Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Vitlök - dina bästa råd, tips och recept!

  • bigganv 20 november 2010

    Jag älskar vitlök, men får så fruktansvärt ont i magen av det.
    Någon som har något tips???

  • boz1965 20 november 2010

    Skrivet av estrid1 den 20 nov 2010

    Kommer att tänka på följande historia: -Hemligheten med min goda hälsa är att jag var dag äter en stor klyfta rå vitlök.
    -Det ÄR ingen hemlighet...


    Haha! Nej DEN "hemligheten" är inte svår att avslöja... :DD

  • boz1965 20 november 2010

    Skrivet av bigganv den 20 nov 2010

    Jag älskar vitlök, men får så fruktansvärt ont i magen av det.
    Någon som har något tips???


    Prova att ugnsbaka en hel vitlök med skalet på tills den är mjuk och sockerarterna i löken har karamelliserat så att innehållet är bärnstensfärgat. Smaken blir sötare, mildare och gudomligt god. Den blir också lite lättare för magen att smälta. Det fungerar på all lök. Min far hade också svårt att få magen att acceptera alla sorters lök, men ugnsbakad lök klarade han.

  • The_mama97mia 22 november 2010

    Jag slänger med vitlöksklyftor med skal på när jag kör klyftpotatis /rotfrukter i ugnen. Milt och toppengott.

  • littlejohn 22 november 2010

    Ibland längtar jag efter mat med mycket vitlök och då gör jag det här. Man får en dos så man klarar sig ett tag. {laugh}

    Krämig pastalåda med vitlök

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.