Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lidl skräck eller inte?

  • ullabits 20 februari 2008

    Säga vad man vill om lidl men det finns ingen affär som slår dom med fräscha grönsaker. Handlar bara grönsaker och tacoprodukter där . Billigt o bra

  • 20 februari 2008

    Skrivet av Tomten den 19 feb 2008

    Skrivet av saranilsson den 4 feb 2008

    Jag är helt emot Lidl, p.g.a personalpolitiken först och främst.
    En vän till mig arbetade på Lidl och slutade efter inte alls lång tid då hon var tvungen att ha ett vitt pannband på mig när hon hade mens för att få gå på toaletten så pass ofta som hon behövde.
    Och ni andra tjejer vet väl kanske att man iallafall inte behöver springa speciellt ofta, så det känns ju inte bara kränkande utan även mycket löjligt.


    Tror du på historien om råttan i pizzan också eller tomten.

    Fan vad man kan vara korkad.

    Pannbandshistorien är en vandringssägen. Läs på nätet hittar du fler...

    Pannbandet är rött i originalhistorien som kommer från tjekien innan Lidl öppnade där...


    Herregud vilka grejer ni kommer med!
    Pannband och Tjeckien, eller Tjekien som vissa stavar det. Har anknytningar till Tjeckien sedan tidigt sextiotal och borde rimligtvis hört talats om detta pannband i sådana fall... Vet inte vilka anknytningar ni har, men jag vill nog påstå att det är en lika stor skröna som råttan i pizzan.

    Håller dock med tidigare inlägg som rör sura kassörskor osv. i Tjeckien. Samtidigt vill jag ifrågasätta alla ni som påstår att Ica skulle vara något som borgar för bättre kvalitet än något annat. Alla butiker är väl mån om att behålla kunder och hålla högsta möjliga kvalitet.

    Om kvaliteten inte är tillräckligt god så handlar ju inte folk och om det inte finns någon efterfrågan lär det inte erbjudas något sortiment. Det finns väl ingen som har en butik där man sätter kvalitet framför efterfrågan, butiken har man väl för att tjäna pengar och inte för att ge folk varor med högsta kvalitet för minsta ersättning...

  • Okänd 20 februari 2008

    HAHA,vilken rolig tråd.Jag kan inte yttra mig om Lidl,för vi har ingen affär här.

  • JennyV 20 februari 2008

    Jag har aldrig varit inne i en Lidlaffär! Handlar nästan bara på Konsum, inte så konstigt kanske för jag jobbar där! Handlar ibland på Eurocash. Har inte så många affärer att väja mellan, tyvärr!

  • celice 20 februari 2008

    :D Jag tycker att ICA har kul reklam, hur det är med Lidl har jag ingen aning om, vi har ingen affär här runt omkring. Har aldrig varit inne i en Lidl affär, men har kompisar som varit och hon tycker att kvaliteten är den allra bästa.

  • Beccis 21 februari 2008

    Pannband vid mens? Vilken idiotisk grej att sprida. Något skumt är det dock med personalpolitiken eftersom de inte får uttala sig i tidningar.
    Kan själv inte påstå att jag handlar särskilt ofta på Lidl, men det är en okej butik.

  • Lotten_J 23 februari 2008

    I Luleå har vi inget Lidl. Handlar själv oftast på Coop Forum där jag anser att de varor jag köper håller bäst kvalitet och lägsta pris. När sambon handlar blir det Ica Kvantum. Någon enstaka gång blir det Willys

  • Fiapia 23 februari 2008

    Tja, personalen är väl inte den piggaste i vår stad men tycker om Lidl's juice, yougurth, glass och vita choklad :D Har bott en period i tyskland och saknade en del matvaror därifrån som går att få tag på även i Sverige nu! Dessutom går det att få tag på pysselsaker billigt till barnen där.
    //Fiapia

  • matkina 3 mars 2008

    Om man ska storhandla tycker jag att Ica Maxi har bredaste och bästa sortiment!!!
    :D(Y)

