut! Blir ofta glatt överraskad!!

  • gronborg 12 februari 2009

    Gillar inte lidl :( dålig kvalitet på både personal o varor...
    o det förstår jag med den behandling de får!!

    Däremot handlar vi ofta på Netto o ICA

  • 12 februari 2009

    .

  • 12 februari 2009

    Jag brukar köpa morötter till hästen på Lidl, som är väldigt billiga.. OCh det finns en hel del bra grejer där. T.ex. taco krydda utan smakförstärkare. Däremot så gillar jag inet alls Lidls kalkonskina (till pålägg), den går helt enkelt inte att äta. Sen kanske man inte kan kräva krav märkta, fair trade, närproducerade, ekologiska, nyckelhålsmärkta, o genmanipulerade (Vilket jag faktiskt förespråkar) varor om man handlar där. Men är det billigt så är det..

  • Ekorrungen 12 februari 2009

    Handlar ej heller på Lidl, mest ICA Maxi. Men deras cevapcici är god, men som sagt det blir mest ICA!

    Ha en bra kväll:)

  • Ekorrungen 12 februari 2009

    Handlar ej heller på Lidl, mest ICA Maxi. Men deras cevapcici är god, men som sagt det blir mest ICA!

    Ha en bra kväll:)

  • Ekorrungen 12 februari 2009

    Handlar ej heller på Lidl, mest ICA Maxi. Men deras cevapcici är god, men som sagt det blir mest ICA!

    Ha en bra kväll:)

  • zonale 12 februari 2009

    Jag handlar det mesta på ICA men har vissa favoriter som jag alltid handlar på Lidl. Gillar charkvarorna, glassen, städ & hygienartiklar och min man gillar ölen!:)

  • sanna016 15 februari 2009

    Jag handlar både på lidl och ica. Lidl har bra priser. Jag tycker extra mycket om deras iste. Har letat överallt men finns bara där.. Billigt och bra! :) Nånting jag inte köper från lidl det är deras mjölk. Vet inte varför, men tycker inte att det är gott.

  • Sweli 16 februari 2009

    Skrivet av sanna016 den 15 feb 2009

    Jag handlar både på lidl och ica. Lidl har bra priser. Jag tycker extra mycket om deras iste. Har letat överallt men finns bara där.. Billigt och bra! :) Nånting jag inte köper från lidl det är deras mjölk. Vet inte varför, men tycker inte att det är gott.


    Det är mycket jag gillar från Lidl. När det gäller mjölk köper jag nästan bara Lidls röda mjölk, gammaldagsmjölk som vi föredrar hittar man bara på ICA.
    Vi gjorde en blindtest med våra barnbarn just med mjölk från Lidl och Arlas. Gissa vilken mjölk de valde och tyckte det var godast?

    LIDLS GRÖNA! :D

    Sweli

  • marialm 16 februari 2009

    Lidl har faktiskt fairtradeprodukter, kaffe, te och choklad i alla fall. Det är inte mycket men det finns. dessutom har de ibland temaveckor med ännu fler fairtradevaror.

  • Sandra77 16 februari 2009

    Jag tycker inte att det är nått fel på Lidls mat eller produkter(Y). Vi handlar endel där, men mest på coop eller faktiskt netto. Nån gång då och då även på Willys. Varken jag eller sambon har körkort och Willys ligger en bit bort från oss. Ica går jag sällan till, bara nödvändiga saker, eller om man ändå är där. Svindyrt!!!!!! Jag är arbetslösoch har inte så mycet att handla för

    Trevlig sida förresten, är ny här(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.