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    Jag har turen att bo i en liten stad (Finspång) där vi ändå har både LIdl, Netto, Coop o en ICA affär med delikatessdisk. Jag har fått lära mig att handla på annat sätt. Jag läser reklamen, kollar vilka som har vad för lockpriser. Sen vet jag ju nu att vissa basvaror är billigast på Lidl, då tar jag den rundan först o sen kan det bli Netto eller Coop för att komplettera. Tyvärr har vår Lidl butik chanserat en del, dom har bytt föreståndare några ggr o det är dåligt skyltat o rörigt, sånt tar ner intrycket. Men i alla affärer har jag blivit mkt med noggrann med att skärskåda varorna innan jag lägger dom i min korg, trött på att betala för ruttna jordgubbar o mögliga tomater etc. Sammanfattningsvis är jag rätt "otrogen" vad gäller inköpsställe, det är plånbok, humör och resväg som gäller. :)

  • monac 3 mars 2008

    köper passerade tomater & keso där....oengagerad personal(de gör säkert så gott de kan) & mycket huller om buller drar ner betyget avsevärt. Men duger för stödköp.
    De har i vart fall stans största sortiment på skräp-mat...fryst pizza,godis,läsk: & chips.& dyl.:o

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    Hej monacamilla, var finns Lidlbutiken i Uppsala? Jag flyttade från U:a 2001. :)
    Det fanns en butik som hette Fakta ett tag, den var hemsk - rena sovjet affären man handlade från lastpallar o det var supertrist.... Minns du den?

  • monac 3 mars 2008

    Hej Mama97mia. nä...jag bodde inte här under 10-tal år ,så Sovjet insirerade Fakta missade jag tyvärr...:) var låg den?
    men vi har Lidl butiker i : gränby & gottsunda samt stenhagen...och kanske nån mer...det byggs så förskräckligt fort & mycket här över allt har inte 100% järnkoll.:D

  • The_mama97mia 3 mars 2008

    FAKTA butiker måste ha funnit på fler ställen över landet, men de överlevde väl inte.
    Jag tror denlåg tvärsöver från studentområdet vid Väktargatan. Kan ha varit Hemköp där med?
    Gränby centrum känner jag ju till o Stenhagen med.
    Anyway, lågprisbutiker kommer o går - det är det som är min poäng...

  • monicadanell 3 mars 2008

    Jag handlar inte på lidl:)

  • monac 3 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 3 mar 2008

    FAKTA butiker måste ha funnit på fler ställen över landet, men de överlevde väl inte.
    Jag tror denlåg tvärsöver från studentområdet vid Väktargatan. Kan ha varit Hemköp där med?
    Gränby centrum känner jag ju till o Stenhagen med.
    Anyway, lågprisbutiker kommer o går - det är det som är min poäng...



    jo,jag förstår vad du menar med lågpris kedjorna. Gör nog lite som du...handlar lite här & där beroende vad jag är ute efter!

  • JE 15 mars 2008

    Skrivet av Liliane den 20 feb 2008

    HAHA,vilken rolig tråd.Jag kan inte yttra mig om Lidl,för vi har ingen affär här.



    Ja eller hur! och man kan använda Lidl när man träffar nya vänner. Det blir alltid en hel del snack då, men speciellt för att ta reda på om hissen går ända upp på den nya vännen.

  • The_mama97mia 15 mars 2008

    det som är roligast med både Lidl och Netto är att dom har lockvaror - så man måste ju liksom kolla vad som finns just denna veckan. På Netto hittade jag till min stora glädje rökt fläskfilé! 79:-/kg, har köpt en annan gång och det var furstligt gott!
    Det trista är å andra sidan att man inte får tillgång till favoriterna jämt då, tar partiet slut så är det slut...

  • zonale 15 mars 2008

    Jag har handlat i vår Lidlbutik ända sedan den öppnade. Städ och hygienartiklar, dricka, öl, grönsaker, korv och godis är det jag handlar mest. Har även köpt kött , fläskkött och kyckling och varit jättenöjd! Har inte köpt det fryst, utan färskt. Handlar inte färdigmat så det kan jag inte uttala mig om. Glassen är lite utöver det vanliga. Vad gäller de andra erbjudandena som finns varje vecka har jag av och till gjort riktiga fynd. Handlar också på ICA sedan många år. När det gäller personalpolitiken finns det en del övrigt att önska även på tex ICA. Kanske beror det på Handels avtal, vet inte.

  • Lovis 15 mars 2008

    Där jag bor finns ingen affär nära, måste alltid åka för att handla.
    Jag är lite som mamma mia att där lockelsen är bäst ,däråt kör jag och handlar.
    Har varit och handlat nån gång på Lidl och den butiken har varit som vilken butik som helst.
    Min favorit butik är Coop forum, där handlar jag om inget annat lockar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.